Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-01-2023 om 10:08

Ik heb me niet gewogen,  morgen maar ff doen. 

Al uren wakker en nog niet ontbeten,  dus daar is het nu wel een keer tijd voor. Yoghurt met granola en vers fruit 

Hey, 88 kilo hier, dus er mag ruim tien kilo af, ik doe mee!

Ik heb me gewogen, maar de weegschaal ik kapot. Die gaf 187 kilo aan, nou ben ik echt wel te zwaar, maar zoveel nou ook weer niet😂
Ben begonnen met intermittent fasting weer, doe een eetraam van 11-19 uur, dus 16 uur vasten, 8 uur eten en in die 8 uur zoveel mogelijk koolhydraatarm. Heb er helemaal zin in! 
Allemaal: succes en laten we er zijn voor elkaar en elkaar steunen♥️

Ik begin ook weer met IF. Dat beviel me wel, maar door kerst, of eigenlijk door december, is dit op de achtergrond geraakt. Mijn eetraam is 12-20. Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar mijn gewicht ligt helaas wel rond de 105. Ik schrik er gewoon van als ik het opschrijf. 😔

Zo de eerste keer sporten zit erop. Beetje rustig aan gedaan want voel me nog best moe van oudjaar maar toch 400 calorieën verbrand volgens mijn fitbit.
Ga dadelijk de kerstboom afbreken en huishouden en wil vandaag voor of na het eten vanavond nog een rondje wandelen.

Fijn topic. Ik moest voor het Oud en Nieuw Weekend nog net onder de tien kilo kwijt om op mijn ideale gewicht van 69 kilo te komen. Nu na het Weekend nog dertien kilo; hopelijk is een gedeelte vocht! 

Ik heb niet hele hele jaar om die tien kilo kwijt te raken en ga er dus de volgende vijftig dagen even hard tegen aan; na die vijftig dagen ga ik proberen zwanger te worden als draagmoeder en is streng diëten niet verstandig. 

Mijn strategie - tien januari een afspraak met een diëtist om wat ik de afgelopen twee maanden heb gedaan door te spreken en een plan voor de toekomst te maken. Sinds begin november 1200 calorieën per dag gegeten, ik loop een paar keer per week hard, roei soms, heb twee honden die graag wandelen en een personal trainer waar ik twee keer per week mee aan conditioning doe - dat heeft tot nu toe tot ongeveer 12 kilo afvallen geleid.

Dolfje schreef op 02-01-2023 om 11:34:

Zo de eerste keer sporten zit erop. Beetje rustig aan gedaan want voel me nog best moe van oudjaar maar toch 400 calorieën verbrand volgens mijn fitbit.
Ga dadelijk de kerstboom afbreken en huishouden en wil vandaag voor of na het eten vanavond nog een rondje wandelen.

Wow nu al gesport, ik zit nog in mijn pyjama 😬! (Heb vandaag nog vrij). Gisteren heb ik wel mijn 10.000 stappen gehaald, heel relaxed wandelend met virtuele wandelingen op YouTube op tv. Als ik heb ontbeten ga ik even douchen en de kerstspullen opruimen. Het dag menu van het ww 365 dagen boek (uit 2018) beviel me gisteren goed. Helaas zitten daar weinig vegetarische gerechten in maar dat pas ik zelf wel aan. Ik heb een maand de ww app, daarna is mijn abonnement opgezegd.  Het gekke is dat ze blijkbaar de punten anders hebben toegewezen en dus de punten in het boek en op de app kunnen verschillen. 

Ik meld me ook al gaat het mij vooral om weer wat gezonder eten. Ik moet nog op de weegschaal staan maar ik schat dat ik er tussen de 5 en 7 af wil. Ik heb nu net aan een gezond bmi, maar wil graag wat speling weken en bepaalde kleren weer passen. En het zou fijn zijn als ik dan weer een minder opgezette buik heb

Wat ik doe is calorieën tellen, maar niet zozeer voor de calorieën maar vooral om te zien hoeveel voedingstoffen ik binnen krijg. Vooral voldoende eiwitten en voldoende vezels zijn voor mij een ding. Bij de vezels merk ik het echt meteen de volgende dag en dat is niet prettig en de eiwitten zijn belangrijk vanwege mijn long covid.

Tellen doe ik 5 dagen in de week, in het weekend laat ik los en mag ik alles eten, maar let wel nog steeds op die vezels.
Ik eet geen tussendoortjes en maar drie maaltijden per dag en dat in 10 uur tijd. Dat is niet heel bewust IF, maar vooral omdat ik vroeg naar bed ga en na het avondeten niet meer eet, heeft invloed op mijn slaap, gaat dat vrij vanzelf

Bewegen is voor mij wel een ding, dat lukt momenteel niet goed. Wel wil ik proberen dagelijks weer wat lichte yoga te doen. Gewoon even 10 minuten wat rek en strek oefeningen. Als ik weer wat meer energie heb wil ik weer voorzichtig het wandelen gaan oppakken. Nu kosten dingen als de afwas of mijn bed verschonen al energie genoeg. Vooral dat bed, mag straks mijn verzwaringsdeken gaan doen. Dat is gewoon sport 😂

Jaaaa ik sluit me graag aan hier! Ik woog me vanochtend en was 88.2 kg. Veel te veel. M'n doel is 75 kilo, en dat wil vóór 2024 wegen. Mooi streven lijkt me! 

