Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

pfff, ik heb pijn in mijn benen. 
En ik ben ten opzichte van zaterdag ook meer dan een kilo aangekomen. Zal wel voornamelijk vocht zijn vanwege de spierpijn, maar dat niet alleen.

Gister een hele dag op stap geweest en tot de lunch ging het goed, maar ja, het was een verjaardag, dus toch maar taart gegeten en heel uitgebreid uit eten. Weinig actief want mijn moeder werd 82 die is niet zo fief meer. 
Zaterdag ook al friet gehad, want daar had zoon zo'n trek in, en dan toch niet kiezen voor een kleine maar gewoon een grote nemen. 

Nou ja, hopelijk staat er aan het eind van de week toch een getal dat begint met een 7 ipv met een 8. 
Het weer helpt ook niet mee om tussen de middag even 4km te wandelen in de lunchpauze, en de pijn in mijn kuiten ook niet. 

Nu maar weer herpakken en niet denken dat het toch zonde is want aangekomen etc. Ik was goed op weg, zaterdag 80.0 en dat is toch wel 6.5 kg lichter dan begin juni. Nog zo'n 13, nu 14 te gaan. Maar, -10 voor 2024, zou toch zeker moeten lukken in dit tempo.

Ik moet mezelf ook wel echt herpakken na afgelopen weekend. Echt slecht gegeten en weinig bewogen in het weekend weg.
Zit nu inmiddels met sportkleding aan en ga zo mijn hardlooptraining doen. Hopelijk blijft het even eenmalig uurtje droog.

Het komt vast goed, Ysenda. Je bent zo goed bezig dat twee mindere dagen weinig invloed zullen hebben, schat ik.

Ben je nog gegaan, Dolfje?

Het was hier dreigend maar ik wilde toch even lopen dus heb meerdere korte rondjes dicht bij huis gelopen.  Het bleef droog.

Maandagavond blijft voor mij de eenvoudigste avond om niet te snaaien. Mijn doelstelling gaat vanavond dus ook lukken. Fijn want dit weekend teveel chips, ijs een taart gegeten.  Niet idioot veel maar 2 feestjes gehad en dan gaat het hard.

Ja maar het lopen kostte me veel moeite vanwege rugpijn. Wel de training afgemaakt verder.

Vervelend van die rugpijn 

Ja ik was er eigenlijk net een dikke 1,5e maand vanaf na tig keer fysio en chiropractie. Waar het nu ineens van gekomen is geen idee.

Wat goed dat je bent gegaan Dolfje! Wel vervelend van de rugpijn. 
En ook goed van de rondjes lopen Alhambra!

Ik ben net ook naar sporttraining gegaan. Bewust niet naar de voorspelling gekeken, want na een dag binnen zitten wilde ik ook wel naar buiten. In begin wat spetters maar daarna droog en zelfs nog een beetje zon gezien! Was prima weer om te sporten dus. Voelt weer goed.

Geheel tegen mijn principes met de auto naar de sportschool geweest. Daar een minimale training gedaan want het was druk en meerdere apparaten waren stuk. Maar goed. Ik ben geweest

Ik gebruik erythritol als zoetstof voor granola, wat 100% natuurlijk is. https://www.ekoplaza.nl/nl/producten/product/erythritol-0001197064

Heel fijn spul om te verwerken in gerechten.
https://tiffskitchenblog.com/2018/06/04/recept-crunchy-granola/

IMG-4707.jpg

Ik moet echt minder snaaien. Zo erg als het plaatje doet vermoeden is het niet, maar ik denk dat ik deze op de voorraadkast ga hangen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-08-2023 om 21:00:

Ik gebruik erythritol als zoetstof voor granola, wat 100% natuurlijk is. https://www.ekoplaza.nl/nl/producten/product/erythritol-0001197064

Heel fijn spul om te verwerken in gerechten.
https://tiffskitchenblog.com/2018/06/04/recept-crunchy-granola/

suiker is ook 100% natuurlijk, net als stevia.

