Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

stokstaart schreef op 13-02-2023 om 17:10:

[..]

De redenen waarom ik het 36u doe is o.a om in ketose te komen een aantal uren. De theorie is dat je na 24u in ketose komt. Ik heb geen strips om mijn urine te meten want anders word ik te fanatiek
Maar ook als ik een hardnekkig gewichtsplateau wil doorbreken of voor autofagie. Autofagie is een mechanisme dat cellen in staat stelt om onbruikbare of beschadigde delen van de cel af te breken.

Duidelijk 👍🏻

Ik heb bewondering voor je dat je dat doet! Ik wilde het gisteren proberen, maar aan het eind van de middag heb ik besloten om 5:2 IF te gaan doen, zodat ik toch nog 500 kcal mocht eten 😅

Kom net van de consulent en nu 80 kilo. Dat was mijn streefgewicht. Heb het nu bijgesteld naar 75. Maar dat gaat vast wat langzamer.
Zou normaal gaan sporten maar heb nog steeds /weer koppijn. Ga zo wel een eindje wandelen en na het eten met man ook nog een keer denk ik. Toch even wat beweging krijgen want heb mijn 10.000 stappen nog niet gehaald en het is lekker weer.

Top, Dolfje!

Sinds 9 feb is het niet meer gelukt om 's avonds niet te eten. Ik ga het vanavond echt volhouden!
Straks even wandelen en daarna series kijken in bed.

Qua eten wel wat chocola gesnoept, maar zit klaar om te gaan sporten 💪

PhilDunphy

PhilDunphy

15-02-2023 om 21:36 Topicstarter

Zo, mijn eigen topic weer even opgezocht. Ik heb het een paar weken laten verslonzen helaas. Afgelopen weken veel stress gehad van werk en pijn van m'n voetblessure. Die combi is niet handig, want doordat ik niet mag sporten ben ik in een 'pfff nu ga ik nooit afvallen, wat maakt het nu nog uit!'-modus geraakt. En met de stress erbij, ben ik weer gaan stress-eten gezien het allemaal toch al mislukt. Geen handige mindset

Ik weet nog niet of het me lukt de mindset weer te veranderen. Ik weet alleen dat ik vreselijk blijf balen van mijn gewicht. De weegschaal heeft even geen batterijen, dus hoe groot de schade is weet ik niet. Maar ik ga in elk geval dit topic weer blijven volgen, om hopelijk mijn mindset ook weer op orde te krijgen.

Ik overweeg ook een Weight Watchers abonnement te nemen om weer even een stok achter de deur te hebben om bewuster te eten. 

Wat jammer dat het niet goed lukt PhilDunphy! Het is ook moeilijk om de motivatie te vinden en te behouden. Bij mij helpt eten ook bij stress dus ik snap je trigger.
Ik hoop dat je een modus gaat vinden die bij je past.

alhambra schreef op 16-02-2023 om 09:34:

Wat jammer dat het niet goed lukt PhilDunphy! Het is ook moeilijk om de motivatie te vinden en te behouden. Bij mij helpt eten ook bij stress dus ik snap je trigger.
Ik hoop dat je een modus gaat vinden die bij je past.

Eens. Heel herkenbaar ook.

Het wandelen is gisteren helaas niet gelukt maar het niet eten wel! Ik hoop er iets mee doorbroken te hebben.

Goed zo Alhambra!!

En ik herken het gevoel van geen motivatie. Hoorde er een tijdje terug een podcast over, dat het doel soms ook veel te groot is en dus bij voorbaat gedoemd te mislukken. Om dat te verhelpen, kun je een kleiner doel maken. Bijvoorbeeld 3 dagen niet eten na het avondeten. Dat is haalbaar, en dus goed te doen. Na die 3 dagen, kun je het 'makkelijker' verlengen met weer 3 dagen. En als dat niet lukt, kun je na die ene dag weer opnieuw starten met 3 dagen, want dat kan je! 
Helpt mij wel om het na een 'mislukte' dag weer op te pakken.

Vandaag wel weer wat chocola gegeten, maar ook heel druk opgeruimd en schoongemaakt vandaag! Vanavond lekker douchen en bijtijds naar bed. En als het morgen goed weer is, wil ik in de ochtend weer gaan sporten (dat zou 3e keer deze week zijn).

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-02-2023 om 09:23

vanmorgen weer op de weegschaal gestaan, en er was weer wat af. Totaal nu 4,8 kilo. hopelijk volgende week de eerste 5 kilo er af! 
En dan heb ik er nog een stuk of 30 te gaan Kleine stapjes.

Bij mij was er vanmorgen ook wat af, nu 79,5. Daar ga ik de carnaval mee in 
Heb net ff een dik half uur stevig gewandeld. Misschien dat ik vandaag nog naar de sportschool ga maar heb er nu nog niet zo'n zin in vandaar  dat ik even  ben gaan wandelen.
Moet ook echt het een en ander hier in huis doen en ik ken mezelf als ik ga sporten dan doe ik verder niet zoveel meer.

Ik kwam er vandaag achter dat ik naast eten vanwege stress nog een tweede valkuil heb: eten om iets te vieren.

Na iets heel positiefs reed ik door naar de bakker voor een gebakje. Hij was lekker dus liever dat dan gedachteloos iets eten wat niet zo smaakt maar toch zit het me niet zo lekker.

Vanwaar die wens om dat gebakje te kopen?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-02-2023 om 18:08

alhambra schreef op 17-02-2023 om 18:00:

Ik kwam er vandaag achter dat ik naast eten vanwege stress nog een tweede valkuil heb: eten om iets te vieren.

Na iets heel positiefs reed ik door naar de bakker voor een gebakje. Hij was lekker dus liever dat dan gedachteloos iets eten wat niet zo smaakt maar toch zit het me niet zo lekker.

omdat je iets viert met een gebakje en niet met een komkommer 

alhambra schreef op 17-02-2023 om 18:00:

Zolang je niet elke dag iets viert is dat toch niet heel erg?

Friezinnetje schreef op 17-02-2023 om 18:08:

[..]

omdat je iets viert met een gebakje en niet met een komkommer

😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.