Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Wat een mooi inzicht PhilDunphy.

Ik weet van mezelf dat ik vaak inderdaad dan geen eten nodig heb. Maar ook niet altijd wat dan wel. Ik denk meestal slaap.. maar ja om 15.00 's middags met 2 kinderen thuis kan ik niet even gaan slapen... in de avond is het vaak wel beter om dan te gaan slapen. Maar dat wil ik ook niet altijd want eindelijk even tijd voor mezelf. Als ik dan een kop thee zet helpt dat vaak wel. Alleen die moet dan afkoelen en dan begin ik alsnog aan snaaiwerk. Dus ik moet er een gewoonte van gaan maken om na het avondeten een kop thee te maken, zodat ik die meteen kan opdrinken als de kinderen naar bed zijn (note to self).

Overdag genoeg eten is ook belangrijk voor mij! Als ik een maaltijd oversla, gedachteloos of snel eet, merk ik ook dat ik de hele middag/avond wil blijven eten. Dus daar probeer ik nu ook zoveel mogelijk op te letten, dat de maaltijden groot en vullend genoeg zijn. 

Alleen op sommige dagen is het zo lastig dit voor mezelf te doen...

gistetavond eerst gesnaaid en toen een huilbui gehad. Als ik nu eens eerder was gaan janken, had ik het snaaien over kunnen slaan.
Vanochtend wel voor de 2e keer gerend. Dinsdag 3,5km + nog wat kracht oefeningen thuis en vandaag 6km. 
Gister woog ook mee dat het dag 1 van menstruatie was.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-08-2023 om 16:21

4 dagen op de fiets naar het werk geweest. Vandaag wel echt met de kop in de wind weer terug. Ook wel redelijk goed met eten gedaan, maar zitten nog verbeterpunten

Ik moet ook ongesteld worden een van de komende dagen. Tenminste ik zit in de stopweek van de pil.  Voel me sowieso deze week niet echt fit. Veel koppijn en keelpijn. Gewicht blijft op 81 steken al de hele week.
Wel maandag en gisteren gesport in de sportschool en dinsdag naar het werk en terug  gewandeld dus wel veel beweging.
Morgenochtend heb ik een wandel/koffieafspraak en ga daarna  weer sporten.
Zaterdag  na mijn werk gaan we naar vrienden , waarschijnlijk bbq en hun en ons kennende wordt het een latertje. 

Friezinnetje schreef op 17-08-2023 om 16:21:

4 dagen op de fiets naar het werk geweest. Vandaag wel echt met de kop in de wind weer terug. Ook wel redelijk goed met eten gedaan, maar zitten nog verbeterpunten

Perfect moeten we ook niet willen natuurlijk, dat wordt ook zo saai.

ik sta stil nu, het blijft steeds schommelen tussen 79 en 80. 
Baal ik erg van maar schijnt er bij te horen.

Ik had de hele week best last van mijn schouder, dat helpt niet mee want dan ben ik 'zielig' en dan wil ik chocola en chips. Gelukkig hebben we dat maar beperkt in huis dus blijft de schade ook beperkt.
Donderdag vanwege de pijn thuis gewerkt en de hele tijd getwijfeld of ik mijn training zou afzeggen tot het moment dat het echt niet meer kon. Dus toch maar gegaan en na 10 minuten werd mijn humeur al beter en was het aan het eind gewoon een hele goede training. 
Vanmorgen al naar de sportschool geweest. Heerlijk rustig daar om kwart voor 7. Uurtje cardio gedaan en dan morgenochtend is het weer tijd voor een krachttraining. 

Ysenda schreef op 19-08-2023 om 10:58:

ik sta stil nu, het blijft steeds schommelen tussen 79 en 80.
Baal ik erg van maar schijnt er bij te horen.

Ik had de hele week best last van mijn schouder, dat helpt niet mee want dan ben ik 'zielig' en dan wil ik chocola en chips. Gelukkig hebben we dat maar beperkt in huis dus blijft de schade ook beperkt.
Donderdag vanwege de pijn thuis gewerkt en de hele tijd getwijfeld of ik mijn training zou afzeggen tot het moment dat het echt niet meer kon. Dus toch maar gegaan en na 10 minuten werd mijn humeur al beter en was het aan het eind gewoon een hele goede training.
Vanmorgen al naar de sportschool geweest. Heerlijk rustig daar om kwart voor 7. Uurtje cardio gedaan en dan morgenochtend is het weer tijd voor een krachttraining.

Kanjer! Ik vind,  ik heb al eerder woorden van deze strekking gebruikt,  dat jij het geweldig doet. Mooi dat je schrijft dat je humeur er beter van werd.  Ik herken het.  Mijn trigeminusneuralgie schreeuwt regelmatig om aandacht.  Ik ben altijd beter terug gekomen van een wandeling,  van beweging,  van die klote baantjes zwemmen dan dat ik van tevoren dacht. Het daadwerkelijk beginnen met de training is,  voor mij tenminste,  het lastige. 

