Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Jammer dat het niet geholpen heeft. Zelf kan ik niet op blote voeten lopen en aan slippers draag ik alleen cloudsteppers van Clarks vanwege Mortonse neuralgie.  

Ik heb ooit beginnende hielspoor gehad toen ik wat vaker op hakken liep. Daarna alleen nog lage schoenen gedragen. Pijnlijk was het terwijl het pas beginnend was  
Vandaag een betere dag dan gisteren tot nu toe. Vanavond of extra werken of sporten maar niet snaaien (hoop ik)

1x is genoeg 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-08-2023 om 16:48

ik ben vandaag iig weer op de fiets naar het werk geweest.  Retour 18 km. Dat ligt ook in de planning voor de andere 3 dagen.  

Wat vervelend, die blessures! Friezinnetje, lekker bezig! Da’s een flink end fietsen joh! 

Ik heb gisteren een flink stuk gewandeld en goed op m’n eten gelet; ook vandaag gaat het goed tot dusver. Fijn is dat man meedoet, bij hem moeten er nog wel wat meer kilo’s af. Ik probeer naast te stoppen met snoepen & snaaien, ook in het algemeen minder suikers te eten (bijvoorbeeld bij broodbeleg). Ik heb echt last van ‘suikerdips’ gedurende de dag en wil daar graag vanaf. Komende dagen ga ik dus eens wat experimenteren met hartig beleg op brood en crackers, benieuwd of dat scheelt. 

Hielspoor is echt ruk. Ik heb het ook in beide voeten maar nu toch alweer 2 jaar of zo pijnvrij. Zolen van de podotherapeut en shockwave. In de zomer loop ik wel op sandalen maar van skechers en dat gaat goed. Kan zelfs “hardlopen”.

Gisteren flink afgeweken van mijn dieet en dus een dikke kilo zwaarder vanmorgen. Vandaag flink water gedronken en vanmiddag gesport en gaan straks wandelen dus hopelijk is er morgen weer wat af.

Vandaag al te veel gesnaaid doordat de stress die ik had van het werk even weg is en ik nu zo opgelucht ben dat ik wil eten om te ontladen. Iedere keer weer hetzelfde liedje. Ik weet niet hoe ik het moet doorbreken.

Ik stond vanochtend op de weegschaal en opeens ben ik voor het eerst in drie maanden weer afgevallen. Geen idee hoe dat kan, want mijn gezondheid gaat niet heel veel beter, maar ik mopper niet.

400 gram lichter

(Okee het kan verlies aan spier zijn door mijn inactiviteit, maar daarover steek ik nog even mijn kop in het zand)

alhambra schreef op 16-08-2023 om 18:10:

Vandaag al te veel gesnaaid doordat de stress die ik had van het werk even weg is en ik nu zo opgelucht ben dat ik wil eten om te ontladen. Iedere keer weer hetzelfde liedje. Ik weet niet hoe ik het moet doorbreken.

Alhambra, eerlijk gezegd klinkt het alsof er misschien wel meer nodig is om je ongezonde relatie met eten te doorbreken. Heb je al eens begeleiding gehad van een diëtist bijvoorbeeld? Heel vervelend dat je je zo rot voelt 

Hier gaat het goed - letterlijk het eerste ongezonde wat ik mezelf deze week gegund heb, is een wijntje en een bitterbal bij de werkboeken vanmiddag. Daarna ging ik weer aan de Spa rood Ik merk dat de knop ook écht om is, ik was die extra kilo’s zo zat!  

-Nienke- schreef op 16-08-2023 om 20:19:

[..]

Alhambra, eerlijk gezegd klinkt het alsof er misschien wel meer nodig is om je ongezonde relatie met eten te doorbreken. Heb je al eens begeleiding gehad van een diëtist bijvoorbeeld? Heel vervelend dat je je zo rot voelt

Nee, combinatie van kop in het zand steken en de gedachte dat hij/zij me niets gaat vertellen wat ik nog niet weet. Ik laat het nog even sudderen in mijn hoofd.

alhambra schreef op 16-08-2023 om 22:17:

[..]

Nee, combinatie van kop in het zand steken en de gedachte dat hij/zij me niets gaat vertellen wat ik nog niet weet. Ik laat het nog even sudderen in mijn hoofd.

Snaai je dan zoet of zout? Ik heb voor de zoete snaai een bak met zelfgemaakte fudgeblokjes, soms doe ik er ook walnoten doorheen. Er zit alleen Medjouldadels, cacaopoeder en kokosolie in. Oh, ik stooi er wel wat kokosrasp over tegen het aan elkaar plakken. 

Wat fijn Nienke!

Lollypopje, leuk om je hier weer eens te lezen.

PhilDunphy

PhilDunphy

16-08-2023 om 22:44 Topicstarter

Ik heb laatst een 'sessie' met een psycholoog hierover gehad in het kader van een opleiding. Ik was me al best bewust van dat ik snaai als ik verdrietig of gestresst ben, maar was me nog niet goed bewust van wat ik éigenlijk nodig had. En ook nog onvoldoende zicht op de korte en lange termijn gevolgen van dat snaaien (ook de positieve).
Sinds ik dat heb gedaan, kan ik bij stress beter onderscheiden dat ik eigenlijk een knuffel of een huilbui wil hebben, ipv eten. Maar dat eten makkelijker toegankelijk lijkt en ik daar dan voor kies. Maar dat eten uiteindelijk ook maar 10 minuten lekker voelt en daarna eigenlijk de boel verergerd. Dat ik de volgende dag mij minder fit en meer verdrietig voel, omdat ik mij dan ook nog eens slecht voel over het snaaien. En dat ik in the end na streef dat ik mij weer fijn voel in mijn lijf. Ook al klinkt het allemaal tamelijk eenvoudig, het heeft mij dus echt geholpen. 

Hier lekker bezig. Vandaag wezen sporten. Verder paar avonden lekker gekookt, zelfs ook al wilde ik vandaag eigenlijk afhalen. En pluspuntje voor m'n vriend die mij tegen hield toen ik aan het tweede bordje avondeten begon (dochter liet haar eten staan, met allerlei lekkers er nog op.. Vriend zei me op een lieve manier dat dat niet zo'n slim plan is, omdat ik dan 2 avondmaaltijden nuttig en hij weet dat ik wil afvallen).

Dank je PhilDunphy. 

Hoe kom ik erachter wat ik echt nodig heb op momenten dat ik ga eten? Ik "hoor" geen gedachtes of innerlijke stem. Wat nog het meest dichtbij komt is dat ik vind dat ik het verdien en dat het direct ontspanning en een geluksgevoel geeft. 

Stof tot nadenken.

alhambra schreef op 16-08-2023 om 23:25:

Dank je PhilDunphy.

Hoe kom ik erachter wat ik echt nodig heb op momenten dat ik ga eten? Ik "hoor" geen gedachtes of innerlijke stem. Wat nog het meest dichtbij komt is dat ik vind dat ik het verdien en dat het direct ontspanning en een geluksgevoel geeft.

Stof tot nadenken.

Daar kan een psycholoog je bij helpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.