Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

1,8 km gefietst. Vooral de heenweg viel me zwaar, maar mijn benen zijn het niet meer gewend. Terugweg ging wel soepeler gelukkig. En ondertussen de hele tijd mijn mantra "ik heb geen haast" herhaald. En daardoor is het me wel gelukt mijn tempo keurig stabiel te houden. Dat een bejaarde op een oude opoefiets mijzelf zou kunnen inhalen is irrelevant 😂

Ik heb mijn lichaams beweging in elk geval weer gehad vandaan. En nu opwarmen met hete zwarte koffie  😊

Beterschap voor de zieken.
Dolfje, dat herken ik ook, maat houden is bij mij lastig als een pak al open is. Ik koop het meestal gewoon niet, of een bewuste beslissing dat ik 1x wat mag en alleen dat dan kopen. Maar ideaal werkt het niet, want ook 2 kinderen in huis.

Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en die was weer gunstig, na lang stil staan is het nu wel fijn om ineens best wat resultaat te zien

Wat fijn Myrdal! Hopen dat de dalende lijn nu door blijft gaan.

Hier even doorbijten deze middag. Kinderen maken constant ruzie, ik ben daardoor doodmoe, hebben gisteren chocolaatjes gekregen die nu erg verleidelijk zijn. 
Heb geen honger maar behoefte aan die energie kick. Want moet nog even door voor ik naar bed kan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-01-2023 om 21:06

nou ik kom vandaag niets aan, want volgens mij gaat het van mond naar ......  Vandaag diverse beschuitjes gegeten, wel warm eten gehad, maar toen weer meteen naar toilet. 

stokstaart schreef op 18-01-2023 om 08:35:

Wat naar dat je groeit Poezenmeisje. Weet je hoe het komt?

Teveel koolhydraten. De laatste tijd ben ik verslingerd aan krentenbollen, geen idee waarom. Comfortfood?

Ik moet gewoon terug naar "net geen Atkins". Vanmorgen ontbeten, gebakken ei met gorgonzola en ernaast een schep makreelsmeersel (dat beest moet op) maar ik blijf trek houden. Nu een beker warme melk en de hort op. Kringloop en bibliotheek.

Het zelfgemaakte makreelsmeersel bevat makreel, suikervrije mayonaise, kappertjes en zilveruitjes.

Straks koolhydraatarme vetbonbons maken. Ik heb alles wel in huis, waarschijnlijk maak ik weer de versie met kokosolie, tahin, zoetstof en cacaonibs.

https://www.koolhydraatarmrecept.nl/ketogene-vetbommen-energiebommetjes-1/

Gisteren en vandaag 2x iets meegemaakt wat stress en emoties veroorzaakt heeft. 
Ik wilde extra eten/snoepen. Gisteren niet gedaan maar vandaag ga ik wel wat uitkiezen. 

Poezenmeisje schreef op 19-01-2023 om 12:18:

[..]

Teveel koolhydraten. De laatste tijd ben ik verslingerd aan krentenbollen, geen idee waarom. Comfortfood?

Ik moet gewoon terug naar "net geen Atkins". Vanmorgen ontbeten, gebakken ei met gorgonzola en ernaast een schep makreelsmeersel (dat beest moet op) maar ik blijf trek houden. Nu een beker warme melk en de hort op. Kringloop en bibliotheek.

Het zelfgemaakte makreelsmeersel bevat makreel, suikervrije mayonaise, kappertjes en zilveruitjes.

Straks koolhydraatarme vetbonbons maken. Ik heb alles wel in huis, waarschijnlijk maak ik weer de versie met kokosolie, tahin, zoetstof en cacaonibs.

https://www.koolhydraatarmrecept.nl/ketogene-vetbommen-energiebommetjes-1/

Aah ja, koolhydraten. Die zijn stom.
Die vetbolletjes zijn ook beschreven als energiebom. Werkt dat echt? Ik ben vandaag super moe dus kan wel zoiets gebruiken zonder koolhydraten

Ze werken echt wel. Ik maak ze in een flexibele ijsblokjesvorm. Twee stuks en je hebt echt genoeg gehad.

Van een doosje MonChéri kan ik blijven eten. Vandaag gezondigd met een aantal café noir koekjes...Vanavond spruitjes met een gehaktbal gegeten.

Man trekt nu een zak borrelnootjes open.

vandaag een moeilijk gesprek van een paar uur gehad en ik was mentaal volkomen uitgeput.
Eerst braaf mijn geplande lunch gegeten, nog een half uur braaf gestreden tegen de suikerbehoefte maar toen toch voor de bijl gegaan en een chocolademelk en een pecanbroodje genomen. 
En het vervelende: het hielp niet.

Nou ja, het is gebeurd, vannacht lekker slapen en morgen weer opnieuw beginnen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-01-2023 om 20:24

ik hou het goed vol, ondanks dat ik nu 2 dagen ziek thuis zit. Niet helemaal aan het menu gehouden, maar wel goeie vervangers genomen. Ivm buikgriep wat meer beschuiten gegeten, maar geen snoep oid. Want niet in huis. 

Net weer het weekmenu voor de komende 7 dagen uitgezocht, morgen even boodschappenlijstje voor maken. Dat werkt het beste voor mij. Kan evt met de dagen wel husselen.
Morgen weer op de weegschaal ben benieuwd hoe het gegaan is. 

Ik heb veel genomen. Het heeft geholpen, ik voel me minder gestresst en beter. Dit is ook precies mijn valkuil.

PhilDunphy

PhilDunphy

20-01-2023 om 08:30 Topicstarter

Dag 12. Resultaat: 74,7 (-2,2kg)
Hier gaat het lekker. Gisteravond had ik de neiging een stroopwafel te pakken, maar toch niet gedaan. Fijn gevoel is dat de volgende dag. Verder nog niet hele grote cravings gehad. Ik probeer overdag veel rauwkost te eten dus zit eigenlijk steeds wel vol. 
Morgen uit eten bij la Cubanita dus dat zal de weegschaal vast even laten schommelen. Maar ook dat mag.

@friezinnetje: ziek is ziek, dan hoeft een keurig menuutje niet. Fijn dat er wel weer beschuitjes in gaan. Wat ga je komende week eten? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-01-2023 om 08:42

Vanmorgen op de weegschaal geweest en 2,8 kilo eraf. Dat zal vast ook door de buikgriep komen, maar goed. Blij mee. 
Menu voor komende week zit oa wraps met gerookte kip, zoete aardappelpuree met karbo en spinazie, pastasalade met gerookte kip, paddenstoelenstoofpotje met rijst.

Bij mij is er een pond af. Ben nu 80,1. Zit nu moed te verzamelen om mijn sportkleding aan te doen en naar de sportschool te gaan maar vooralsnog lig ik nu nog /weer in bed want het sneeuwt hier behoorlijk.

Toen ik wakker werd voelde ik dat ik een offdag zou hebben. Mezelf maar een schop gegeven en mijn frustratie hardlooprondje gedaan (een met restricties van de sportarts, daarom frustratie). Vandaag zou ik nog klussen in oude huis maar ik sla ff over. Morgen heb ik hulp en daarna nog een weekend om het eea af te maken als het moet.

De weegschaal blijft steken op 73.3. Ik weet ook wel wat ik fout doe en in welke valkuil ik gestruikeld ben. Daar ga ik maar eens mee stoppen. (lekker en dus vet beleg in combinatie met dol zijn op veeeeel beleg)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.