Net gesport, morgenavond weer en hopelijk nog ergens een keer deze week. Verder heb ik deze week nog vakantie en eet ik gewoon nog normaal, vanaf maandag ga ik koolhydraatarm eten én wil ik met IF gaan beginnen. Even pas op de plaats maken dus! 

Heb een aantal receptenboekjes dus dus ga ik deze week lekker doorpluizen. Ik maak weekmenu's zodat ik weet wat ik ga eten, werkt voor mij 't beste. 

Dorestad schreef op 01-01-2023 om 14:23:

[..]

Eerst met maaltijdvervangers 20 kg afvallen maar daarna groeide ik weer. Toen Kh arm, door het ketogeen verhaal veel kilo's kwijt maar driekwart daarvan is vocht. En ik mis daarbij fruit en groenten en granen. Nu al jaren if. Mijn hele gezin eet niet voor 16 uur (kan ook zomaar 18 uur worden) tot bedtijd. In die tijd eten we alles waar we zin in hebben. Mijn koelkast zit vol roomboter, kaas in soorten, volvette Griekse yoghurt. We hebben echter zelden nog ultra processed foods in huis. Inmiddels is duidelijk dat mensen hier ziek/dik van worden. Ook zet ik minstens 20 verschillende soorten groenten en 10 soorten fruit wekelijks op tafel (via too good to go plus moestuin ouders lukt dat ook makkelijk). Verder loop ik 25 tot 50 km per week, op zwarte koffie. Wij sporten/bewegen op vetverbranding. Echt, eten speelt grootste deel van de dag geen rol meer, het is dus veel gemakkelijker geworden dan in tijd van dieeten.

Hoe oud zijn jouw kinderen? Ik vind het opmerkelijk dat ze hier zonder slag of stoot aan mee doen.

Ik ben vandaag begonnen met een wandeling en wat huishoudelijke klussen. En tegen manlief gezegd dat hij alle meuk die er nog is (kerststol bijv.) mag weggeven of opeten. Ik doe er niet meer aan mee.
En op de weegschaal gestaan: 87,5. Dat is iets minder dan het afgelopen jaar was, maar is denk ik ook deels spieren 😕 dus ik moet echt aan de bak.

MelMel schreef op 02-01-2023 om 11:43:

Fijn topic. Ik moest voor het Oud en Nieuw Weekend nog net onder de tien kilo kwijt om op mijn ideale gewicht van 69 kilo te komen. Nu na het Weekend nog dertien kilo; hopelijk is een gedeelte vocht!

Ik heb niet hele hele jaar om die tien kilo kwijt te raken en ga er dus de volgende vijftig dagen even hard tegen aan; na die vijftig dagen ga ik proberen zwanger te worden als draagmoeder en is streng diëten niet verstandig.

Ot maar wat stoer dat je dat gaat doen!

Amarettootje schreef op 02-01-2023 om 09:57:

Ik heb ook net gewogen, 78,5 hier.
Misschien leuk om iedere maandag ons gewicht te delen hier? Dan kunnen we onze voortgang bespreken, en als het even niet lekker gaat elkaar moed inspreken.

Ik heb helaas geen weegschaal op het moment. Ik woon tijdelijk ergens anders en heb spullen in de opslag moeten doen.

Ik zal in plaats daarvan delen of mijn kleren losser gaan zitten.

Misschien dat ik me vrijdag ergens kan wegen. Wel handig te weten waar ik sta.

Poezie schreef op 02-01-2023 om 15:01:

[..]

Hoe oud zijn jouw kinderen? Ik vind het opmerkelijk dat ze hier zonder slag of stoot aan mee doen.

Jonge twintigers. Die dit absoluut niet hoeven te doen maar die zich er fitter bij voelen. En die echt ook wel eens eerder eten pakken.  Maar die ook bewust hebben gezien hoe ik qua omvang veranderde én die meemaken/horen hoe overgewicht het leven van mensen om hun heen beïnvloed(de)

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

02-01-2023 om 18:19

vriend en ik hadden allebei om half vijf enorme trek en begonnen al aan snaaien te denken. Toen zei hij 'of ik ga gewoon koken'. Ideaal. Ik kan namelijk na het avondeten prima van alle snaai afblijven, dus vandaag gaat mooi 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.