Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Dorestad schreef op 01-01-2023 om 18:33:

[..]

Ik lees idd hoeveel jullie sporten. Dat vind ik echt vreselijk knap. Dat naar de sportschool gaan, vrijwillig, doe ik jullie absoluut niet na

Het komt denk ik nu omdat we echt gemotiveerd zijn en resultaten zien.  Ik moet wel zeggen dat ik sport en tegelijkertijd een aflevering van het een en ander op mijn telefoon kijk. Zonder dat vind ik er niks aan.

Dolfje schreef op 01-01-2023 om 18:37:

[..]

Het komt denk ik nu omdat we echt gemotiveerd zijn en resultaten zien. Ik moet wel zeggen dat ik sport en tegelijkertijd een aflevering van het een en ander op mijn telefoon kijk. Zonder dat vind ik er niks aan.

Dan nog! Erg knap. En ook goed (cardio en kracht!)

ik ga ook meeschrijven, hoop ik. Moet veel meer kwijt dan 10 kilo, maar mss is dit wat een mooie ondersteuning. Ik kan vanaf deze week op het werk sporten, en dat wil ik 2 keer per week gaan doen. Zou morgen starten, maar omdat ik morgen een crematie heb wordt dat hem niet, dus dan of dinsdag of deze week 1 keer. Het probleem bij mij, is dat ik overdag te weinig eet, en daardoor s avonds allemaal lekkere dingen ga eten, die natuurlijk niet goed voor me zijn. 

Mug schreef op 01-01-2023 om 18:00:

Doen jullie kcal tellen oid?

Ik tel de calorieën niet maar zorg er wel voor dat ik er minder binnen krijg.

Ik zet vooral in op het niet of minder eten van chocolade,  koekjes, hartige hapjes en wijn.

Mijn normale maaltijden zijn bijna altijd gezond. Ik houd erg van veel groenten.

Ik tel ook geen calorieën,  ik heb dat ooit wel geprobeerd, maar dat is dus iets wat ik niet vol hou en als ik dan stopte met tellen, dan werden de keuzes ook weer anders. Daarom ga ik nu voor stapsgewijze gedragsveranderingen, als die er goed in zitten is er ook minder kans (bij mij) om terug te vallen.
Ik heb ook IF geprobeerd, 16 uur vasten, 8 uur eten. Dat was best simpel om vol te houden, ik had geen problemen met niet eten, maar ik ging wel een stuk meer eten tijdens die 8 uur, er zat haast geen stop op. Ik doe het beter op 3 maaltijden per dag.

Oh, nog een verandering is dat ik veel meer groente ben gaan kopen voor de tussendoortjes. Uiteindelijk is het doel om helemaal geen tussendoortjes te doen, maar voor nu heb ik de tussendoortjes gelaten, alleen dan wel veranderd in komkommer, paprika, wortel, handje nootjes (walnoten, paranoten, ja weer die omega 3) etc. Kleine stapjes.

PhilDunphy

PhilDunphy

01-01-2023 om 19:04 Topicstarter

Ik sport al 3 a 4 uur per week matig intensief (2x 1,5/2 uur een teamsport). Heeft nog niet voldoende opgeleverd helaas 

Dorestad schreef op 01-01-2023 om 18:33:

[..]

Ik lees idd hoeveel jullie sporten. Dat vind ik echt vreselijk knap. Dat naar de sportschool gaan, vrijwillig, doe ik jullie absoluut niet na

Daarom sport ik al jaren bij een club met allemaal vrouwen/moeders. Het sporten is gecombineerd met gezelligheid. Daardoor doe ik het nu ruim 6 jaar later nog, met vrolijke tegenzin soms haha. Wel 'maar' 1 a 2x per week.

Ranjemeteenrietje schreef op 01-01-2023 om 21:06:

[..]

Daarom sport ik al jaren bij een club met allemaal vrouwen/moeders. Het sporten is gecombineerd met gezelligheid. Daardoor doe ik het nu ruim 6 jaar later nog, met vrolijke tegenzin soms haha. Wel 'maar' 1 a 2x per week.

Kijk,  daar snap ik wel wat van. Wekelijks maak ik een lange wandeling met een kameraad of een vriendin. Ik zie dan minder details van de omgeving maar heb dan de gezelligheid.  Maar het 6 jaar volhouden getuigt m.i.van fiks doorzettingsvermogen. 

Overigens, om af te vallen: ruim 80% is voeding , minder dan 20% is beweging/sport

Inspirerend topic, ik ga ook meeschrijven. Ik ben minstens 10 kilo te zwaar. Moet nog even een strategie bepalen; koolhydraatarm vind ik fijn, IF ook. Sowieso moet ik veel meer gaan bewegen. Ik moet echt weer wat spieren gaan opbouwen ook. Dus dat ga ik in elk geval oppakken.

Oei, 75.6 vanochtend. Maak er 12kg van  
Vandaag dag 1.

Hi allen, fijn om hier alvast de ervaringen te lezen. Ik begin vandaag dus met drie maaltijden per dag, weinig koolhydraten (brood, aardappels, rijst etc.) en geen tussendoortjes (althans, geen koekjes en chocolade). Daarnaast ga ik wandelen.

Een tijd terug ben ik op deze manier 7 kilo afgevallen, dus dat moet weer lukken. Hoewel ik wel redelijk in de overgang ben, dus het zou zomaar kunnen zijn dat het nu langzamer gaat. Afijn, het hoeft ook niet snel.

Als ik straks op werk ben, neem ik yoghurt met fruit en ik heb vanmorgen heel braaf een salade staan snijden voor de lunch. Best een beetje gemotiveerd dus!

Ik doe ook mee! 10 jaar terug ben ik zo'n 20 kilo afgevallen, van 90 naar 70 kilo. Nu zit ik weer rond de 79, dus die kilo's wil ik er weer vanaf hebben. In die 10 jaar heb ik wel vaker geschommeld, en het is 1 keer eerder gebeurd dat ik in deze mate ben aangekomen. Aan de ene kant weet ik daardoor dat het kan, aan de andere kant ben ik wel teleurgesteld dat permanent stabiel blijven niet is gelukt. Nu zit ik al maanden in mijn hoofd met dat ik moet afvallen, heb nu wel echt het idee dat ik er klaar voor ben.

Straks eerst eens naar de sportschool. Sinds een halfjaar doe ik 3 keer per week krachttraining. Ik ben benieuwd hoe dat gaat in combinatie met mijn eetpatroon aanpassen.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

02-01-2023 om 08:46

Ik zat op 84,5 vanochtend. De feestdagen zijn aan me blijven plakken, zal ik maar zeggen  . Vanochtend netjes ontbeten. Ik vind het wel lastig, want als ik thuis werk is even wat eten of drinken pakken mijn excuus om even op te staan. Daar moet ik dus wat anders voor gaan verzinnen. 

Nou ik heb net ook op de weegschaal gestaan en er zit 2 kilo bij sinds vrijdag. Echt absurd maar ik weet dat het er snel weer afgaat als ik me de komende dagen netjes aan mijn dieet hou.
83, 7 was het net.

Ik heb ook net gewogen, 78,5 hier. 
Misschien leuk om iedere maandag ons gewicht te delen hier? Dan kunnen we onze voortgang bespreken, en als het even niet lekker gaat elkaar moed inspreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.