Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden. 

Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar. 

Wie doet er mee? 


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

01-01-2023 om 08:55

ik doe graag mee. Vanochtend 84 kilo, begin vorig jaar was ik 89 kilo dus het ging beter. Maar halverwege het jaar zet ik op 80, dus ik heb alles weer te veel losgelaten.

ik doe ook mee! Ga weer koolhydraatarm (of eigenlijk ketogeen) starten vanaf morgen. Vandaag nog traditioneel champagnediner bij schoonouders. 
Ik weeg 83 kilo nu. 

Ook ik doe mee! Ik zit zo rond de 85 kilo (kan dinsdag weer wegen) en wil er op een rustige manier 10 kilo af. Ik ben een paar weken gleden al begonnen met wat kleine makkelijke aanpassingen in mijn eetpatroon en wil dat gaan doorzetten. Kleine stapjes telkens, in plaats van groots veranderen en dan niet kunnen volhouden.

Ik doe ook mee al hoeft erbij mij nu geen 10 kilo meer af want die zijn er al af maar nog 7. 
Schommel de laatste weken tussen de 81/82 kilo en wil op 75 uit komen.
Ik doe cambridge en ga daar morgen weer mee beginnen. Vandaag nog even niet 
Wil ook weer elke dag gaan wandelen.

Ik wil ook graag meedoen. Weegschaal heeft kuren maar ik denk dat ik nu 84 kilo weeg terwijl 80 eigenlijk mijn eigen max is. Minder snaaien en meer wandelen is mijn plan. En meer drinken (thee), want dat is sowieso goed en gaat denk ik het hongergevoel tegen. 

Ik doe ook mee. Heb mij nog niet gewogen maar hier mag er ook wel een kleine 10 kg van af. Ik wil vooral veel minder snoepen, tussendoortjes eten en wijn drinken. Mijn normale maaltijden zijn meestal wel gezond.

Ik doe ook mee. Ik weeg nu 82 kilo en wil er nog 10 kwijt. Laat ik er wel meteen bij vertellen dat ik pillen slik om verder af te vallen (Rybelsus) en dat ik er al 20 kwijt ben. Maar die laatste tien zijn wel moeilijker en wil ik toch kwijt. Dus ik doe graag mee hier.

Ik doe ook mee, wil nog ongeveer 7/8 kilo kwijt. Dan ben ik weer op het gewicht van voor de tweede zwangerschap. Weeg nu 72 en wil weer op 64/65 uitkomen. 

Ik ga nu beginnen zonder toegevoegde suikers te eten. In oktober ging dat super goed, maar met de feestdagen lukte het niet meer. Voelde me er een stuk beter door en verloor ook wat gewicht. Dit wil ik dit jaar beter gaan volhouden. En na een keer wel suiker, niet weer teruggaan naar 'dan maar gewoon suiker eten'. 
Elke dag zonder suiker krijgt een vinkje. 

PhilDunphy

PhilDunphy

01-01-2023 om 10:53 Topicstarter

Myrdal schreef op 01-01-2023 om 09:09:

Ook ik doe mee! Ik zit zo rond de 85 kilo (kan dinsdag weer wegen) en wil er op een rustige manier 10 kilo af. Ik ben een paar weken gleden al begonnen met wat kleine makkelijke aanpassingen in mijn eetpatroon en wil dat gaan doorzetten. Kleine stapjes telkens, in plaats van groots veranderen en dan niet kunnen volhouden.

Wat voor kleine stapjes heb je kunnen toepassen? 


PhilDunphy

PhilDunphy

01-01-2023 om 10:57 Topicstarter

Ik moet zelf nog nadenken over hoe ik het wil gaan doen. 
Ik hik er nog een beetje tegenaan dat we de afgelopen 10 dagen als gezin ziek zijn geweest. Daardoor heb ik al het kerst-eten nog in huis (in de vriezer) en mis ik ook dat 'pfff ik ben klaar met de feestdagen. Doe maar weer gezond!' gevoel. Dus her en der ga ik komende week toch nog een paar dingen opmaken denk ik. Dat brandt zo ongeveer in mijn voorraadkast en vriezer 
Maar tegelijkertijd al iets 'normaler' (niet meer de hele dag snaaien). En vanaf na de kerstvakantie echt helemaal normaal + wat kleine extra maatregelen. Wat precies weet ik nog niet, maar bijvoorbeeld extra bewegen of bewuste momenten aan het fruit (tegen hongergevoel) zou ik me kunnen voorstellen. 

Ik ben nu 57 en toen ik 25 was ben ik 12 kilo afgevallen. Vanaf toen ben ik telkens als ik wat aan kwam bv na een vakantie gelijk op dieet gegaan dus de kilo's zijn er vanaf gebleven. Ik ben in de decembermaand 3 kilo aan gekomen dus ik moet weer even aan de bak met lijnen. Ik begin volgende week maandag want ik heb nog te veel lekkers in huis.

watertoren schreef op 01-01-2023 om 12:03:

Ik ben nu 57 en toen ik 25 was ben ik 12 kilo afgevallen. Vanaf toen ben ik telkens als ik wat aan kwam bv na een vakantie gelijk op dieet gegaan dus de kilo's zijn er vanaf gebleven. Ik ben in de decembermaand 3 kilo aan gekomen dus ik moet weer even aan de bak met lijnen. Ik begin volgende week maandag want ik heb nog te veel lekkers in huis.

Ik vind dit heel knap! 

PhilDunphy

PhilDunphy

01-01-2023 om 13:23 Topicstarter

watertoren schreef op 01-01-2023 om 12:03:

Ik ben nu 57 en toen ik 25 was ben ik 12 kilo afgevallen. Vanaf toen ben ik telkens als ik wat aan kwam bv na een vakantie gelijk op dieet gegaan dus de kilo's zijn er vanaf gebleven. Ik ben in de decembermaand 3 kilo aan gekomen dus ik moet weer even aan de bak met lijnen. Ik begin volgende week maandag want ik heb nog te veel lekkers in huis.

Maar dan ga je er toch geen 10kg af proberen te krijgen of begrijp ik je verkeerd? 

PhilDunphy schreef op 01-01-2023 om 13:23:

[..]

Maar dan ga je er toch geen 10kg af proberen te krijgen of begrijp ik je verkeerd?

Nee, die 3 kilo die ik ben aangekomen moeten er weer af. Zo blijf ik al jaren op ongeveer hetzelfde gewicht. Zodra ik aan kom zorg ik dat het er weer vanaf gaat. Op deze manier hoef ik nooit zo lang op dieet.

ik wens jullie allemaal succes.  Tegelijkertijd denk ik dat blijvend anders eten alleen werkt op de lange termijn.
(9 januari 2008 of 2009 hebt ik die knop omgezet,  woog toen ruim 99 kilo. Mijn huidige gewicht is 59 kilo)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.