Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Ranjemeteenrietje
10-04-2023 om 07:19
Iedereen die mee wil kletsen is welkom!
Afgelopen week flink gesport! Qua eten dan weer niet heel erg goed opgelet maar probeer weer steeds meer naar mijn verzadiging te luisteren. Zo had ik met een vriendin een high tea en zat na een paar dingen al vol. Heb toen gevraagd of ik de rest mee mocht nemen. Dus die wel gegeten maar verspreid over 3 dagen.
Het heeft alleen nog steeds veel te weinig effect. Dat is balen. Maar doordat de zon steeds meer begint te schijnen, ben ik wel meer buiten en daardoor meer in beweging.
Lolly
10-04-2023 om 08:21
Ik heb tot nu toe mijn doelen gehaald. Ik heb expres kleine doelen.gesteld voor de eerste maand zodat ik het kan volhouden. Wel snoep ik nog veel, daar moet ik nog echt aan gaan werken/doelen bij opstellen.
Maanlicht
10-04-2023 om 13:25
Mijn plan is allereerst intermittent fasting. Enkel eten tussen 12 en 20, na verloop van tijd zelfs 14-20. Dat werkt goed bij mij omdat ik dan minder snaai en minder last heb van suikerdips.
Zonet ‘ontbeten en geluncht’ met een banaan, een mandarijn, vijf verschillende noten, een hardgekookt ei en een stuk zalm met veldsla.
alhambra
10-04-2023 om 13:52
pausi schreef op 10-04-2023 om 00:08:
Gezellig Maanlicht, ik heb me hier er eigenlijk tussengewrongen.
Nee nee, iedereen is juist welkom!
Dit Paasweekend ruim voldoende bewogen door alle klussen in en rond het huis naast 1x sporten en dagelijks 30 minuten wandelen. Heb er spierpijn van.
Goed eten blijft een lastige, zag nu ook op de weegschaal dat ik weer was aangekomen en ik merkte het ook aan mijn buikomvang helaas.
Zondag wel het ontbijt overgeslagen omdat ik na de hapjes van zaterdag geen trek had. Daarna niet meer gesnaaid dan normaal dus een goede keuze.
Ik wil 5 kilo afvallen. 2,5 was gelukt maar toen ging goed eten slechter omdat ik die 2,5 kilo ook genoeg vond maar ja daarna dus weer aangekomen..
Dolfje
11-04-2023 om 07:37
Nou weekend weg was erg leuk en het totaal niet op dieet letten heeft geresulteerd in 1,5 kilo erbij wat waarschijnlijk een hoop vocht is dus hopelijk er ook snel weer af... Ga voorlopig maar weer even goed mijn best doen.
stokstaart
11-04-2023 om 09:45
Ik ga komende week op vakantie met mijn lief en vrees dat ik dan weinig zal letten op netjes eten. Vandaag nog maar een voorbereidende 36urige IF.
Dolfje
11-04-2023 om 15:15
stokstaart schreef op 11-04-2023 om 09:45:
Ik ga komende week op vakantie met mijn lief en vrees dat ik dan weinig zal letten op netjes eten. Vandaag nog maar een voorbereidende 36urige IF.
Fijne vakantie!
alhambra
12-04-2023 om 08:50
Gisterenavond sinds tijden mate kunnen houden. Slechts wat chocolade en koekjes gegeten 
Dolfje
12-04-2023 om 14:27
Vandaag 7 ons eraf dus hopelijk binnen een paar dagen weer onder de 80. En dan weer ff doorzetten.
pausi
12-04-2023 om 18:14
Het schema werkt goed omdat ik nu dagelijks aan voor mij belangrijke thema's denk maar haal ze zeker niet allemaal.
Vandaag cursus gehad en mezelf beloond met een gebakje, eerlijk gezegd twee (waarom toch 2?! ) maar wel op de fiets gegaan.
Loulou39
12-04-2023 om 20:14
Ik ga morgen weer starten. De afgelopen twee weken waren veel te gezellig… etentjes, lunchafspraken, thee/taartjes en ik heb me helemaal laten gaan vwb paaseitjes (net nog wel twee zakjes gehaald met 50% korting 😇).
Morgen “vasten” (800 calorieën) en ik heb een afspraak om zaterdag te fitnessen (samen toch gezelliger plus stok achter de deur) 💪🏼
Snoeske
12-04-2023 om 21:02
Hier gaat het goed. Anderhalve kilo eraf, terwijl ik tijdens Pasen niet heb opgelet. Maar nu weer keurig gezonde dingen mee naar werk. Thee in de avond. Ben heel tevreden met dit begin.
Courage
13-04-2023 om 00:27
pausi schreef op 12-04-2023 om 18:14:
Het schema werkt goed omdat ik nu dagelijks aan voor mij belangrijke thema's denk maar haal ze zeker niet allemaal.
Klopt, het maakt bewust. Maar het is bij mij ook zeker niet de bedoeling om alles elke dag te halen. Juist de flexibiliteit maakt het voor mij fijn en dat als ik het ene wel of niet doe, dat consequenties heeft voor de andere activiteiten. Even plat gezegd: als ik de hele week lui op de bank heb gezeten, heb ik geen 'punten' over voor een dag met gebakje of chocola. Da's dan jammer de bammer. Overigens haal ik mijn punten sowieso niet als ik niet actief ben, zo hoog heb ik de lat dan ook wel weer.
In jouw geval met 2 (inderdaad: waarom 2?
) gebakjes, zou ik hard aan de bak moeten met zwemmen en wandelen. En voldoende groente eten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.