Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Meer dan 30kg afvallen

Ik had recent een topic geplaatst over dat ik nadacht over een gastric bypass/sleeve maar ben toch erg bang voor complicaties. Nu heb ik met mezelf afgesproken dat ik het nog één keer probeer en mijzelf anders toch ga aanmelden.

Wie moet er net als ik meer dan 30kg kwijt en zou hier samen over willen komen kletsen? Elkaar steunen, recepten delen en een plek waar wij ons ei kwijt kunnen. 


Ja, ik! 
Ik ben vreselijk dik geworden afgelopen jaar, onder andere door medicijnen en schildklierproblemen. En verder- laat ik eerlijk blijven- gewoon door veel te veel eten. Er moet heel veel af, zeker meer dan 30 kg, maar ik durf me niet te wegen 

Check. Ik ben al een tijdje bezig, maar het gaat met vallen en opstaan. Mooie plannen, goede starten, harde vallen. Maar nog steeds de drive om het zelf te doen, want ook ik huiver voor een operatie. Ik sluit het niet uit, maar veel liever doe ik het zonder medisch ingrijpen, want het is nogal wat

Ik! Ik probeer het nu met WW. 
Precies 30 kilo zou het beste zijn, maar voor 25 zou ik ook tekenen.

🙋🏼‍♀️
Paar jaar terug veel aangekomen (40kg) toen ik ziek werd, toen uiteindelijk ook weer 20% van mijn lichaamsgewicht afgevallen door stoppen met bepaalde medicatie en lichaamsbeweging. Afgelopen jaar dankzij Corona weer aangekomen. Was net na revalidatietraject weer lekker begonnen… 
Heb iig besloten wel een elektrische fiets te kopen, heb lang volgehouden dat niet te doen maar gewoon fietsen kost mij door ziekte teveel energie. Hopelijk kan ik daarmee wat meer bewegen zonder meer te belasten. En zwemmen. Was ik voor de vakantie mee begonnen, lekker buiten, maar in de vakantie door onhandige tijden weer versloft. En de tijden in het binnenbad van het dorp zijn nu vrij onhandig. Maar ga het wel doorzetten. En de gemeentebaden van de stad hebben enorm personeelstekort momenteel dus worden er vaak momenten weer afgezegd. 
Heb vroeger hoog niveau sport gedaan waarbij ik steeds over mijn grenzen ging, nu  moet ik daar echt op letten, anders word ik zieker. 

Ik deed ook sport (turnen) op redelijk hoog niveau, daarna ben ik modern ballet gaan doen. Daar heb ik mijn gewrichten behoorlijk mee kapot gemaakt, voornamelijk mijn rug en knieën. Sporten is daardoor nu wel moeilijker, ik heb heel snel pijn waardoor het niet meer gaat. 

Volgens mijn orthopeed is het goed voor me om te gaan fietsen of zwemmen, dus daar moet ik maar eens mee starten. 

Heda

Heda

05-09-2021 om 20:24 Topicstarter

Oh wat fijn om gelijkgestemden te vinden! Ik heb het er zelf heel moeilijk mee, het liefst wil ik geen operatie. Het lijkt me nogal wat, en ook op de langere termijn met al die mogelijke tekorten etc. En daarnaast ben ik ontzettend bang dat het mis zou gaan of zo..

Maar goed, ik ben dus al 2 keer eerder rond de 30kg afgevallen, maar beide keren het er weer aan gegeten .. Ik weet dus dat ik het kan dus waarom lukt het me niet meer?! Overdag gaat het goed maar in de avond gaat het vaak mis. Ik snap zelf niet waarom ik het doe, want ik word er eigenlijk heel ongelukkig van. Ik ga dus morgen écht weer beginnen, poging 27384920. 

Heda

Heda

05-09-2021 om 20:27 Topicstarter

Liara schreef op 05-09-2021 om 17:47:

Ja, ik!
Ik ben vreselijk dik geworden afgelopen jaar, onder andere door medicijnen en schildklierproblemen. En verder- laat ik eerlijk blijven- gewoon door veel te veel eten. Er moet heel veel af, zeker meer dan 30 kg, maar ik durf me niet te wegen

Sta je nu wel goed ingesteld op je schildkliermedicatie? Ik wil er het liefst ook meer kwijt dan 30kg.. Mijn doel is om nu eerst maar 30kg af te vallen en dan maar weer verder te zien.

Hier net zo Heda,  al eerder 30+ kilo afgevallen en ik begon al te denken over een operatie,  maar die wil ik ook niet. 
Dus ook maar poging 567543468.

