Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De slimste mens 2022-2023

de-slimste-mens-1275x717.jpg


Een nieuw seizoen van de Slimste Mens is vandaag weer van start gegaan, een topic om de uitzendingen te bespreken.


MidasWolf

MidasWolf

03-01-2023 om 21:11 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 03-01-2023 om 21:03:

[..]

Maar dit gebeurt toch al jaren door diverse mensen. Ik snap niet zo goed waarom er nu opeens zo’n ophef over is.

Ik val er verder niet over het gebeurd inderdaad vaker in het spel.Het viel mij bij hem extra op omdat ik het  er dik boven op. Een beetje tijdrekken zal ik misschien ook doen geen 40 seconden. 
ieder zijn eigen tactiek. 


MidasWolf

MidasWolf

03-01-2023 om 21:12 Topicstarter

Cookielover schreef op 03-01-2023 om 21:08:

Elizabeth de moeder van William? 😳

Ik keek ook al even op. 

wat dom gespeeld van Sarah. Had gewoon met 45sec moeten passen, dan had Anniek 3 goede antwoorden in 3 sec moeten noemen

MidasWolf

MidasWolf

03-01-2023 om 21:18 Topicstarter

Mátyás speelde vandaag  goed, hij kreeg punten die andere kandidaten lieten liggen, maar pakte ze wel op.

Saga schreef op 03-01-2023 om 21:14:

wat dom gespeeld van Sarah. Had gewoon met 45sec moeten passen, dan had Anniek 3 goede antwoorden in 3 sec moeten noemen

Ja, dat was echt een heel domme actie, jammer. Dat vergeten ze wel vaker, dat de ander dan nog moet. Denken ze heel slim te zijn...

Henk Bleeker Hanky Panky 

Echt hoor, wat leert meester Jesper de kinderen op TikTok?! 

MidasWolf

MidasWolf

04-01-2023 om 21:16 Topicstarter

Zo spannend het collectieve geheugen was, zo snel uitgespeeld was het finale spel. Zelden z’n groot verschil in uitslag gezien tussen de finale spelers onderling.

MidasWolf

MidasWolf

04-01-2023 om 21:18 Topicstarter

Cookielover schreef op 04-01-2023 om 21:13:

Echt hoor, wat leert meester Jesper de kinderen op TikTok?!

Is dat niet iets wat hij er naast doet, naast zijn baan als meester, als onderdeel van maatschappijleer bijvoorbeeld.

MidasWolf schreef op 04-01-2023 om 21:18:

[..]

Is dat niet iets wat hij er naast doet, naast zijn baan als meester, als onderdeel van maatschappijleer bijvoorbeeld.

Noem me bevooroordeeld, maar ik had toch ook iets meer algemene kennis verwacht van deze schoolmeester.

Poezel_en_Wip schreef op 04-01-2023 om 21:20:

[..]

Noem me bevooroordeeld, maar ik had toch ook iets meer algemene kennis verwacht van deze schoolmeester.

Dat dus!

MidasWolf

MidasWolf

04-01-2023 om 21:36 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 04-01-2023 om 21:20:

[..]

Noem me bevooroordeeld, maar ik had toch ook iets meer algemene kennis verwacht van deze schoolmeester.

Vooral de laatste ronde ging hem niet goed af, de rest van het spel speelde hij niet onaardig. Hij werd nipt tweede.

Cookielover schreef op 04-01-2023 om 21:13:

Echt hoor, wat leert meester Jesper de kinderen op TikTok?!

Helemaal niks. "Lollige" filmpjes van zijn leerlingen die met hem dansjes doen. Filmpjes waarin de kinderen acteren dat ze vervelend of raar doen. En dan zijn er nog de handige trucjes waardoor kinderen niks leren behalve een trucje. 

Ik voel me altijd een enorme zuurpruimjuf als ik meester Jesper zie. Want dat is zo'n toffe peer. Mooi door de mand gevallen. 

Persoonlijkheid van een stoeptegel ook, die kerel.
 

Ik vond het lang een leuk programma maar het niveau van de kandidaten is momenteel beschamend. Nooit van Wagner gehoord, menhirs onbekend etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.