Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Lolly
22-04-2023 om 09:57
Hier zit mijn vet verdeelt over buik en bovenbenen, maar ben 36 dus geen idee. Ik wil wel zeker iets aan mijn gewicht doen, want hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. Bewegen wil ik ook meer gaan oppakken idd. Wil wel fit en gezond oud worden
Dolfje
22-04-2023 om 12:44
Ik word volgend jaar dus 50 en was mijn overgewicht afgelopen zomer nu echt zat, scheelt gelukkig dat man ook mee doet. Het blijft alleen zo frustrerend dat het voor hem veel makkelijker gaat.
Maar net in de sportschool en in de kledingwinkel waar we waren voor man werd ik aangesproken dat ik zo was afgevallen en ook bezoekers op mijn werk zeggen het. Dat motiveert wel weer. Al gaan we vanmiddag wel uit borrelen met waarschijnlijk nacho's
. Beter van niet maar leuke dingen samen doen dat doen we graag.
Loulou39
22-04-2023 om 12:58
Dolfje schreef op 22-04-2023 om 12:44:
Maar net in de sportschool en in de kledingwinkel waar we waren voor man werd ik aangesproken dat ik zo was afgevallen en ook bezoekers op mijn werk zeggen het. Dat motiveert wel weer. Al gaan we vanmiddag wel uit borrelen met waarschijnlijk nacho's. Beter van niet maar leuke dingen samen doen dat doen we graag.
Wat leuk dat je complimenten krijgt, dat motiveert extra 👍🏻
Ik denk dat je het afvallen op lange termijn ook beter volhoudt als je af en toe wel een extraatje mag. Dat werkt bij mij tenminste zo, als ik de hele tijd denk dat ik dingen niet mag doen/eten dan wordt het juist een soort obsessie.
Veel plezier vanmiddag!
alhambra
22-04-2023 om 17:24
Mijn man ging appelflappen bakken met de meiden. Uiteraard heb ik er ook eentje gegeten. Ze waren goed gelukt!
Dolfje
24-04-2023 om 07:45
Nou het weekend zondigen heeft geleid tot 1,8 kilo zwaarder
Dus hup in het gareel.
Netherfield
24-04-2023 om 08:42
Ik ben net 45 geworden en sinds de zomer 5 kilo zwaarder. Ik heb ook een stuk over de overgang gelezen, ik schijn nu in de pre-overgang te zitten, qua leeftijd iig. Die 5 kilo komt daar niet van hoor, die heb ik vakkundig zelf bij elkaar gesnaaid. Het snaaien komt hier vooral door stress. Pijntjes bij bewegen herken ik dan weer wel helaas. Zaterdag naar een verjaardag gefietst en weer terug (7 kilometer enkele reis), mijn knie vond dat niet gezellig. Gisteren een uur gewandeld, daar dan weer geen last van.
Doel van deze week: elke dag een uur wandelen/fietsen.
Dolfje
24-04-2023 om 19:22
Netherfield schreef op 24-04-2023 om 08:42:
Doel van deze week: elke dag een uur wandelen/fietsen.
Goed doel!
Ik heb morgenmiddag een vergadering en ga dus morgenvroeg later werken en ga dan ook wandelen ipv hier de ochtend te verlummelen met het kijken van Tiktokfilpjes.
Maanlicht
27-04-2023 om 08:50
Ik ben nu tien dagen bezig en het gaat goed. Ik snoepte de laatste maanden ontzettend veel en alleen dat laten maakt al een groot verschil. Plus ik probeer elke dag wat te doen qua beweging, liefst op de crosstrainer tot ik 300 calorieën verbrand heb.
Ik ben 1 m70 en woog 75 kg. Ik mik op een halve kilo per week afvallen.
Heb net gehoord dat ik een te hoge bloeddruk heb. Dat is een goede incentive, meer nog dan de kast vol kleren die niet meer passen …
pausi
27-04-2023 om 11:17
Mooi zo Maanlicht, ik weeg nog 5kg méér bij eenzelfde lengte.
Tjonge, het schema heb ik 1 week invullen volgehouden, dat zegt toch wel iets over mijn draagkracht, al snoep en snaai ik minimaal, dus dat is winst.
Vandaag weer een nieuwe start.
alhambra
27-04-2023 om 14:48
Dolfje schreef op 27-04-2023 om 12:51:
Nou ik niet zo
Morgen weer een dag!
alhambra
27-04-2023 om 16:10
Hier gaat het aardig goed. 30 minuten wandelen lukt bijna iedere dag. Ik vind het ook fijn dus dat motiveert.
Qua eetpatroon had ik een terugval van 2 weken maar het gaat nu weer beter. Niet zo goed als ik zou willen maar een stuk beter.
Ik probeer nu minder volgens vaste gewoontes te eten dus bij geen/minder trek eet ik later of iets minder. ' s Avonds en bij stress blijft een zwak punt.
Ik denk eraan om te gaan stoppen met alcohol. Een haalbaar doel want ik drink 1 à 2 glazen per week.
pausi
28-04-2023 om 05:13
Waarom wil je stoppen Alhambra? Ik drink ook niet meer omdat ik dan behoefte voel om te roken, ben indertijd als beloning cheescake gaan eten en ben toen aangekomen ![]()
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.