Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Ik heb vandaag ook lekker gewandeld, en heb netjes gegeten vandaag. Straks lekker met een dekentje op de bank. Het was een stressvolle week op het werk, dus ben blij dat het nu weekend is.

Ook ik heb even gewandeld in de sneeuw. Het was wel heel mooi. 
De weegschaal was aardig voor me. Ik ben een halve kilo kwijt. Nog even en mijn jas zit weer beter. 

volgende week vrijdag heb ik een gezellig avondje gepland met 2 vriendinnen. Bedacht dat het wel bij mij gehouden kan worden, zodat ik wat gezonde dingen op tafel kan zetten. Scheelt iig weer  

Friezinnetje schreef op 20-01-2023 om 19:59:

volgende week vrijdag heb ik een gezellig avondje gepland met 2 vriendinnen. Bedacht dat het wel bij mij gehouden kan worden, zodat ik wat gezonde dingen op tafel kan zetten. Scheelt iig weer

Slim!

Gisteren een pond eraf en vandaag een kilo erbij, daar word ik dus echt gek van. 

Dolfje schreef op 21-01-2023 om 09:20:

Gisteren een pond eraf en vandaag een kilo erbij, daar word ik dus echt gek van.

Vocht. Zouter gegeten? Nog niet naar het toilet geweest, meer vezels gegeten, ziek geweest afgelopen dagen.

Daarom 1x per week wegen en dat verschil nemen.

Je kunt gedurende de dag al een kilo of meer variëren.

Het zal wel zout/vocht  zijn inderdaad maar nog vind ik dat stom.

Dit is voor mij de reden om maar 1x per week op steeds het hetzelfde moment te wegen. Dat is minder frustrerend voor mij. 

Moyrrie schreef op 21-01-2023 om 10:04:

Dit is voor mij de reden om maar 1x per week op steeds het hetzelfde moment te wegen. Dat is minder frustrerend voor mij.

ja doe ik ook. 

Dat wil ik eigenlijk ook maar het is een soort drang om dat elke dag te doen. 

Ik weeg altijd bij opstaan, maar alleen als het boven de 14/15 graden is in mijn kamer 😂
Dus zomerd dagelijks in de winter een heel stuk minder

Dolfje schreef op 21-01-2023 om 10:01:

Het zal wel zout/vocht zijn inderdaad maar nog vind ik dat stom.

Maar dat is gewoon natuur en scheikunde die dwars zit, zout trekt vocht aan, dus pas als het zout weg is kan het vocht ook weg.

Ysenda schreef op 21-01-2023 om 10:41:

[..]

Maar dat is gewoon natuur en scheikunde die dwars zit, zout trekt vocht aan, dus pas als het zout weg is kan het vocht ook weg.

Dat weet ik wel en waarschijnlijk is het over een paar dagen weer weg maar ik heb gewoon ff een baalmoment dat ik niet gewoon alles kan eten wat ik wil.

Ik had dat woensdag, uit eten geweest (sushi) en dat merkte ik gelijk de volgende dag op de weegschaal. Ondanks dat ik niet teveel had gegeten was dat natuurlijk wel vrij zout. Vanmorgen zat ik gelukkig weer op hetzelfde gewicht als dinsdag. Maar is wel frustrerend, het gevoel dat je wel netjes hebt gegeten, maar toch ineens een 700 gram erbij... dus ik snap hoe je baalt.

We zijn nu op de terugweg van Duitsland, man wilde een bepaald soort kha-bier halen en meteen sterk drank gekocht want over een maand of wat vieren we zijn verjaardag. Meteen ook even in de supermarkt geweest daar en ik zou me normaal te buiten zijn gegaan aan de andere soorten chips en kaas etc maar dat nu maar niet gedaan.
Straks gaan we wandelen en ook nog even voor of na het eten naar de sportschool denk ik al kan dat morgen ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.