Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Lolly
13-04-2023 om 07:34
Hier gaat het redelijk. Mijn doelen die ik gesteld heb haal ik wel elke keer, maar ik snoep ook nog veel.
Vandaag thuis met 1 ziek kind, dus hoop dat ik niet ga snaaien
Snoeske
13-04-2023 om 09:19
Ik werk thuis vandaag, dus ik hoop dat ik ook niet ga snaaien. Wel veel gezonde dingen in huis, dus dat helpt. Zo maar eens een groente smoothie maken.
pausi
13-04-2023 om 09:52
Courage schreef op 13-04-2023 om 00:27:In jouw geval met 2 (inderdaad: waarom 2?
) gebakjes, zou ik hard aan de bak moeten met zwemmen en wandelen. En voldoende groente eten.
Ja inderdaad, ik snap het. Heb gefietst
alhambra
14-04-2023 om 11:21
Ik zat net op mijn lijstje te kijken en het is een maand geleden dat het me gelukt is om na 19 uur niet meer te eten. Dit is de oplossing om af te vallen in mijn geval maar ik heb het dus laten versloffen. Tijdens het wandelen daarnet bedacht ik me ineens dat ik ga proberen om 1x per week 's avonds niet meer te eten. Een haalbaarder doel. Ik hoop dat het lukt want ik ben weer aangekomen.
Lolly
14-04-2023 om 15:56
alhambra schreef op 14-04-2023 om 11:21:
Ik zat net op mijn lijstje te kijken en het is een maand geleden dat het me gelukt is om na 19 uur niet meer te eten. Dit is de oplossing om af te vallen in mijn geval maar ik heb het dus laten versloffen. Tijdens het wandelen daarnet bedacht ik me ineens dat ik ga proberen om 1x per week 's avonds niet meer te eten. Een haalbaarder doel. Ik hoop dat het lukt want ik ben weer aangekomen.
Wat een goed doel en het is zeker belangrijk om kleine stappen te nemen. Dit is een doel dat ik volgende maand ook wil gaan inzetten.
Lolly
14-04-2023 om 15:57
Mijn doel vandaag niet gehaald, sinds ik begonnen ben op 1 april.
Morgen gaan we er weer voor
alhambra
14-04-2023 om 17:56
Lolly schreef op 14-04-2023 om 15:57:
Mijn doel vandaag niet gehaald, sinds ik begonnen ben op 1 april.
Morgen gaan we er weer voor
13 uit 14 dus. Knap gedaan!
Lolly
15-04-2023 om 07:09
alhambra schreef op 14-04-2023 om 17:56:
[..]
13 uit 14 dus. Knap gedaan!
Zekers! Vandaag al 2 van mij doelen gehaald en de 3de ga ik zeker ook halen
alhambra
15-04-2023 om 07:27
Gisterenavond ziek geworden dus niet meer gegeten maar op bed gelegen. Zo'n hoofdpijn. Eigenlijk had ik een pijnstiller moeten nemen maar daar had ik geen fut voor. Nu nog steeds geen trek maar de hoofdpijn is minder gelukkig.
Dus doel deze week gehaald maar niet mijn best voor gedaan.
Dolfje
15-04-2023 om 09:02
Gisteren veel stappen gezet (weer dik boven de 10.00) maar in de avond een stuk chocolade en kaasblokjes met mosterd en hup meteen 8 ons zwaarder. Zo irritant vind ik dat.
alhambra
15-04-2023 om 10:33
Dolfje schreef op 15-04-2023 om 09:02:
Gisteren veel stappen gezet (weer dik boven de 10.00) maar in de avond een stuk chocolade en kaasblokjes met mosterd en hup meteen 8 ons zwaarder. Zo irritant vind ik dat.
Ja balen dat dat zo snel gaat.
Schemerlampje
15-04-2023 om 10:41
Maar al die “onzen” dat valt toch wel binnen normale schommelingen? Al is het maar of je net geplast of gepoept hebt. De ene keer houd je wat meer vocht vast dan de andere keer. Als de algehele lijn maar langzaam wat naar beneden gaat. Ik geloof dat ik nu wel blij ben met onze onnauwkeurige weegschaal, waarmee ik alleen de trend een beetje in de gaten kan houden. Het schommelt nu een beetje tussen 82 en 83,5, maar dus wel duidelijk minder dan de 86/87 waar ik mee begon. En dat door alleen alle snoep en koek te laten staan. En op mijn vrije dagen sla ik nog wel eens het ontbijt over.
Ik ga nu ook beginnen aan een revalidatietraject in verband met long covid. Ik hoop dat ik daardoor ook fysiek weer wat actiever kan zijn. En nu het langer licht is en wat mooier weer, wil ik het avondwandelingetje met man weer oppakken. Daar moet je je niet teveel van voorstellen, 1,5 km is echt mijn max op dit moment.
Dolfje
17-04-2023 om 08:15
Schemerlampje schreef op 15-04-2023 om 10:41:
Maar al die “onzen” dat valt toch wel binnen normale schommelingen? Al is het maar of je net geplast of gepoept hebt. De ene keer houd je wat meer vocht vast dan de andere keer. Als de algehele lijn maar langzaam wat naar beneden gaat.
Ja dat weet ik maar ik blijf dus steken tussen de 79,5 en 81 zeg maar. Komt denk ik ook omdat ik nu niet zoveel beweeg als ik zou willen door rugpijn oa.
Geen alcohol gedronken dit weekend maar toch een kilo zwaarder dan vrijdag, is zeker te weten vocht want heb gisteren soep op en blokjes kaas.
Maar goed ik ga vandaag weer goed mijn best doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
) gebakjes, zou ik hard aan de bak moeten met zwemmen en wandelen. En voldoende groente eten.