Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Ysenda
19-09-2023 om 20:02
Zo net getraind met PT, ik had geen zin. Toch gegaan en nu heb ik al last van mijn benen. Dat beloofd wat voor morgen.
Vandaag kwamen ook mijn nieuwe sportbroeken. Een maat kleiner dan de vorigen. En ook mijn regenbroek past stukken beter nu.
Met mijn frozen shoulder lijkt het ook beter te gaan. De pijn is grotendeels weg. Alleen bij onverwachte bewegingen nog. Wel is er duidelijk bewegingsbeperking. Ik heb nu aanvullende oefeningen gekregen om verdere beperking te minimaliseren. Dat is best positief want ik ging uit van december/januari voor ik in fase 2 zou belanden.
Nu nog even genieten van mijn laatste vakantie dagen.
duizel
20-09-2023 om 07:00
PhilDunphy schreef op 16-09-2023 om 10:44:
[..]
Dat is de eGym waar we het laatst over hadden in dit topic. Ik doe dat 3x per week. Volgens de trainer is dat de meest effectieve manier om gewicht te verliezen.
Ik wil dat ook gaan doen, we hebben hier 3 plekken waar dat kan maar ik vind het best prijzig.
Bij een betaal je 40 euro per maand bij een abonnement van 6 maanden en 35 bij 12 maanden. Ik vind 12 maanden zoveel om aan te gaan. 40 euro klinkt als veel maar bij 12 keer in de maand is het natuurlijk ongeveer 3,30 per keer. Dat valt misschien toch wel mee..
ze hadden hier een online actie met altijd prijs. Grootste prijs was een jaar gratis sporten. Ik won een gratis proefles. Dat krijg je altijd al
De andere sportscholen zijn duurder.
Hmm ik begon met dat ik het zo duur vond maar ga het toch doen denk ik. Door dit te schrijven vind ik het toch wel meevallen.
Ik vind jullie allemaal zo goed bezig. Bij mezelf moet er weer een knop om.
Dolfje
20-09-2023 om 07:46
Wij betalen er iets van een 3€ pp per week extra voor op ons abonnement. Maar we hebben het abonnement via het werk van man dus iets goedkoper. Maar ik vind het wel waard.
Wil vandaag ook weer gaan maar ze hebben onderhoud vanmiddag in de sportschool net precies op de tijd dat ik wil gaan. Ga ik denk ik eerst maar buiten hardlopen vanmiddag.
Beetje veel op 1 dag maar morgen kan ik niet want uitje van werk de hele dag.
Ysenda
20-09-2023 om 08:39
duizel schreef op 20-09-2023 om 07:00:
[..]
Ik wil dat ook gaan doen, we hebben hier 3 plekken waar dat kan maar ik vind het best prijzig.
Bij een betaal je 40 euro per maand bij een abonnement van 6 maanden en 35 bij 12 maanden. Ik vind 12 maanden zoveel om aan te gaan. 40 euro klinkt als veel maar bij 12 keer in de maand is het natuurlijk ongeveer 3,30 per keer. Dat valt misschien toch wel mee..
ze hadden hier een online actie met altijd prijs. Grootste prijs was een jaar gratis sporten. Ik won een gratis proefles. Dat krijg je altijd al
![]()
Hmm ik begon met dat ik het zo duur vond maar ga het toch doen denk ik. Door dit te schrijven vind ik het toch wel meevallen.
Hihi, bedenk erbij dat een personal trainer 60 euro per uur is. Dan is 40 euro per maand een stuk goedkoper.
duizel
20-09-2023 om 08:46
Ysenda schreef op 20-09-2023 om 08:39:
[..]
Hihi, bedenk erbij dat een personal trainer 60 euro per uur is. Dan is 40 euro per maand een stuk goedkoper.
Een personal trainer lijkt me heel fijn en heel effectief. Ook echt de stok achter de deur die ik eigenlijk nodig heb. Maar dat bedrag is op dit moment echt teveel voor mij. Mocht er een flink geldbedrag mijn kant op komen dan ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
@Dolfje wat goed dat je dan nu gaat hardlopen!
Ysenda
20-09-2023 om 08:53
duizel schreef op 20-09-2023 om 08:46:
[..]
