Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
PhilDunphy
23-09-2023 om 12:03
Ysenda schreef op 22-09-2023 om 23:20:
het is hier vooral een feestweek.
Ik heb 2x gesport en een avond gedanst bij een concert.
Dat is de leukste manier van bewegen!
Hier weinig stappen, want ik moet zo min mogelijk lopen van de fysio. Maar wel netjes 3x wezen sporten, terwijl ik gister bijvoorbeeld totaal geen zin had. In eerste instantie besloot ik dus ook niet te gaan, maar mijn vriend motiveerde me en uiteindelijk toch geweest. Wel maar 20 minuten, maar het gaat voor mij om het doorzetten en in stand houden van mijn goede sportpatroon. Dus ik ben zeer tevreden. En de weegschaal ook, want ik ben na 2 weken stilstand nu van -3kg naar -3.6kg gegaan.
Ysenda
23-09-2023 om 12:43
PhilDunphy schreef op 23-09-2023 om 12:03:
[..]
Dat is de leukste manier van bewegen!
Hier weinig stappen, want ik moet zo min mogelijk lopen van de fysio. Maar wel netjes 3x wezen sporten, terwijl ik gister bijvoorbeeld totaal geen zin had. In eerste instantie besloot ik dus ook niet te gaan, maar mijn vriend motiveerde me en uiteindelijk toch geweest. Wel maar 20 minuten, maar het gaat voor mij om het doorzetten en in stand houden van mijn goede sportpatroon. Dus ik ben zeer tevreden. En de weegschaal ook, want ik ben na 2 weken stilstand nu van -3kg naar -3.6kg gegaan.
Wel de leukste manier van bewegen idd maar omdat dat maar 1 avond was en de rest van de feestweek vooral met extra eten gepaard ging ging de weegschaal toch de verkeerde kant op.
alhambra
23-09-2023 om 20:00
Feestjes zijn leuk maar het is ook moeilijk om dan verstandig te eten en te drinken.
Ik heb vandaag lekker veel bewogen: yoga, een kleine boodschap lopend gedaan in een wijk verderop en veel schoongemaakt. Morgenochtend sporten en daarna een feestje 
Ysenda
28-09-2023 om 14:59
Nou op de feestweek volgt dan een dramaweek want natuurlijk volledig overprikkeld en daarna gelijk volle bak na mijn vakantie aan het werk.
Ik slaap slecht, sporten schiet er bij in, volledig overprikkeld dus het eten is dat wat eetbaar is en voorhanden is en omdat er nog wat over is van de verjaardag van zoon is dat ook niet het meest gezonde natuurlijk.
Vandaag ga ik dan toch maar sporten met PT maar het voelt niet of ik daar echt energie voor heb. Kortom ik zit in een dip en heb nog geen idee hoe ik mezelf er uit ga halen.
Loulou39
28-09-2023 om 18:33
Ik ben inmiddels weer een kilo aangekomen, maar dat is goed, want het afvallen ging te snel en op een verkeerde manier.
Nu eet ik weer gezond (met af en toe een koekje/chipje/etc.)
Ik moet het in de gaten houden, want ik wil graag op dit gewicht blijven, maar dan op een gezonde manier.
Ik blijf graag meelezen en meeschrijven als niemand dat erg vindt, want dit is wel het topic wat ik het meest volg en waar ik veel aan heb
Ysenda
28-09-2023 om 20:51
Ysenda schreef op 28-09-2023 om 14:59:
Nou op de feestweek volgt dan een dramaweek want natuurlijk volledig overprikkeld en daarna gelijk volle bak na mijn vakantie aan het werk.
Ik slaap slecht, sporten schiet er bij in, volledig overprikkeld dus het eten is dat wat eetbaar is en voorhanden is en omdat er nog wat over is van de verjaardag van zoon is dat ook niet het meest gezonde natuurlijk.
Vandaag ga ik dan toch maar sporten met PT maar het voelt niet of ik daar echt energie voor heb. Kortom ik zit in een dip en heb nog geen idee hoe ik mezelf er uit ga halen.
Nou de training begon met een bleh gevoel. Maar al snel ging mijn humeur de goede kant op en aan het eind kon ik amper op mijn benen staan maar hebben we ook nog wat nieuwe oefeningen uitgeprobeerd die ik wel kan doen met mijn schouder.
Ik ben wel blij dat ik gegaan ben en ook echt mijn best gedaan heb.
Dolfje
28-09-2023 om 21:11
Stress ( persoonlijk niet Werkgerelateerd) + ongesteld + slecht slapen = net samen met man 1,5 zak drop op eten = nu misselijk.
Gisteren gesport en vandaag 2 keer half uur gefietst.
alhambra
28-09-2023 om 21:39
Je bent meer dan welkom Loulou.
Ysenda, kun je binnenkort wat meer rust en slaap pakken? Dat helpt denk ik om het weer de kunnen oppakken.
Rot dat je veel stress ervaart, Dolfje!
Ik doe hier hard mijn best om geen chips of ijs te gaan eten..
Dolfje
28-09-2023 om 21:56
Ja stress is niet best voor je gemoedstoestand en eetlust. Was het bij mij nou maar eens zo dat ik dan ff niet veel kon eten 
-Nienke-
28-09-2023 om 21:59
Wat vervelend dat het even niet lukt, Ysenda! Wel goed dat je toch aan de slag bent gegaan met je PT en dat goed uitpakte. Ik blijf ook de onregelmatige dagen het lastigst vinden. Vandaag bijvoorbeeld een congres en dan eet je toch anders dan normaal (en daar doe ik het gewoon minder goed op).
De kilo’s gaan er hier gelukkig nog steeds goed af, ik ben er sinds half augustus bijna 6 kwijt en dus bijna op m’n streefgewicht inmiddels. Bij man gaat het (tot z’n frustratie) echt véél langzamer en die heeft het best pittig. Samen gezond eten helpt wel enorm!
alhambra
04-10-2023 om 23:20
Het gaat hier zijn gangetje. Bewegen gaat goed, goede eetkeuzes maken gaat redelijk goed.
Ik zat me net te bedenken dat ik mijn doel aan het einde dit jaar moet gaan bijstellen van 5 kilo afvallen naar geen 5 kilo aankomen. Op zich ook fijn maar het was niet mijn doel.
Ysenda
05-10-2023 om 07:36
ik blijf stil staan, maak verkeerde eetkeuzes en beweeg te weinig. PT als stok achter de deur zorgt er wel voor dat ik niet helemaal van het pad af raak.
Maar straks komt wel de nare combi dat PT op vakantie is en tegelijkertijd mijn favoriete sportschool (want 24/7 en ik train graag aan het begin van mijn dag) dicht is wegens verbouwing.
En om nu met de fiets eerst een half uur te gaan fietsen, dan intensief sporten en weer terug te fietsen zie ik mezelf niet doen maar de auto pakken is ook weer zo wat.
alhambra
05-10-2023 om 07:46
als het alternatief is dat je helemaal niet gaat sporten zou ik toch wel met de auto gaan.
Dolfje
05-10-2023 om 07:50
Ik sta ook een soort van stil. Heb nog een 5/6 weken tot de vakantie en had eigenlijk gehoopt die 5 kilo kwijt te zijn maar ik maak toch ook te vaak de verkeerde keuzes maar ik sport wel elke week meerdere keren. Voel me ook al zo’n 2 weken niet lekker en fit dus dat scheelt ook.
nu wil ik me niet zo focussen op mijn streefgewicht van 75 maar ik wil proberen voor de vakantie onder de 80 te zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.