Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

Beerlover schreef op 31-05-2026 om 19:37:

[..]

Oh ja, ik stond soep te koken en werd gek van de gebliep. Nog erger en gehoord vandaag: als er iets 'misgaat ', hoor je een naald die van een LP loopt. Heel irritant, alsof de naald over je trommelvlies krast. Bovendien is er nog 0.01% van de mensen die platen draait, dus volledige acherhaald geluid!

Platen worden juist nog veel gedraaid. Is al een aantal jaren weer hartstikke hip. Er worden zelfs nog nieuwe platen uitgebracht

Meesje schreef op 31-05-2026 om 19:55:

[..]

Platen worden juist nog veel gedraaid. Is al een aantal jaren weer hartstikke hip. Er worden zelfs nog nieuwe platen uitgebracht

Nou idd. Dochter heeft een platenspeler en een elpee van 60 euro is niks. Ze heeft ze zelfs van 200 euro!

Meesje schreef op 31-05-2026 om 19:55:

[..]

Klopt. Mijn dochter heeft een platenspeler voor haar verjaardag gekregen van haar man en een plank met l.p.'s in de kamer uitgestald.

Grindelwald schreef op 28-05-2026 om 08:00:

De voetbal reclame van de Jumbo. Met Rob Kemps en zijn van links naar rechts. Dat deuntje kennen we nu wel. Ben deze reclame nu al zat en het WK begint pas over 3 weken of zo?

Jep, deze dus. Die staat hier ook met stip op 1. Ik zet hem om als hij langskomt en ik word echt heel agressief van dat deuntje. Ik dacht sowieso dat die Jumbo-reclames niet stommer konden, maar Rob Kemps speelt het zo infantiel dat ik bijna die oude vent terug wil en die vond ik ook enorm stom. Het enige positieve vind ik dat je dat suffe: en dat voor die prijs, Juuuuumbo, niet meer hoort. 

ik vind rob kemps ook erg irritant in die reclames ja. Maar ik geef ook helemaal niks om voetbal dus al die wk reclames kunnen me sowieso gestolen worden 

Het enige leuje aan die Jumbo reclame vind ik die bruid. Daar focus ik me dan maar op. Dat Engels en Nederlands door elkaar blijft irritant helaas.

Broodjebrie schreef op 02-06-2026 om 07:37:

ik vind rob kemps ook erg irritant in die reclames ja. Maar ik geef ook helemaal niks om voetbal dus al die wk reclames kunnen me sowieso gestolen worden

Dat, ik vind het echt belachelijk hoeveel aandacht er in de reclames aan dat stomme voetbal wordt besteed. 

Loeki72 schreef op 02-06-2026 om 08:31:

[..]

Dat, ik vind het echt belachelijk hoeveel aandacht er in de reclames aan dat stomme voetbal wordt besteed.

Precies. Alsof heel Nederland op het wk zit te wachten.

Broodjebrie schreef op 02-06-2026 om 07:37:

[..]

In reclames besteden ze aandacht aan dát dat het best 'verkoopt' op dat moment. Het is niet zo dat ze als een democratisch orgaan voor iedere Nederlander iets interessants moeten/willen produceren. Het gaat om verkoopcijfers, dat is het hele doel van reclame. Er zal vast onderzoek naar zijn gedaan waaruit blijkt dat dit soort dingen klanten trekt. Net als kerstreclames. 

Ik vind de Jumbo reclame ook heel stom. Ook nogal doordringend als je niet kijkt. 

[..]

Ik zou over een paar weken met vrienden naar een muziek evenement gaan, hebben ze besloten om de voetbalwedstrijd tijdens dat evenement uit te zenden en daarna pas met de show te beginnen. Ik vind het echt zo belachelijk, en ik ben niet de enige. Had dat van tevoren gezegd, dan hadden we geen kaartjes gekocht. En later er naartoe gaan heeft geen zin want dan zal er geen parkeerplaats meer over zijn. Dus we hopen dat we de kaartjes nog kunnen verkopen.

Ik krijg nu steeds een reclame van Picnic te zien. Over een vrouw die een brunch wil geven maar de bakker is dicht. Die mannenstem die erbij vertelt heeft een hele bekakte rollende r. Brrrrooodjes. En dat tig keer. Krijg er de rillingen  van.

[..]

Tja, hiervoor richtte jumbo zich op duurzaamheid (als enige supermarkt) en toen bleven de klanten weg. Ze moeten dus wel, anders kunnen ze de boel wel opdoeken. 

lientje69 schreef op 02-06-2026 om 16:13:

Ik krijg nu steeds een reclame van Picnic te zien. Over een vrouw die een brunch wil geven maar de bakker is dicht. Die mannenstem die erbij vertelt heeft een hele bekakte rollende reclame. Brrrrooodjes. En dat tig keer. Krijg er de rillingen van.

Dat met die rrrrrrrr heb ik bij Trrrrrekpleister. Ik ben gek op Karin Bloemen maar die reclame............ Bij 2 verzorrrgingsprrroducten 1 grrrratis. Vrrrrrrreselijk.

Broodjebrie schreef op 02-06-2026 om 15:24:

[..]

Ik zou over een paar weken met vrienden naar een muziek evenement gaan, hebben ze besloten om de voetbalwedstrijd tijdens dat evenement uit te zenden en daarna pas met de show te beginnen. Ik vind het echt zo belachelijk, en ik ben niet de enige. Had dat van tevoren gezegd, dan hadden we geen kaartjes gekocht. En later er naartoe gaan heeft geen zin want dan zal er geen parkeerplaats meer over zijn. Dus we hopen dat we de kaartjes nog kunnen verkopen.

Wat ontzettend balen zeg. Ze zijn zeker bang dat er niemand komt vanwege die wedstrijd. Maar voor veel mensen geldt juist het omgekeerde natuurlijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.