Een personal trainer lijkt me heel fijn en heel effectief. Ook echt de stok achter de deur die ik eigenlijk nodig heb. Maar dat bedrag is op dit moment echt teveel voor mij. Mocht er een flink geldbedrag mijn kant op komen dan ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
Klopt, het helpt mij heel erg en ik zit ook met mijn blessure waardoor ik aangepast moet sporten. Het komt nu deels uit mijn spaarpot en nu lukt 1x per week maar dat zal over een paar maanden naar 1x per 2 of 3 weken worden.
Ik ben wel blij dat ik deze stap gezet heb.
Je kunt nu ook met deze circuittraining beginnen en dan als je goed in een ritme zit overstappen naar een goedkopere sportschool als die er is.
PhilDunphy
20-09-2023 om 23:30
duizel schreef op 20-09-2023 om 07:00:
[..]
![]()
Wat leuk dat je dat gaat doen! Hou wel in gedachten dat alles wat je regelmatig doet, uiteindelijk saai wordt hè? Dus in het begin is het heel motiverend maar er komt ook een dip. Dus dan moet je gaan onderzoeken waar je je motivatie vandaan haalt. Ik vind dan een extra krachtmeting tussendoor soms wel helpen. Of even een training wat anders doen. En ik luister ook geregeld luisterboeken tijdens het trainen, om mijn aandacht even ergens anders op te leggen.
Hier is het abonnement 50 euro per maand incl eGym.
Ik sta trouwens wel al 2 weken stil op -3kg, maar ik hou keurig vol want ik ben ervan overtuigd dat er straks weer wat af gaat als ik blijf gaan.
alhambra
22-09-2023 om 21:20
Lukt het jullie om een beetje te bewegen deze week? Mij niet, iedere keer als ik wilde gaan lopen kwam de regen met bakken uit de hemel. Alleen woensdag een lang stuk gelopen. Ik baal!
Dolfje
22-09-2023 om 21:50
Ja ik ben vandaag, ondanks een zware dag gisteren, 2 keer gaan wandelen.
Gisteren personeelsuitje gehad. Was lopend naar collega gegaan en tijdens de dag hebben we ook nog gelopen. En na afloop half uur van café naar huis.
Vandaag was wel een erg slechte dag qua eten.
Morgen weer naar egym maar verder dit weekend gaan we naar een lokaas festival dus dat wordt ook niet zo gezond..
Ranjemeteenrietje
22-09-2023 om 22:18
Ik heb afgelopen dagen kinderen met de fiets naar school gebracht. Ook gisteren in de regen. Dat is mijn doel, al mijn vrije dagen de kinderen op de fiets naar school brengen (jongste wil dat gelukkig heel graag want die kan nu ook zelf fietsen, oudste fietst ook graag).
Vandaag ook extra gefietst want moest langs zwembad om jongste aan te melden voor zwemles en langs winkel om schoenen te ruilen. Voelt toch lekkerder om zo te bewegen dan lui te zijn. Toch moet ik mezelf er wel toe zetten, het is (nog) geen gewoonte. Vroeger deed ik alles op de fiets, maar afgelopen jaren veel te gemakzuchtig geworden met de auto. Probeer het fietsen nu weer meer op te pakken als vervoermiddel i.p.v. auto.
Ysenda
22-09-2023 om 23:20
het is hier vooral een feestweek.
Ik heb 2x gesport en een avond gedanst bij een concert.
Dolfje
23-09-2023 om 08:24
Nou ik had beter niet op de weegschaal kunnen gaan staan net. Ben een dikke 2 kilo zwaarder dan van de week. Na dit weekend ga ik weer echt ff goed mijn best doen met eten.
Ga zo wel naar de sportschool dat dan weer wel.
Ysenda
23-09-2023 om 09:35
Dolfje schreef op 23-09-2023 om 08:24:
Nou ik had beter niet op de weegschaal kunnen gaan staan net. Ben een dikke 2 kilo zwaarder dan van de week. Na dit weekend ga ik weer echt ff goed mijn best doen met eten.
Ga zo wel naar de sportschool dat dan weer wel.
Ik doe met je mee met dat opletten want hier dan wel geen 2 kilo maar zeker wel aangekomen.
Ik ga morgen weer naar de sportschool, vandaag doe ik thuis wel een korte sessie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.