Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
amarna
28-04-2026 om 12:54
Thora schreef op 28-04-2026 om 09:54:
[..]
Ik had ook ooit een discussie haha. Lang geleden over een tuitbeker. Die bestaat uit 2 delen. Die kunnen uit elkaar en dat is handig want dan kun je het vuil dat ertussen komt makkelijk afwassen. Het feit dat er bij een beker die uit één geheel bestaat geen vuil ertussen kan komen kreeg ik er niet in bij de Tupperwaredame.
Nu moet ik wel zeggen dat de producten die ik van Tupperware heb geweldig zijn. Je koopt wel kwaliteit. Maar ik lette wel altijd goed op wat ik kocht.
De kwaliteit van Tupperware is geweldig inderdaad. Ik heb doosjes voor broodbeleg die ik al 43 jaar dagelijks gebruik. Maar ook spullen die ik nooit gebruik. Zoals een soort slagroomklopding. En een etagere voor hapjes.
Monus
29-04-2026 om 16:19
De reclame van Toyota staat me tegen. Twee jonge ondernemers nemen een taxi, die TOEVALLIG aan de overkant van de straat staat. De reden is dat hun eigen auto er krakkemikkig uit ziet. En de taxichauffeur is bereid om tijdens hun presentatie binnen in de auto te blijven wachten. Tijd is geld voor een taxichauffeur, dus dat zou nooit gebeuren. Bovendien doen die twee zich beter voor dan ze zijn. En de nummerplaat van de auto is blauw, wat aan de voorkant toch ook te zien is. Dus de twee mensen die hen aan zien komen rijden moeten toch in de gaten hebben dat hier iets niet klopt. Allesbehalve een goede eerste indruk dus!
amarna
30-04-2026 om 16:01
Die van dat verliefde stel in de regen op het station. Zeiknat van de regen bestelt ze een baardtrimmer en regenlaarzen. Ik zou eerst een goede paraplu bestellen.
Thora
01-05-2026 om 11:45
amarna schreef op 30-04-2026 om 16:01:
Die van dat verliefde stel in de regen op het station. Zeiknat van de regen bestelt ze een baardtrimmer en regenlaarzen. Ik zou eerst een goede paraplu bestellen.
Ook dat, maar tijdens het knuffelen en zoenen op een telefoon bezig zijn is zo vernederend voor de ander. Misschien kan ze zich beter gelijk op een datingsite inschrijven voor het geval hij merkt wat ze doet en haar de laan uit stuurt.
Tango
01-05-2026 om 14:46
amarna schreef op 28-04-2026 om 12:54:
[..]
De kwaliteit van Tupperware is geweldig inderdaad. Ik heb doosjes voor broodbeleg die ik al 43 jaar dagelijks gebruik. Maar ook spullen die ik nooit gebruik. Zoals een soort slagroomklopding. En een etagere voor hapjes.
Slagroom kloppen gaat beter met garde of mixer. Met dat tupperware ding moest je heel lang schudden. Ik had hem ook ooit.
Thora
01-05-2026 om 16:27
Tango schreef op 01-05-2026 om 14:46:
[..]
Slagroom kloppen gaat beter met garde of mixer. Met dat tupperware ding moest je heel lang schudden. Ik had hem ook ooit.
Ja haha. Die schudder die had je ook nog. Dan moest je een knikker meeschudden en als je die dan niet meer hoorde was de slagroom klaar.
Ze hebben ook de superchef en later de ultrachef voor dit doel. Die gaat sneller maar je moet wel goed opletten dat je niet te lang draait.
Monus
01-05-2026 om 20:03
Thora schreef op 01-05-2026 om 11:45:
[..]
Ook dat, maar tijdens het knuffelen en zoenen op een telefoon bezig zijn is zo vernederend voor de ander. Misschien kan ze zich beter gelijk op een datingsite inschrijven voor het geval hij merkt wat ze doet en haar de laan uit stuurt.
