Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Lollypopje
20-01-2023 om 09:41
Ben ik zo goed bezig, kreeg ik vorige week nog allemaal lekkers van mijn visite. Krijg ik net van een collega te horen dat ze me chocola hebben opgestuurd 😂
Moest de bedoeling zijn als verrassing, maar is blijkbaar al een week onderweg. Dus misschien heeft de bezorger het opgegeten 
Overigens ligt al mijn lekkers uit het zicht in een mandje in de keuken en daar mag ik morgen pas weer aan zitten en het lukt gelukkig goed om het snoepen tot de weekenden te beperken 😊
Amarettootje
20-01-2023 om 10:48
Langzaamaan aan komen we er wel! Ik zit nu op -2kg. Na vandaag heb ik een weekje vrij dus het wordt dan de uitdaging om daar de balans in te vinden.
MelMel
20-01-2023 om 11:10
Hier nu officieel min 3 kilo. Gisteren 12 km hardgelopen dus nogal trots op mezelf. Punten voor mijn team binnengehaald en gewoon lekker gelopen. Vandaag de calorieën wat omhoog geschroefd voor de volgende weken, vanmiddag met mijn personal trainer lunchen (benieuwd wat die eet, cafeetje heeft hele lekkere taart) en vanavond pasta avond thuis. Morgen bij vriend eten en slapen. Kijken hoe ik en de weegschaal dat gaan navigeren.
Ysenda
20-01-2023 om 11:15
stokstaart schreef op 20-01-2023 om 09:30:
Toen ik wakker werd voelde ik dat ik een offdag zou hebben. Mezelf maar een schop gegeven en mijn frustratie hardlooprondje gedaan (een met restricties van de sportarts, daarom frustratie). Vandaag zou ik nog klussen in oude huis maar ik sla ff over. Morgen heb ik hulp en daarna nog een weekend om het eea af te maken als het moet.
De weegschaal blijft steken op 73.3. Ik weet ook wel wat ik fout doe en in welke valkuil ik gestruikeld ben. Daar ga ik maar eens mee stoppen. (lekker en dus vet beleg in combinatie met dol zijn op veeeeel beleg)
Dan werkt EDH denk ik wel, minder maar wel wat je lekker vind.
Ysenda
20-01-2023 om 13:11
Nou gister was echt de off dag, na de chocomel en het pecanbroodje, heb ik me vermand en geen MacD met zoon meegedaan na de training, maar 2 uur later toch voor de bijl en helaas, de buis pringles, waar ik vorige week 1 portie van heb genomen, en de rest van de week keurig van af ben gebleven is nu helemaal op....
En had ik daarna een goed gevoel, nou nee.
Nou ja, dan vandaag maar herpakken. Ik heb een eetplan, en tot nog toe gaat het goed.
Valkuil is wel dat ik vanavond alleen thuis ben en ondanks dat zoon natuurlijk al jaren naar zijn vader ging en nu zelf zijn plan trekt voel ik me dan altijd een beetje zielig. Maar mijn grote reep ligt op de kamer van zoon en ik weet niet waar en ik ga daar ook niet zoeken.
FaithfulDuck87
20-01-2023 om 13:13
Als ik 's avonds nog trek heb, dan pak ik ook wel eens komkommerschijfjes met pikante humus.
alhambra
20-01-2023 om 14:36
Had/Heb nu even anderhalf uur tijd voor mezelf. Ik wilde eigenlijk mijn oude gewoonte volgen (op de bank met Netflix, thee en chocolade) maar ben 30 minuten flink gaan doorstappen buiten. Het voelt nu goed.
Emotioneel nog een beetje wiebelig maar wil vanavond de draad weer oppakken met na het avondeten niets meer eten.
alhambra
20-01-2023 om 14:38
Ysenda schreef op 20-01-2023 om 13:11:
Nou gister was echt de off dag, na de chocomel en het pecanbroodje, heb ik me vermand en geen MacD met zoon meegedaan na de training, maar 2 uur later toch voor de bijl en helaas, de buis pringles, waar ik vorige week 1 portie van heb genomen, en de rest van de week keurig van af ben gebleven is nu helemaal op....
En had ik daarna een goed gevoel, nou nee.
Nou ja, dan vandaag maar herpakken. Ik heb een eetplan, en tot nog toe gaat het goed.
Valkuil is wel dat ik vanavond alleen thuis ben en ondanks dat zoon natuurlijk al jaren naar zijn vader ging en nu zelf zijn plan trekt voel ik me dan altijd een beetje zielig. Maar mijn grote reep ligt op de kamer van zoon en ik weet niet waar en ik ga daar ook niet zoeken.
Kan gebeuren, gewoon de draad weer oppakken.
Ik wens je vanavond toch een fijne avond!
Ranjemeteenrietje
20-01-2023 om 15:48
Wat goed dat je bent gaan lopen Alhambra!
Hopelijk heb je je vandaag weer een beetje kunnen herpakken Ysenda. En een 'slechte' dag of zelfs een 'slechte' keuze op een dag, is helemaal oké. Je hebt niks verpest en hoeft niet weer helemaal opnieuw te beginnen. Terug oppakken en het loslaten.
Hier gaat het qua eten prima eigenlijk. Luister goed naar mijn honger, drink genoeg thee of water. Heb helemaal het snackbordje of apenbordje ontdekt. Een bordje gevuld met kleine beetjes van verschillende dingen. Zit nu met de kinderen film te kijken met een lekker bordje erbij. Wortels, plakje kaas, nootjes, druiven en een bakje chips. Zo kan ik het ook prima houden bij een klein bakje want het is bij elkaar goed vullend!
Lollypopje
20-01-2023 om 15:54
vandaag weer naar de masseuse en terug gewandeld, dus mijn lijf kan er weer tegen 😊
Masseuse zei ook dat ik een stuk minder meeeters had, knijpt ze vaak meteen even uit 😂, zal ook wel door het gezonde eten komen 😊
Netherfield
20-01-2023 om 17:56
Mijn jas zit minder strak als begin deze week. Morgenochtend wegen. Ik wou nog wandelen vanavond maar het is zo vies koud dat ik met een dekentje op de bank ga straks.
Dolfje
20-01-2023 om 18:09
Ik heb vanmiddag wel nog even een rondje gewandeld. Heb net wel 2 taco's op. Zo lekker, normaal eten we kg-arm dus heb dit wel gemist.
Ysenda
20-01-2023 om 18:26
Netherfield schreef op 20-01-2023 om 17:56:
Mijn jas zit minder strak als begin deze week. Morgenochtend wegen. Ik wou nog wandelen vanavond maar het is zo vies koud dat ik met een dekentje op de bank ga straks.
Ik heb net wel een half uur gelopen en dan is 14 graden in eens heel aangenaam. Dus ik heb even gewacht met de verwarming hoger zetten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.