Voordeel van erytrhitol is dat het niet zo heel veel minder zoet is dus dat je recepten niet enorm hoeft aan te passen want naast zoet is suiker ook een vul middel met een redelijk volume. Stevia is vele malen zoeter dus kom je volume te kort als je de suiker hierdoor vervangt, daarom zijn de potten stevia, vooral maltodextrine en een beetje stevia.

Kon het toch niet laten. 

Netherfield schreef op 04-08-2023 om 09:52:

IMG-4707.jpg

Ik moet echt minder snaaien. Zo erg als het plaatje doet vermoeden is het niet, maar ik denk dat ik deze op de voorraadkast ga hangen.

Wat mij op deed houden met snaaien: meer eten van de gezonde dingen die je toch al eet. Tip van mijn personal trainer (PT). 

Dat was haar eerste tip, nummer 2 was: wees niet streng overdag maar verdeel het beter / gelijkmatiger over de dag dan blijf je je verzadigd voelen zeker in combinatie met tip 1.

Tip 3: meer drinken (alles zonder calorieën telt mee wel de cola zero, niet de witte wijn of koffie met suiker/melk) , ik vond het belachelijk veel, was ook echt wennen maar ongeveer 35 ml per kg lichaamsgewicht.  Dat sardonische lachje van haar toen ik zei dat ik dat echt wel heel erg veel vond en of het niet minder kon. 'you know what to do then....'

PT is geen voorstander van diëten want dat houd je op de lange termijn toch niet vol. 

Vriendin van mij werkt nu ook met haar samen en die heeft na 2 weken al het idee dat ze 's avonds meer energie over heeft. Vriendin's doel is heel anders dan mijn doel en toch zijn de tips / aanwijzingen vrijwel hetzelfde in basis. 

Wat ik er bij zou schrijven bij het plaatje: Is dit het waard? En natuurlijk minder snaai in de voorraadkast. Nu heb ik makkelijk praten, dat weet ik heel goed, aangezien zoon vooral fruit en groente snaait en maar heel weinig geeft om chips, snoep en koek. Dat kleine beetje, denk 1 zak chips per maand en af een toe een zakje snoep houdt hij gewoon op zijn kamer. Ergo, daar leg ik mijn snaai ook neer, want ik kom niet zo vaak in zijn kamer en hij legt het op een plek waar ik het niet gelijk kan zien. 

Ysenda schreef op 04-08-2023 om 10:03:

[..]

suiker is ook 100% natuurlijk, net als stevia.

Voordeel van erytrhitol is dat het niet zo heel veel minder zoet is dus dat je recepten niet enorm hoeft aan te passen want naast zoet is suiker ook een vul middel met een redelijk volume. Stevia is vele malen zoeter dus kom je volume te kort als je de suiker hierdoor vervangt, daarom zijn de potten stevia, vooral maltodextrine en een beetje stevia.

Kon het toch niet laten.

Ik gebruik erythritol in allerlei baksels.  Daarnaast gooi ik er ook vaak wat inuline bij, dat is een vezel met een wat zoetige smaak. De vezel is goed voor de darmen.

Netherfield schreef op 04-08-2023 om 09:52:

IMG-4707.jpg

Is het niet meer kopen geen optie?

Ik heb mijn eerste doel bereikt!!!
Onder de 80 kg komen. Dat is sinds gister het geval, vandaag 79.6 kg.
Mijn volgende doel is een gezond gewicht, dat is niet zo ver weg op dit moment 76.5 en in het tempo waar het nu gaat zou dat eind augustus al zo ver kunnen zijn. 
Dan ben ik ook 10 kg afgevallen. En voornamelijk vet want we houden ook mijn spiermassa goed in de gaten en dat is in kg ongeveer gelijk gebleven.

Dit weekend wordt weer goed opletten want ik ga een weekendje weg, uit eten, uit lunchen jullie kennen het wel. We zouden zaterdag een hele dag gaan fietsen maar met de weersvoorspelling zien we dat niet zitten. Ik ga met met vader van 81, niet van suiker maar wel wat kwetsbaarder dan ikzelf. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.