Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-08-2023 om 20:21:

[..]

Waarom is dat nodig, ik geef een recepttip voor krokante granola met erythritol, ik vraag niet om een uiteenzetting over zoetstoffen. Men hoeft niet alles te becommentariëren.

En ik geef aan dat erythrithol makkelijker toe te passen is als suikervervanger dan stevia omdat het volume verschil tov suiker niet zo groot is.

Het was een aanvulling. Misschien dat dat anderen kan helpen om meer toepassingsmogelijkheden te zien.

Het was niet lang (2km) maar ik heb gerend en op een lekkere snelheid. Tussen de 9-10km/u! Ik was doodop van werk want het was druk maar een verplichting helpt en ook de belofte dat elk rondje een goed rondje zou zijn!

PhilDunphy

PhilDunphy

09-08-2023 om 22:52 Topicstarter

Goed gedaan stokstaart!

Hier gaat het goed. Ik hou me netjes aan geen enkele dag snacken, gezond ontbijt, etc. Maandag wezen sporten en zaterdag ga ik weer. Helaas geen 3x deze weken vanwege de kinderen die thuis zijn, waardoor ik niet weg kan. Maar al met al heel tevreden.
Vriend en ik hebben inmiddels heel veel plezier in meer zelf koken (ipv uit zakjes en pakjes). Dat probeerde ik altijd al wel een beetje, maar door een workshop over het gebruik van onze nieuwe stoomoven ben ik sterk geïnspireerd om er een stuk meer mee te doen. En dat werkt blijkbaar aanstekelijk op vriend, dus hij komt regelmatig met nieuwe gerechten of we staan samen in de keuken. Geeft meer voldoening bij het eten en als het goed is ook een stuk minder suikers. Vandaag een hele lekkere babi pangang op tafel kunnen zetten. Leuk om op deze manier met het eten om te gaan.

lekker bezig Stokstaart, mooie snelheid ook, en de duur komt er dan vanzelf wel weer bij.

Phil leuk dat zo'n workshop dan in eens een inspiratie blijkt te zijn. Wat voor nieuwe dingen proberen jullie zoal?

gebruikersnaaminvullen heb je nog andere recepten met erythrithol? Je zei dat je er veel baksels mee doet. Toevallig ook iets van een citroen-merenguetaart? Die heb ik beloofd te bakken voor mijn werk.

Zelf sta ik wat stil qua gewicht, een weekend is 2 dagen en geen 3 maar ik kon maar matig terug schakelen naar mijn goede eetpatroon na het weekend weg. Is ook een mentaal ding en stress geeft toch ook meer pijnklachten bij mijn schouder. Waar ik het al weken onder controle heb met alleen smeren met diclofenac heb ik deze week toch weer een keer pillen moeten nemen om het uit te houden.
Trainingschema is weer uitgebreid, nu 2x kracht en 2x cardio ipv gecombineerde trainingen. En dan verwacht ik dat de weg naar beneden er ook wel weer komt.

Goedenavond! Mag ik meeschrijven hier? Ik heb een stok achter de deur nodig en ik lees dit topic al een tijdje mee.

Zo’n drie jaar geleden (rond corona) ben ik bijna 15 kilo afgevallen. Die kilo’s zijn er heel lang afgebleven, tot begin dit kalenderjaar. Inmiddels moeten er echt weer zo’n 8 af om terug op m’n oude gewicht te komen. Ik ben net terug van vakantie en wil dus graag met frisse moed beginnen. Gezond eten, stoppen met snoepen & snaaien en wat meer bewegen. 

Natuurlijk! Welkom!

Wat fijn PhilDunphy. Knap zo'n verandering.

Ysenda,  goed dat je toch volhoudt ondanks je blessure.

Over mezelf heb ik niet zoveel positiefs te melden. Was de structuur even kwijt. Dus nauwelijks gewandeld, toch weer een fles wijn en gesnaaid in de avonden. Gelukkig niet idioot gek maar ik hoop de draad weer op te pakken komende week. Ook niet gesport dit weekend.

Ik ben onrustig maar weet niet goed waardoor. Ik heb nergens zin in behalve hangen en eten.  En ja dan gaat het dus mis. Zucht.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-08-2023 om 21:02

alhambra schreef op 13-08-2023 om 21:01:

Ik ben onrustig maar weet niet goed waardoor. Ik heb nergens zin in behalve hangen en eten. En ja dan gaat het dus mis. Zucht.

+1

Gedeelde smart... 

Ik ga zo met een boek in bed liggen met mijn telefoon in een andere ruimte. Wellicht wordt het dan nog wat vanavond. 

