Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


alhambra schreef op 03-01-2024 om 21:10:

[..]

Lastig lijkt me dat, zo snel weer een hongergevoel
Maar dan is de worsteling niet moeilijker wanneer je een shake neemt.

Nee en als ik me aan shakes en repen hou kom ik niet in de verleiding om nog een extra cracker met kaas oid te pakken. En nog een en nog een tot de kaas op is.

sorry, niet iedereen is doorgedrongen bij mij. Maar Friezinnetje en Dolfje wil ik bij dezen een extra warm hart toedragen. En alle andere ook, trouwens. ♥️

alhambra schreef op 03-01-2024 om 21:14:

Ik heb een uur geleden 2 koppen thee op met wat speculaasjes en ik had nu weer zin in wat te snaaien. Het is echter na 21 uur dus mag er niet meer aan beginnen van mezelf.

Ik heb nu 2 aanvinkopties voor het minder eten na het avondeten
1 = niet na 21 uur gegeten
2 = niet na avondeten gegeten

Ik had vorig jaar alleen optie 2 maar dat motiveerde niet zo op lange termijn want ik liet het versloffen.

Als het me lukt om niet meer te eten vanavond dan mag ik strakjes toch nog een vinkje zetten.

En ik ben dus dol op vinkjes zetten/dingen afstrepen. Mijn collega's maken er soms grapjes over als ze mijn dagelijkse lijstje zien

Je kunt ook een appeltje of banaan eten. Ik krijg zelf vaak trek vlak voor ik naar bed ga, dat is een uur of 4 na het avondeten, en neem dan altijd een banaan. Anders wordt ik wakker van gillende honger en een pijnlijke maag.

Wij eten meestal een bakje kwark /yoghurt met soms wat noten of pitjes om een uur of 19:30/20:00 uur. Ik kan niet niks meer eten na het avondeten.

beginnen we met een nieuw draadje of laten we de titel aanpassen van deze?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-01-2024 om 21:41:

[..]

Je kunt ook een appeltje of banaan eten. Ik krijg zelf vaak trek vlak voor ik naar bed ga, dat is een uur of 4 na het avondeten, en neem dan altijd een banaan. Anders wordt ik wakker van gillende honger en een pijnlijke maag.

Bedankt voor je tip. Een goed idee voor de moeilijke momenten!
 

Ysenda schreef op 04-01-2024 om 09:33:

beginnen we met een nieuw draadje of laten we de titel aanpassen van deze?

Ik zal een nieuw topic aanmaken.

Gedaan: https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/werken-aan-gezondere-levenstijl-en-gewicht-in-2024#3

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.