Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Meer dan 30kg afvallen


Friezinnetje schreef op 20-09-2021 om 07:27:

Succes Choco. Bedenk wel dat wanneer je een keer in de fout gaat, het niet meteen mislukt is.

Ja dat is ook zo, het is meer de teleurstelling naar mijzelf en dat ik echt het gevoel krijg dat het voor mij onmogelijk gaat worden om ooit af te vallen. 

Maar ik moet vooral positief denken en mijn best doen. Meer kan ik niet doen. 

_Anoniem_ schreef op 17-09-2021 om 16:46:

Ik ben zelf fan van Michael Pollan, zelf alles maken, geen pakjes of zakjes gebruiken en je bent al een stuk gezonder bezig. In het begin kost alles veel tijd, want ik was niet gewend om zo te koken, maar daarna kom je er achter dat je op die manier ook veel minder zout en suiker en andere verborgen 'troep' binnenkrijgt.


101x155.jpg

Michael Pollan

Al jaren eet ik zonder zakjes en pakjes en kook ik alles zelf.

Echter, het is een misverstand dat veel mensen hebben: dat je van gezond eten niet dik kunt worden. Ook van eten op de manier van o.a. Michael Pollan kun je dik worden. Nogmaals, het is een lastige materie. Maar dat het begint met echt eten en voedsel dat voedt in plaats van enkel vult daar kan ik mij volledig in vinden.

Daar ben ik 't wel mee eens. Sinds ik een grote portie vlees/vis (150-200 gr) met 'n enorm portie (250-300 gr) groente eet, heb ik veel minder snaaitrek. Ik gebruik wel roomboter, kaas of een sausje om het een en ander op smaak te brengen. 

Hoe gaat het met iedereen? Lukt het allemaal wat?
Ik ga morgenochtend weer op de weegschaal bij mijn PT. Verwacht wel wat afgevallen te zijn. 

Ik ben ruim 2 kilo afgevallen, maar dat telt niet helemaal, want ik was ziek

Heda

Heda

24-09-2021 om 08:17 Topicstarter

Bij mij gaat het niet goed. Overdag gaat het prima maar in de avond ga ik snaaien. Ik snap ook echt niet waarom ik het doe, ik ben momenteel op mijn zwaarst en vind het echt vreselijk. Maar goed, ik begin elke dag weer opnieuw..

Ik mag hier eigenlijk niet meepraten want ik heb een half jaar geleden een gastric bypass gehad, maar misschien heeft iemand iets aan mijn tip. 
Ik moet 6 keer per dag eten en schrijf 's ochtends precies op wat ik wil eten, dus ook de tussendoortjes. Daardoor voorkom ik dat ik iets verkeerds neem, dat staat namelijk alleen zaterdag op mijn lijstje. Nu hou ik wel heel erg van lijstjes omdat zonder mijn hoofd te vol wordt, maar als hier ook een lijstjesliefhebber meeschrijft is het misschien een idee. Ik ken jullie gevoel van 's ochtends gaat het goed, maar in de loop van de dag eet je iets verkeerds en dan is gelijk de hele dag verloren zeg maar. Dan maakt het toch niet meer uit of je nog iets verkeerds eet. Het van te voren opschrijven helpt mij in elk geval altijd.

Heda

Heda

24-09-2021 om 08:56 Topicstarter

Nowee schreef op 24-09-2021 om 08:32:

Ik mag hier eigenlijk niet meepraten want ik heb een half jaar geleden een gastric bypass gehad, maar misschien heeft iemand iets aan mijn tip.
Ik moet 6 keer per dag eten en schrijf 's ochtends precies op wat ik wil eten, dus ook de tussendoortjes. Daardoor voorkom ik dat ik iets verkeerds neem, dat staat namelijk alleen zaterdag op mijn lijstje. Nu hou ik wel heel erg van lijstjes omdat zonder mijn hoofd te vol wordt, maar als hier ook een lijstjesliefhebber meeschrijft is het misschien een idee. Ik ken jullie gevoel van 's ochtends gaat het goed, maar in de loop van de dag eet je iets verkeerds en dan is gelijk de hele dag verloren zeg maar. Dan maakt het toch niet meer uit of je nog iets verkeerds eet. Het van te voren opschrijven helpt mij in elk geval altijd.