Ik lees mooie vooruitgangen!
Maar ook dezelfde struggles als ik ervaar...

Net terug van vakantie. Anders gegeten dan normaal, maar niet per se heel ongezond en veel. Heel veel gelopen. Niks erbij, maar ook niet eraf. Nu nog wel 3 weken vakantie maar dan thuis, dus hopelijk kan ik het bewegen erin houden en niet te veel eten erbij...

PhilDunphy

PhilDunphy

13-08-2023 om 22:14 Topicstarter

Ysenda schreef op 13-08-2023 om 11:07:

Phil leuk dat zo'n workshop dan in eens een inspiratie blijkt te zijn. Wat voor nieuwe dingen proberen jullie zoal?

Zelf sta ik wat stil qua gewicht, een weekend is 2 dagen en geen 3 maar ik kon maar matig terug schakelen naar mijn goede eetpatroon na het weekend weg. Is ook een mentaal ding en stress geeft toch ook meer pijnklachten bij mijn schouder. Waar ik het al weken onder controle heb met alleen smeren met diclofenac heb ik deze week toch weer een keer pillen moeten nemen om het uit te houden.
Trainingschema is weer uitgebreid, nu 2x kracht en 2x cardio ipv gecombineerde trainingen. En dan verwacht ik dat de weg naar beneden er ook wel weer komt.

We hebben van de week een wat luxere Pasta carbonara gemaakt (met kazen van de kaaswinkel en het betere vlees ipv goedkope spekblokjes van de AH). Volgens een chefs recept. En laatst een varkenshaas en biefstuk een keer echt góed proberen te bereiden, ook volgens recept van een chef.
Morgen eten we paprika roomsoep met gevulde zoete paprika's als bijgerecht. En woensdag citorenrisotto. Allemaal nog nooit gegeten. 

Balen van je schouder zeg. Zuur als je lichaam niet mee werkt, ik kan er over mee praten nu mijn hielspoor weer terug is. Succes met het omzetten van je mindset. Die neerwaardse lijn komt vast!

Hier overdag me goed gehouden, ondanks visite en lekkers op tafel. Helaas besloten 'we' dat er 's avonds afgehaald moest worden, terwijl ik eigenlijk gezonde dingen had ingekocht voor het avondmaal. Nu baal ik wel een beetje.

PhilDunphy schreef op 13-08-2023 om 22:14:

[..]

Zuur als je lichaam niet mee werkt, ik kan er over mee praten nu mijn hielspoor weer terug is. 

Misschien is shockwave iets voor je. Heeft mij erg geholpen bij een slijmbeursontsteking in de heup. https://www.shockwave.nl/shockwave/klachten/hielspoor/

alhambra schreef op 13-08-2023 om 19:35:

Wat fijn PhilDunphy. Knap zo'n verandering.

Ysenda, goed dat je toch volhoudt ondanks je blessure.

Over mezelf heb ik niet zoveel positiefs te melden. Was de structuur even kwijt. Dus nauwelijks gewandeld, toch weer een fles wijn en gesnaaid in de avonden. Gelukkig niet idioot gek maar ik hoop de draad weer op te pakken komende week. Ook niet gesport dit weekend.

Dat gebrek aan structuur dat niet mij ook steeds. Vakantie van zoon is bijna over, zelf heb ik pas in september vakantie. Ik weet nog steeds niet of ik weg wil of toch maar thuis blijf. En als ik dan weg wil waar naar toe. Voordeel van thuisblijven is dat ik intensief door kan trainen en wel structuur houd. Maar ja, even een andere omgeving is ook wel fijn.

PhilDunphy

PhilDunphy

13-08-2023 om 23:08 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-08-2023 om 22:50:

[..]

Misschien is shockwave iets voor je. Heeft mij erg geholpen bij een slijmbeursontsteking in de heup. https://www.shockwave.nl/shockwave/klachten/hielspoor/

Ik heb al 7 behandelingen gehad, maar het deed niks voor mijn hielspoor. Vervolgens een prik gehad in het ziekenhuis, die hielp wél. Helemaal van m'n klachten af.
Helaas zijn alle klachten terug gekomen nu ik in de zomervakantie 2 weken op blote voeten / sandalen heb gelopen op de camping. Volledig terug naar af. Ik heb alweer 1 shockwave gehad sindsdien, maar heb er dus niet heel veel vertrouwen in.. Deze (nieuwe) fysio gaf trouwens aan dat ik helemaal verkeerd loop en opnieuw *goed moet leren lopen. Dus daar zijn we nu mee bezig. Helaas doet ook dat pijn, want je gebruikt ineens delen van je voet die dat niet gewend zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.