Dorestad schreef op 19-08-2023 om 12:42:

[..]

Kanjer! Ik vind, ik heb al eerder woorden van deze strekking gebruikt, dat jij het geweldig doet. Mooi dat je schrijft dat je humeur er beter van werd. Ik herken het. Mijn trigeminusneuralgie schreeuwt regelmatig om aandacht. Ik ben altijd beter terug gekomen van een wandeling, van beweging, van die klote baantjes zwemmen dan dat ik van tevoren dacht. Het daadwerkelijk beginnen met de training is, voor mij tenminste, het lastige.

Ja, je over je 'geen-zin' heen zetten werkt hier vaak wel.

En ik ben er achter gekomen dat ik van roeien op zo'n apparaat ook een runners high kan krijgen.

Dus nu weigert PT mij een programma voor cardio te geven omdat ik te veel wil haha. Ik mag best 20 minuten roeien maar zonder de intentie van zwaarder en sneller. Maar dat gaat natuurlijk niet want er zit zo'n fijn schermpje op met snelheid en afstand. Daar kun je prima jezelf mee uitdagen.... 

Zwemmen is idd ook zen, als je wat anders doet verzuip je dus is het zaak te blijven zwemmen en je banen te tellen. Dat mis ik echt heel erg maar gaat echt niet met mijn schouder. 

Ik heb afgelopen week wel 2x 1,5 minuut met snail pace hardgelopen op de band zonder nadelige effecten op mijn schouder. 

Ysenda schreef op 19-08-2023 om 14:51:

[..]

Ja, je over je 'geen-zin' heen zetten werkt hier vaak wel.

En ik ben er achter gekomen dat ik van roeien op zo'n apparaat ook een runners high kan krijgen.

Dus nu weigert PT mij een programma voor cardio te geven omdat ik te veel wil haha. Ik mag best 20 minuten roeien maar zonder de intentie van zwaarder en sneller. Maar dat gaat natuurlijk niet want er zit zo'n fijn schermpje op met snelheid en afstand. Daar kun je prima jezelf mee uitdagen....

Zwemmen is idd ook zen, als je wat anders doet verzuip je dus is het zaak te blijven zwemmen en je banen te tellen. Dat mis ik echt heel erg maar gaat echt niet met mijn schouder.

Ik heb afgelopen week wel 2x 1,5 minuut met snail pace hardgelopen op de band zonder nadelige effecten op mijn schouder.

Oh wat herkenbaar,  steeds meer willen dan de vorige keer. Ik hoop echt dat die frozen shoulder op termijn over is

PhilDunphy

PhilDunphy

20-08-2023 om 22:43 Topicstarter

Ysenda, dapper hoe je doorzet. Ik herken het baalgevoel van niet alles kunnen doen. Heb daar nu met mijn hielspoor ook sterk mee te maken. Ik wil elke avond een wandeling maken, maar de waarheid is dat ik het tochtje naar de keuken al uitstel, want dat doet al pijn. Het voelt zo hopeloos en machteloos. Maar zoeken naar de dingen die wél lukken, blijft hier toch wel de ingang.
Dus ik ga nu braaf weer elke keer naar de sportschool, want op de crosstrainer knal ik niet op mijn hiel en voor apparaten kun je gewoon de rest van je lijf gebruiken. Deze week 2x gegaan en dat geeft een fijn gevoel.

Vandaag hadden we BBQ en dat betekent iets meer eten dan de bedoeling is. Ik heb me nog relatief ingehouden én heb vanwege deze BBQ de ongezonde zaterdaghap over geslagen. Voelde als een echte mijlpaal; voor het eerst aan een nette maaltijd, terwijl de rest van het gezin wel aan de fastfood ging. Kijk nu wel echt trots terug op het weekend. Hopelijk betaalt het zich uit. 

Ik zit weer lekker in het hardlopen. Afgelopen donderdag 6km gerend en vandaag een dikke 4. Eten gaat vrij netjes met her en der een uitspatting. Helaas betaalt het zich nog niet uit maar ik hoop dit lekker vol te houden.

Lekker bezig, dames!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-08-2023 om 12:21

vandaag weer op de fiets en gisteren ook ong 40 km gefietst.  

Mijn gewicht is stabiel en daar ben ik blij om gezien dat ik een paar weken uit mijn ritme was en 2x uit de bocht gevlogen ben.

Had veel stress van het werk omdat ik lat steeds hoger leg. Vorige week een keuze gemaakt die de stress zal verlagen. Dus ik hoop dat beter eten gaat lukken hierdoor.

Ben nu op de sportschool dus dat is mooi.

PhilDunphy

PhilDunphy

22-08-2023 om 21:44 Topicstarter

Goed van je Alhambra! Zowel de werkkeuze als vandaag lekker sporten. Hou vol zo!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.