Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Dorestad
04-08-2023 om 10:47
Ysenda schreef op 04-08-2023 om 10:40:
Ik heb mijn eerste doel bereikt!!!
Onder de 80 kg komen. Dat is sinds gister het geval, vandaag 79.6 kg.
Mijn volgende doel is een gezond gewicht, dat is niet zo ver weg op dit moment 76.5 en in het tempo waar het nu gaat zou dat eind augustus al zo ver kunnen zijn.
Dan ben ik ook 10 kg afgevallen. En voornamelijk vet want we houden ook mijn spiermassa goed in de gaten en dat is in kg ongeveer gelijk gebleven.
Dit weekend wordt weer goed opletten want ik ga een weekendje weg, uit eten, uit lunchen jullie kennen het wel. We zouden zaterdag een hele dag gaan fietsen maar met de weersvoorspelling zien we dat niet zitten. Ik ga met met vader van 81, niet van suiker maar wel wat kwetsbaarder dan ikzelf.
Geweldig! Gefeliciteerd. Ik denk dat jij absoluut je doel gaat halen en dat weet vast te houden. Je pakt het naar mijn idee uiterst serieus en doeltreffend aan.
Ysenda
04-08-2023 om 11:46
Dorestad schreef op 04-08-2023 om 10:47:
[..]
Geweldig! Gefeliciteerd. Ik denk dat jij absoluut je doel gaat halen en dat weet vast te houden. Je pakt het naar mijn idee uiterst serieus en doeltreffend aan.
Dank je wel.
Ik had ook gewoon last van mijzelf. 3 jaar geleden verhuisd, toen flink aangekomen, (tip: neem nooit een Indonesische aannemer met connecties met een cateraar
) Overgang erbij in dezelfde tijd, dat helpt niet mee natuurlijk.
Vorig jaar ook afgevallen, zelfstandig maar duidelijk niet blijvend door allerlei oorzaken, toen 76 kg bereikt en dit jaar dus gewoon alles en meer er bij.
Dat wilde ik niet meer, ik ben eerder behoorlijk wat afgevallen en dat heb ik er dik 15 jaar af weten te houden.
In het begin van het jaar wel weer zelfstandig begonnen maar geen echte stok achter de deur, dus dat was kilo er af, kilo erbij. En nu met mijn schouderblessure werd het helemaal lastig. 1 van de negatieve invloeden op frozen shoulder is overgewicht zei mijn behandelend fysio, maakt het ook lastiger om er wat aan te doen want je mag hiermee niet door de pijn heen trainen. Dat bericht van de fysio triggerde me echt om er serieus wat mee te doen daarom maar een goede PT gezocht via de fysio op het werk want de eerste helft van het jaar liet duidelijk zien dat ik het alleen niet vol hield. Het is niet goedkoop, en ik heb de luxe dat ik het op dit moment kan betalen, frequentie gaat over een paar maanden wel naar beneden om het te kunnen blijven betalen, maar het werkt wel.
En omdat het werkt, motiveert het ook om door te gaan. Ze (PT) heeft me een paar weken geleden foto's gestuurd van dag 1 en een maand later naast elkaar, zelfde kleding, zelfde posities. Je zag echt het verschil, dat stimuleert nog meer, want elke dag in de spiegel kijken dan zie je het verschil niet zo goed natuurlijk. Dat er een gaatje bij moest in mijn riem en bijna weer zegt wel iets maar niet heel veel.
Gebruikersnaaminvullen
04-08-2023 om 13:19
Ysenda schreef op 04-08-2023 om 10:03:
[..]
suiker is ook 100% natuurlijk, net als stevia.
Voordeel van erytrhitol is dat het niet zo heel veel minder zoet is dus dat je recepten niet enorm hoeft aan te passen want naast zoet is suiker ook een vul middel met een redelijk volume. Stevia is vele malen zoeter dus kom je volume te kort als je de suiker hierdoor vervangt, daarom zijn de potten stevia, vooral maltodextrine en een beetje stevia.
