Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Ysenda
12-02-2023 om 12:30
Friezinnetje schreef op 12-02-2023 om 10:05:
[..]
kan heel goed zijn voor het afvallen hoor
![]()
Jij schrijft het, ik dacht het🤣
Dolfje
12-02-2023 om 14:00
Hahaha helaas was het dat niet
Net met man een stukje gaan fietsen en een rondje gewandeld en nu heb ik thuis mijn joggingpak weer aan.
Ga zo een boterham eten, wel kha maar wel echt zin in.
Vanavond eten we hamburger met sla dus zonder friet en brood. Was eigenlijk van plan om friet in de airfryer te maken maar volgende week is het carnaval dus dan wordt het al een ongezond weekend.
Loulou39
12-02-2023 om 14:04
Gisteren, eerste dag, heel veel bewogen (fietsen en lopen), maar ‘s avonds had ik een overstroming bij de wastafel in de badkamer. Alles kletsnat, lades stonden vol met water, kon meer dan de helft van de spullen weggooien. Dus uit pure frustratie een mok thee met een half pak koekjes, een halve reep chocola gegeten…
Vandaag met goede moed, en een hele schone badkamer 😁, weer opnieuw begonnen 👍🏻
Lollypopje
12-02-2023 om 15:04
Voor wie nog dieettips zoekt. Sluit ook goed aan bij het advies om kleurrijk te eten 

FaithfulDuck87
12-02-2023 om 17:29
ik heb zo'n dag, dat ik nergens zin in heb, behalve lekkere dingen. Vanmiddag wel een rondje gelopen. Het lopen gaat wel steeds beter, heb minder last van mijn knie. Maar ben de hele dag al bezig om te bedenken wat ik kan eten, wat heb ik nog liggen in de koelkast.
Loulou39
12-02-2023 om 18:22
Inmiddels heb ik alle berichten gelezen en ik vraag me af waarom jullie (je) 36 uur vast(en). En niet bijvoorbeeld 24 uur. Heeft dat een bepaalde reden?
Ik vind dit vasten erg interessant namelijk.
Als ik google, zie ik eigenlijk alleen punten waarom vasten goed is, maar niet waarom je juist 36 uur doet.
En kun je dat zomaar doen? Dat ik nu denk, ik ga bijvoorbeeld morgen vasten (ik hoef morgen niet naar werklocatie en er is ook niemand bij mij morgen (i.v.m. kans op hangry)).
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden
FaithfulDuck87
12-02-2023 om 19:24
Loulou39 schreef op 12-02-2023 om 18:22:
Inmiddels heb ik alle berichten gelezen en ik vraag me af waarom jullie (je) 36 uur vast(en). En niet bijvoorbeeld 24 uur. Heeft dat een bepaalde reden?
Als ik google, zie ik eigenlijk alleen punten waarom vasten goed is, maar niet waarom je juist 36 uur doet.
En kun je dat zomaar doen? Dat ik nu denk, ik ga bijvoorbeeld morgen vasten (ik hoef morgen niet naar werklocatie en er is ook niemand bij mij morgen (i.v.m. kans op hangry)).Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden
volgens mij is er maar 1 die dat doet, zo nu en dan.
Loulou39
12-02-2023 om 19:50
Friezinnetje schreef op 12-02-2023 om 19:24:
[..]
volgens mij is er maar 1 die dat doet, zo nu en dan.
Dank je, ja ik had inderdaad na versturen nog even terug gelezen en ik zag dat Stokstaart dat in ieder geval ging doen (ik dacht dat het een algemeen iets was 😊).
Het leek me een goede start van het afvallen, eenmalig (zeker niet wekelijks, dat houd ik nooit vol), een soort van ontgiften, maar ik weet niet of de ervaringen goed zijn, vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben.
stokstaart
13-02-2023 om 17:10
Loulou39 schreef op 12-02-2023 om 18:22:
En kun je dat zomaar doen? Dat ik nu denk, ik ga bijvoorbeeld morgen vasten (ik hoef morgen niet naar werklocatie en er is ook niemand bij mij morgen (i.v.m. kans op hangry)).Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden
De redenen waarom ik het 36u doe is o.a om in ketose te komen een aantal uren. De theorie is dat je na 24u in ketose komt. Ik heb geen strips om mijn urine te meten want anders word ik te fanatiek
Maar ook als ik een hardnekkig gewichtsplateau wil doorbreken of voor autofagie. Autofagie is een mechanisme dat cellen in staat stelt om onbruikbare of beschadigde delen van de cel af te breken.
Dolfje
13-02-2023 om 19:52
Nou vandaag best goed gegeten, niet gesport maar vanmiddag rondje gewandeld en net met man ook en nu 17.000 stappen gezet.
Dolfje
14-02-2023 om 08:24
Ik stond net op de weegschaal en het was precies 80 kilo. Vorige week woensdag was het bij de consulent 80,1 dus ik hoop morgen eigenlijk er een paar ons onder te zitten…
Komende dagen nog even goed mijn best doen want het weekend is het carnaval en dan gaan we 2 dagen op pad ( en 1 dag uitbrakken
)
Lollypopje
14-02-2023 om 08:26
ik vanochtend gewogen en toch weer een halve kilo kwijt in twee weken. Dat had ik niet verwacht 😊 nu officieel onder mijn gewicht van november
alhambra
14-02-2023 om 10:56
Goede berichten! Ik struggle nog steeds met streng genoeg naleven van mijn plannen. Per saldo is het beter dan eerst maar ik sta stil qua gewicht omdat ik toch teveel eet op een dag.
citroentje
14-02-2023 om 11:51
Net terug van 14 km fietsen, niet electrisch. Prachtig weer, veel hazen gezien!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.