Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Net vervelend contact met een collega en nu zit ik dus weer te eten. Zucht. Heeft iemand een olifantenhuid en wat doorzettingsvermogen te leen?

alhambra schreef op 19-04-2023 om 17:58:

Net vervelend contact met een collega en nu zit ik dus weer te eten. Zucht. Heeft iemand een olifantenhuid en wat doorzettingsvermogen te leen?

Ik eet ook door stress. Van stress op werk heb ik gelukkig in die zin geen last (als in, daar ga ik niet door eten). Ik heb helaas nogal wat ellende privé gehad en daar ging ik wel door eten. 

Hier gaat het redelijk. Langzaam, maar dat is niet erg. Man zei net dat hij het al aan mijn gezicht kon zien dat ik afval. Dus een blij momentje 

Zo aquajoggen, kan na een paar weken ook eindelijk weer. 

Dat kan ik me voorstellen Lolly. 
Alhambra, ik ken dat zelf niet maar maakt het dan nog uit wat je eet? Zou gezonde snacks ook bevredigend werken? 
Morgen ziet het er vast weer anders uit 

pausi schreef op 19-04-2023 om 21:13:

Dat kan ik me voorstellen Lolly.
Alhambra, ik ken dat zelf niet maar maakt het dan nog uit wat je eet? Zou gezonde snacks ook bevredigend werken?
Morgen ziet het er vast weer anders uit

Het is meer dat het dan niet lukt om gezonde keuzes te maken en dat snoepen/snacken dan "helpt".

Ik ben terug van een TOP vakantie!!! En niets aangekomen ondanks dat mijn dieet wijn, kaas en stokbrood was.

stokstaart schreef op 20-04-2023 om 13:37:

Ik ben terug van een TOP vakantie!!! En niets aangekomen ondanks dat mijn dieet wijn, kaas en stokbrood was.

Goed gedaan!!!

Fijn! En misschien is dit wel hét dieet voor jou! 😉

Ja die Fransen zijn ook niet dik hè?

Ik loop tegen de 40 en ik las gisteren de NRC-special over de overgang. Een extra stimulans om nu al een gezonder eet- en leefpatroon proberen aan te leren. 

Interessante stukken over de veranderingen in het metabolisme en het opslaan van vet rond de buik. Dat heb ik van nature al, heb slanke benen en en taille (slank zal ik die niet noemen)  maar altijd al buikvet gehad.

Merken jullie de invloed van de overgang op jullie lijf op zijn jullie nog geen 45+?

alhambra schreef op 21-04-2023 om 20:08:

Ik loop tegen de 40 en ik las gisteren de NRC-special over de overgang. Een extra stimulans om nu al een gezonder eet- en leefpatroon proberen aan te leren.

Interessante stukken over de veranderingen in het metabolisme en het opslaan van vet rond de buik. Dat heb ik van nature al, heb slanke benen en en taille (slank zal ik die niet noemen) maar altijd al buikvet gehad.

Merken jullie de invloed van de overgang op jullie lijf op zijn jullie nog geen 45+?

Mijn lijf is wat dat betreft niet veranderd. Mijn vet zat en zit op mijn buik. Maar ik kan je écht aanbevelen om op tijd goed voor je lijf te zorgen. Blijf vooral ook bewegen. Ik merk wel dat dat lastiger gaat (meer pijntjes), maar dat kan ook aan mijn burn-out liggen.

Ik ben 48 en heb al vanaf mijn 14/15 e toen ik begon met menstrueren een dikke buik. Heb ook niet de illusie dat die weggaat al val ik nog 10 kilo af.

Courage schreef op 21-04-2023 om 21:37:

[..]

Mijn lijf is wat dat betreft niet veranderd. Mijn vet zat en zit op mijn buik. Maar ik kan je écht aanbevelen om op tijd goed voor je lijf te zorgen. Blijf vooral ook bewegen. Ik merk wel dat dat lastiger gaat (meer pijntjes), maar dat kan ook aan mijn burn-out liggen.

Ja het voelt nu alsof ik optimaal aan de start wil gaan staan. Ik zie er tegenop. 

Ik ben begin 30, dus nog niet zover.
Merk wel dat mijn menstruatie heviger is sinds ik de 30 ben gepasseerd. 

Ik heb vooral ook vet rond mijn buik en een hangbuik sinds mijn tweede kind. Dat het nooit meer helemaal strak word, vind ik oké. Maar zou wel willen dat het minder naar voren blubbert. 
Ik sport 1 a 2 keer per week en probeer vaker voor beweging te kiezen (trap ipv lift, fiets ipv auto, verder weg parkeren). 

Ik heb geen kinderen maar dat zou je als je mijn buik ziet niet zeggen maar ik heb dat dus al vanaf vrij jong, ik zie dat ook op oude foto's terug dat ik verder wel slank was ( al dacht ik toen al van niet vergeleken met vriendinnen  ) maar wel die hangbuik.

Ben vandaag ongeveer hetzelfde gewicht als gisteren ondanks dat we gisteren schnitzel met friet hebben gegeten ( zelf gemaakt). 
Ga denk ik straks toch maar even met man mee naar de sportschool een beetje rustig bewegen, flink trainen mag ik nu niet van de chiropractor omdat ik gisteren weer gekraakt ben.

Dolfje schreef op 22-04-2023 om 08:31:

Ik heb geen kinderen maar dat zou je als je mijn buik ziet niet zeggen maar ik heb dat dus al vanaf vrij jong, ik zie dat ook op oude foto's terug dat ik verder wel slank was ( al dacht ik toen al van niet vergeleken met vriendinnen ) maar wel die hangbuik.

Ben vandaag ongeveer hetzelfde gewicht als gisteren ondanks dat we gisteren schnitzel met friet hebben gegeten ( zelf gemaakt).
Ga denk ik straks toch maar even met man mee naar de sportschool een beetje rustig bewegen, flink trainen mag ik nu niet van de chiropractor omdat ik gisteren weer gekraakt ben.

Ja zonde hè dat je toen je lijf niet op waarde geschat hebt. Je hebt ook zo'n nummer "Wear suncreen" en dat gaat over het waarderen wat je nu hebt want als je later terugkijkt dan zie je pas hoe jong/slank je was.

Gisterenavond niet gesnaaid! Het kostte ook weinig moeite.  Ik ga zo naar de sportschool. Vorige week ben ik niet geweest dus het is weer tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.