Kon het toch niet laten.
Hoezo kon het niet laten natuurlijk had je het kunnen laten. Ik geef enkel een tip over granola maken met erythritol. Of je het wil gebruiken of niet moet je zelf weten. Ik ga toch ook uiteenzetting plaatsen van de keren dat jij je hebt laten gaan?
Dolfje
04-08-2023 om 14:12
Dorestad schreef op 04-08-2023 om 10:47:
[..]
+1! Goed bezig.
Ik ben vanochtend mijn hardlooptraining gaan doen en man ging ook mee. Moest voor het eerst 10 minuten en 2 keer 8 minuten. Qua conditie ging het wel maar ik krijg wel elke keer pijn aan de achterkant van mijn rechterbovenbeen. Trekt met een dag of wat weer weg maar irritant is het wel. Het is dat ik dit schema af wil maken ( nog zo'n 11 keer geloof ik dus haal dat net niet voor onze vakantie over 3 weken) maar denk dat ik daarna niet verder ga trainen voor langer of sneller. Of het moet pijnloos gaan.
Wij hebben verder een rustig weekend al gaan we vanavond naar de bioscoop. Tijdens etenstijd dus onze snacks tijdens de film zijn ons diner dus niet en en. En dan morgen of zondag naar de sportschool. En wil nog wandelen.
Gebruikersnaaminvullen
04-08-2023 om 17:18
Ik hou enorm van brood, en lekker beleg, om de koolhydraten niet de pan uit te laten schieten eet ik regelmatig een koolhydraatarm diner. Dit recept vond ik zelf enorm lekker, en niet zo machtig omdat er geen tortilla's worden gebruikt. Ik heb Chinese kool gebruikt.
https://www.leukerecepten.nl/recepten/burritos-van-kool/

alhambra
04-08-2023 om 20:25
Goede berichten, mooi!
Ik was bang dat ik alsnog aan gekomen zou zijn vanwege mijn eerste vakantieweek maar ik ben ook deze week stabiel gebleven. Ik weet niet of ik mijn doel van -5 ga halen (zit nu op -2) maar ik ben heel blij dat ik mijn toename heb kunnen stoppen. De controle is terug.
Ik heb denk ik de meeste winst behaald door minder alcohol te drinken. Ik wil 0 glazen per week maar ben van 5 naar 1 gegaan.
Dorestad
04-08-2023 om 21:59
Ysenda schreef op 04-08-2023 om 11:46:
[..]
Dank je wel.
Ik had ook gewoon last van mijzelf. 3 jaar geleden verhuisd, toen flink aangekomen, (tip: neem nooit een Indonesische aannemer met connecties met een cateraar
) Overgang erbij in dezelfde tijd, dat helpt niet mee natuurlijk.
Vorig jaar ook afgevallen, zelfstandig maar duidelijk niet blijvend door allerlei oorzaken, toen 76 kg bereikt en dit jaar dus gewoon alles en meer er bij.
Dat wilde ik niet meer, ik ben eerder behoorlijk wat afgevallen en dat heb ik er dik 15 jaar af weten te houden.
In het begin van het jaar wel weer zelfstandig begonnen maar geen echte stok achter de deur, dus dat was kilo er af, kilo erbij. En nu met mijn schouderblessure werd het helemaal lastig. 1 van de negatieve invloeden op frozen shoulder is overgewicht zei mijn behandelend fysio, maakt het ook lastiger om er wat aan te doen want je mag hiermee niet door de pijn heen trainen. Dat bericht van de fysio triggerde me echt om er serieus wat mee te doen daarom maar een goede PT gezocht via de fysio op het werk want de eerste helft van het jaar liet duidelijk zien dat ik het alleen niet vol hield. Het is niet goedkoop, en ik heb de luxe dat ik het op dit moment kan betalen, frequentie gaat over een paar maanden wel naar beneden om het te kunnen blijven betalen, maar het werkt wel.
