Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
alhambra
07-04-2023 om 20:43
Friezinnetje schreef op 06-04-2023 om 16:44:
ik ben blij als de paasdagen weer voorbij zijn. Overal liggen die paaseitjes!
Ik vind er gelukkig weinig aan. Op het werk hadden ze echter celebrations in een versierdmandje gedaan. Daar kan ik dus weer niet vanaf blijven.
Lolly
08-04-2023 om 09:06
Gister en eergister teveel gesnoept tussendoor. Vandaag goed begonnen met mijn workout en een gezond ontbijt: 3 volkoren beschuitjes met 100% pindakaas en komkommer.
Zo de weekboodschappen doen
pausi
08-04-2023 om 11:35
Zo, mijn schema is gemaakt en er staan best suffe reminders op zoals traplopen, 2 liter water drinken en gezichtsmasker nemen. Ook ochtendgym! Vandaag beginnen.
pausi
08-04-2023 om 11:58
alhambra schreef op 08-04-2023 om 11:49:
Na veel mitsen en maren toch de weg naar de sportschool gevonden!
👍️ Gister kwam ik thuis en nam toch de lift omdat mijn schema vandaag pas zou ingaan pfff.
Succes Alhambra, is het in de buurt?
Courage
08-04-2023 om 13:10
pausi schreef op 08-04-2023 om 11:35:
Zo, mijn schema is gemaakt en er staan best suffe reminders op zoals traplopen, 2 liter water drinken en gezichtsmasker nemen. Ook ochtendgym! Vandaag beginnen.
Leuk!
Er bestaan geen suffe reminders.
Er zijn twee soorten activiteiten wat mij betreft: activiteiten die je hélpen naar je doel (afvallen, conditie verbeteren, mentale gezondheid, whatever) en activiteiten die dit niet (blijken te) doen. Meer smaken zijn er niet. Kortom: whatever works for you!
Ik heb mijn schema dus onlangs ook een klein beetje aangepast, omdat de praktijk anders bleek dan de theorie. En dat zal nog wel vaker gebeuren, ik ben lerende.
Snoeske
08-04-2023 om 16:24
Mag ik ook meeschrijven?
Ik weet al lang dat ik te zwaar ben, maar deze week ging ik bloed doneren en bleek mijn bloeddruk aan de hoge kant. Toch een wake up call
Dus de dag erna meteen de koe bij de horens gevat en gekeken wat beter kan. Mijn valkuil is met name de avond, wijntjes en daar iets lekkers bij. Dus dat mag ik nu alleen maar in het weekend. Volkoren producten zoveel mogelijk (deed ik al met brood, maar nu ook de pasta aangepast). En veel groenten, ook bij lunch en ontbijt. Deze week is goed gegaan. Ik beweeg best veel, en na deze week kan ik weer aquajoggen, dus dat is ook fijn.
alhambra
08-04-2023 om 16:52
pausi schreef op 08-04-2023 om 11:58:
[..]
👍️ Gister kwam ik thuis en nam toch de lift omdat mijn schema vandaag pas zou ingaan pfff.
Succes Alhambra, is het in de buurt?
Ja op fietsafstand. Bewust zo gekozen omdat ik naar de vorige steeds met de auto ging
. Dus nu iig al 2x 10 fietsen als ik ga sporten.
Hoe gaat het met je schema op dag 1?
FaithfulDuck87
09-04-2023 om 08:39
Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik was 3 ons kwijt. Dat viel me erg mee, want niet zo'n goede week gehad.
pausi
09-04-2023 om 11:56
Dag 1 ging goed, het motiveerde echt.
Nu na het ontbijt wat eitjes op
Kijken of ik met wat gym het weer gelijk kan trekken. Ach ja...
Ik weeg me ook elke zondag en ben altijd tevreden als er niks bij is gekomen. Vriendinnen struggelen via de app mee, al gaat de een beter dan de ander.
Dit zijn als je niet uitkijkt wel weer snaaidagen maar het kunnen weerstaan van een verleideing is de maatstaf van het karakter 😄
Lollypopje
09-04-2023 om 12:59
Nu ik op mijn nieuwe weegschaal minder weeg dan op mijn oude, heb ik het gevoel dat ik nu eindelijk weer verder ben van waar ik was gebleven. Alsof ik niet een kilo ben afgevallen om op dat punt te komen 🤦
Eigenlijk een soort schrodingers kilo, hij is er niet maar toch ook wel 
pausi
09-04-2023 om 14:16
Haha. Die moest ik even googlen.
Ik constateerde in december ook een te hoge bloeddruk waarvan ik schrok, sindsdien 3kg afgevallen.
Maanlicht
09-04-2023 om 23:32
Mag ik ook nog meedoen? De knop is om, ik moet weer ( meer) bewegen, stoppen met zoveel te snoepen en hopelijk raak ik dan ook de tien kilo kwijt die me scheiden van mijn ideale gewicht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.