En bovendien komt deze reclame per uur zowat vier keer voorbij. Elke keer als die dramatische muziek weer wordt ingezet denk ik: daar heb je ze weer!
Herfstappeltaart
02-05-2026 om 07:14
amarna schreef op 30-04-2026 om 16:01:
Ik vind die bombastische muziek ook vreselijk van deze reclame.
Monus
04-05-2026 om 11:11
De reclame van Domino vind ik ergerlijk. Ik geef toe dat een eerdere reclame van Domino nog erger was met liederlijke schranspartijen, maar de nieuwe komt ongeveer op hetzelfde neer. Smijt een hoop voedsel bovenop elkaar en schrokken maar. En de tekst is honor the craving. Waarom zou je vraatzucht moeten vereren? En waarom moeten er trouwens weer Engelse woorden worden gebruikt? Spreek je moerstaal!
oudmaarnognietkoud
04-05-2026 om 11:18
Monus schreef op 04-05-2026 om 11:11:
De reclame van Domino vind ik ergerlijk. Ik geef toe dat een eerdere reclame van Domino nog erger was met liederlijke schranspartijen, maar de nieuwe komt ongeveer op hetzelfde neer. Smijt een hoop voedsel bovenop elkaar en schrokken maar. En de tekst is honor the craving. Waarom zou je vraatzucht moeten vereren? En waarom moeten er trouwens weer Engelse woorden worden gebruikt? Spreek je moerstaal!
Breek mijn de bek niet open over Domino. Er zit hier een in de buurt. Laatst hadden zij in onze flat op alle 8 verdiepingen zo een deurhanger met reclame opgehangen. (zoals je in een hotel aan je deur hangt of je wel of niet wil worden gestoord)
Die heb ik verzameld en terug gebracht naar Domino. Niet meer doen!
Poezie
04-05-2026 om 12:24
oudmaarnognietkoud schreef op 04-05-2026 om 11:18:
[..]
Breek mijn de bek niet open over Domino. Er zit hier een in de buurt. Laatst hadden zij in onze flat op alle 8 verdiepingen zo een deurhanger met reclame opgehangen. (zoals je in een hotel aan je deur hangt of je wel of niet wil worden gestoord)
Die heb ik verzameld en terug gebracht naar Domino. Niet meer doen!
Want je had m liever in je brievenbus gehad?
Monus
05-05-2026 om 11:06
Poezie schreef op 04-05-2026 om 12:24:
[..]
Want je had m liever in je brievenbus gehad?
In de brievenbus was nog net iets minder opdringerig geweest. Bij je brievenbus kun je nog een sticker opplakken dat je geen reclamefolders wilt krijgen. En dan verzint Domino iets nieuws om dat verbod te omzeilen. Ongelofelijk!
Monus
06-05-2026 om 22:05
Het is nu 10 uur in de avond. En dan komt er in een reclameblok weer die irritante brulboei voor Kruidvat blèren dat er vandaag, woensdag dus, speciale aanbiedingen zijn bij Kruidvat tot 19:00 uur vanavond. Dat heeft dus geen enkele zin meer, en hoe minder ik deze vreselijke gemaakt irritante stem hoor, hoe liever.
Broodjebrie
06-05-2026 om 22:16
Monus schreef op 06-05-2026 om 22:05:
Het is nu 10 uur in de avond. En dan komt er in een reclameblok weer die irritante brulboei voor Kruidvat blèren dat er vandaag, woensdag dus, speciale aanbiedingen zijn bij Kruidvat tot 19:00 uur vanavond. Dat heeft dus geen enkele zin meer, en hoe minder ik deze vreselijke gemaakt irritante stem hoor, hoe liever.
Irritante brulboei, hoe krijg je het verzonnen
Ik vind het ook altijd schreeuwerige reclames. Hoewel ik hadewych als actrice goed vind, vind ik haar vreselijk in de reclames
MartinJ
07-05-2026 om 20:17
Bij die kruidvat reclames irriteer ik mij ook mateloos aan het gebruik van turbo taal als "hard gaan".