Dank je voor de tip. Ik deed dit eerst ook inderdaad van dit heb je per dag wat je kan eten en dan houdt het op. Helaas werkt het bij mij momenteel niet zo, ik moet mezelf even een schop onder m'n kont geven!

Hoe bevalt de gastric bypass? Hopelijk heb je nu wat meer rust!

Vroeg naar bed gaan (als je tenminste niet gewend bent je snacks mee te nemen) 
Zelf heb ik ook een schriftje en daar schrijf ik ook in op wat ik allemaal eet en hoe laat. Ook mijn sportieve activiteit schrijf ik op (wandelen en zwemmen maar soms ook grasmaaien) 

En goed drinken! Als je 'honger' hebt, eerst een glas water en dan na 15 minuten nog eens bedenken of het nou trek of dorst was.

ja, water drinken is ook erg belangrijk. Geeft je een vol gevoel maar je raakt je afvalstoffen ook kwijt. Toen ik met shakes en repen bezig was, dronk ik minimaal 3 liter water per dag, soms wel 4. 
De eerste weken ben je dan een enorm zeikwijf, want je zit continu op het toilet. Maar dat gaat weer over, want je went er wel aan. Ook nu drink ik nog veel.

Heda, ik ben zo blij met mijn gastric bypass, ik heb gelezen dat je twijfelt en het is alleen een goede weg als je er 200% achter staat. Ik ben van 114 naar 74 gegaan en val nog steeds af, heb nu voor het eerst in jaren een gezond bmi. 
Ik schrijf 's ochtends op wat ik ga eten en daar hou ik me aan, zo plan ik bewust in de avond nog een tussendoortje. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik dit traject niet jaren eerder ingegaan ben, naar nogmaals het is een zwaar traject en het vraagt veel van je.

Heda

Heda

24-09-2021 om 10:49 Topicstarter

Nowee schreef op 24-09-2021 om 10:32:

Heda, ik ben zo blij met mijn gastric bypass, ik heb gelezen dat je twijfelt en het is alleen een goede weg als je er 200% achter staat. Ik ben van 114 naar 74 gegaan en val nog steeds af, heb nu voor het eerst in jaren een gezond bmi.
Ik schrijf 's ochtends op wat ik ga eten en daar hou ik me aan, zo plan ik bewust in de avond nog een tussendoortje. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik dit traject niet jaren eerder ingegaan ben, naar nogmaals het is een zwaar traject en het vraagt veel van je.

Heb je geen last van complicaties of zo? Hoe lang is het nu geleden? 

Ik wil het ergens heeeeel graag maar ben ontzettend bang voor complicaties. Maar ja, zo doorgaan kan ook echt niet.

Heda

Heda

24-09-2021 om 10:51 Topicstarter

redbulletje schreef op 24-09-2021 om 09:04:

Vroeg naar bed gaan (als je tenminste niet gewend bent je snacks mee te nemen)
Zelf heb ik ook een schriftje en daar schrijf ik ook in op wat ik allemaal eet en hoe laat. Ook mijn sportieve activiteit schrijf ik op (wandelen en zwemmen maar soms ook grasmaaien)

Het is juist vaak de tijd na het avondeten. Rond 7-8 uur. Dat is helaas te vroeg om naar bedbte gaan.. 

Heda schreef op 24-09-2021 om 10:49:

[..]

Heb je geen last van complicaties of zo? Hoe lang is het nu geleden?

Ik wil het ergens heeeeel graag maar ben ontzettend bang voor complicaties. Maar ja, zo doorgaan kan ook echt niet.

Ik vind het nogal wat, maar als dat de enige mogelijkheid is dan kun je niet anders lijkt mij.

Zelf heb ik ongeveer 20 kg overgewicht en ben nog bezig met van alles te lezen. De dieetboeken ken ik nu wel, maar ik wil graag weten wat ik kan doen aan wat er achter de snoepbuiten zit.

Op dit moment heb ik het boek: "gefeliciteerd met je overgewicht" geleend uit de bibliotheek. (Ik ben er nog maar net in begonnen dus weet nog niet of het goeie informatie bevat.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.