Ik hoop dat het samen wel lukt! 💪

Heda

Heda

05-09-2021 om 20:29 Topicstarter

MoederBarberin schreef op 05-09-2021 om 18:02:

Check. Ik ben al een tijdje bezig, maar het gaat met vallen en opstaan. Mooie plannen, goede starten, harde vallen. Maar nog steeds de drive om het zelf te doen, want ook ik huiver voor een operatie. Ik sluit het niet uit, maar veel liever doe ik het zonder medisch ingrijpen, want het is nogal wat

Ik heb dit ook, dan val ik 5kg af, kom ik het weer bij, 3kg af, 3 erbij.. Super vermoeiend eigenlijk en snap niet waarom ik het er weer aan eet. Ik ben denk ik gewoon verslaafd aan eten.. Voor mij is het ook nog niet uitgesloten maar ook ik doe het het liefste zelf.

Heda

Heda

05-09-2021 om 20:30 Topicstarter

_melon schreef op 05-09-2021 om 18:33:

Ik! Ik probeer het nu met WW.
Precies 30 kilo zou het beste zijn, maar voor 25 zou ik ook tekenen.

En lukt het een beetje?

Heda schreef op 05-09-2021 om 20:27:

[..]

Sta je nu wel goed ingesteld op je schildkliermedicatie? Ik wil er het liefst ook meer kwijt dan 30kg.. Mijn doel is om nu eerst maar 30kg af te vallen en dan maar weer verder te zien.

Mijn schildklier doet weer normaal gelukkig.  Hij was door een virus eerst op hol geslagen en later door medicijnen werkte hij te langzaam. Maar dat 'te langzaam' duurde lang en kostte me heel wat kilo's. 

30 kilo om mee te starten lijkt mij ook goed. Die berg is al hoog genoeg! 

Ik zal me morgenochtend op de weegschaal wagen 🥴

Heda

Heda

05-09-2021 om 20:32 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 05-09-2021 om 19:10:

🙋🏼‍♀️
Paar jaar terug veel aangekomen (40kg) toen ik ziek werd, toen uiteindelijk ook weer 20% van mijn lichaamsgewicht afgevallen door stoppen met bepaalde medicatie en lichaamsbeweging. Afgelopen jaar dankzij Corona weer aangekomen. Was net na revalidatietraject weer lekker begonnen…
Heb iig besloten wel een elektrische fiets te kopen, heb lang volgehouden dat niet te doen maar gewoon fietsen kost mij door ziekte teveel energie. Hopelijk kan ik daarmee wat meer bewegen zonder meer te belasten. En zwemmen. Was ik voor de vakantie mee begonnen, lekker buiten, maar in de vakantie door onhandige tijden weer versloft. En de tijden in het binnenbad van het dorp zijn nu vrij onhandig. Maar ga het wel doorzetten. En de gemeentebaden van de stad hebben enorm personeelstekort momenteel dus worden er vaak momenten weer afgezegd.
Heb vroeger hoog niveau sport gedaan waarbij ik steeds over mijn grenzen ging, nu moet ik daar echt op letten, anders word ik zieker.

Ik zou dan zelf inderdaad ook investeren in een elektrische fiets, je bent toch in beweging. 

Balen dat die tijden niet handig uitkomen, kun je niet wat anders schuiven dat je het zwemmen toch weer kan oppakken? Lijkt mij erg lastig als je door ziekte te weinig energie hebt om dan toch te gaan sporten, super goed van je!

Liara schreef op 05-09-2021 om 20:10:

Ik deed ook sport (turnen) op redelijk hoog niveau, daarna ben ik modern ballet gaan doen. Daar heb ik mijn gewrichten behoorlijk mee kapot gemaakt, voornamelijk mijn rug en knieën. Sporten is daardoor nu wel moeilijker, ik heb heel snel pijn waardoor het niet meer gaat.

Volgens mijn orthopeed is het goed voor me om te gaan fietsen of zwemmen, dus daar moet ik maar eens mee starten.

Heb dat in mindere mate met volleybal. Niet zo'n extreme sport voor je lijf als wat jij hebt gedaan, maar heb één knie aan gort gesprongen (geen kruisband meer en beschadigd kraakbeen) en een chronisch ontstoken schouder. Maakt veel sporten moeilijk om te doen en sinds dat niet meer lukt ook aangekomen

Ik moet ook flink afvallen, geen 30 kilo, maar wel minstens 20.
Ik ben al een paar maanden bezig met tussen bepaalde tijd te eten. Dus tussen 10 en 18 uur of tussen 11 en 19 uur. Dit gaat mij goed af, ik eet wel gezond en af en toe een stukje chocolade. Ik merk dat ik dit goed vol kan houden en bewuster eet. Savonds drink ik alleen wat thee en voor het naar bed gaan een klein beetje yoghurt. Ik ben ook ooit flink afgevallen maar door de zwangerschappen zijn de kilo’s er weer aangekomen. Ben toen 3 jaar slank geweest.

Heda

Heda

05-09-2021 om 20:34 Topicstarter

@Liara: Ik heb zelf ook een tijdje schildkliermedicatie gebruikt maar alles is nu weer goed gelukkig. Ik zit zelf nu ook wel op de 130kg denk ik, heb mij ook al een aantal weken niet gewogen.. Pfff

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.