En omdat het werkt, motiveert het ook om door te gaan. Ze (PT) heeft me een paar weken geleden foto's gestuurd van dag 1 en een maand later naast elkaar, zelfde kleding, zelfde posities. Je zag echt het verschil, dat stimuleert nog meer, want elke dag in de spiegel kijken dan zie je het verschil niet zo goed natuurlijk. Dat er een gaatje bij moest in mijn riem en bijna weer zegt wel iets maar niet heel veel.
Jouw verhaal bevestigd alleen maar wat ik denk, gebaseerd op wat je hier gedurende het jaar post: je ziet je valkuilen en bent serieus en weloverwogen begonnen het roer om te gooien. Om zelf de verantwoordelijkheid te nemen. Nogmaals, complimenten.
Ysenda
05-08-2023 om 08:24
Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-08-2023 om 17:18:
Ik hou enorm van brood, en lekker beleg, om de koolhydraten niet de pan uit te laten schieten eet ik regelmatig een koolhydraatarm diner. Dit recept vond ik zelf enorm lekker, en niet zo machtig omdat er geen tortilla's worden gebruikt. Ik heb Chinese kool gebruikt.
https://www.leukerecepten.nl/recepten/burritos-van-kool/
Ziet er heel lekker uit. Ik ga het zeker een keer maken.
Courage
05-08-2023 om 12:19
Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-08-2023 om 13:19:
[..]
Hoezo kon het niet laten natuurlijk had je het kunnen laten. Ik geef enkel een tip over granola maken met erythritol. Of je het wil gebruiken of niet moet je zelf weten. Ik ga toch ook uiteenzetting plaatsen van de keren dat jij je hebt laten gaan?
Volgens mij bevestigt Ysenda juist jouw tip over erythritol. Wat ze niet kan laten is aangeven dat suiker óók natuurlijk is.
Wat heeft dat er mee te maken dat jij iets kan zeggen over de keren dat zij zich heeft 'laten gaan'? Klinkt voor mij als een sneer. Of bedoelde je het anders?
Gebruikersnaaminvullen
06-08-2023 om 20:21
Courage schreef op 05-08-2023 om 12:19:
[..]
Volgens mij bevestigt Ysenda juist jouw tip over erythritol. Wat ze niet kan laten is aangeven dat suiker óók natuurlijk is.
Wat heeft dat er mee te maken dat jij iets kan zeggen over de keren dat zij zich heeft 'laten gaan'? Klinkt voor mij als een sneer. Of bedoelde je het anders?
Waarom is dat nodig, ik geef een recepttip voor krokante granola met erythritol, ik vraag niet om een uiteenzetting over zoetstoffen. Men hoeft niet alles te becommentariëren.
alhambra
08-08-2023 om 13:18
Ik ben ziek geweest. Daarom wat afgevallen. Van bewegen is weinig gekomen. Vandaag wel lunchwandeling gemaakt. Heb nu flinke trek en probeer daarom tijdens ontbijt/lunch/diner meer te eten
stokstaart
09-08-2023 om 07:08
ik ben gestopt met de schildkliermedicatie. Dat kon ook wel op basis van de waardes maar ik ben vermoeider en iets aangekomen. (Een kg)Na mijn vakantie nog maar eens prikken en gesprek met de HA want dit is echt ook niet fijn.
Voor nu doe ik hard mijn best om meer te wandelen, de 10.000 stappen te lopen elke dag en het hardlopen heb ik na werk nu ook ingepland. In het weekend komt het er vaak niet van.
Netjes eten gaat eigenlijk best goed!
alhambra
09-08-2023 om 07:28
Slik je B12 bij die medicatie? Ik had een tekort door de schildkliermedicatie en was daardoor heel moe.
Goede beweegplannen en fijn dat het eten best goed gaat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.