Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Nikki1973
14-10-2025 om 16:28
Dat er vrouwen zijn die sokken, ondergoed en toiletspullen voor hun partner kopen. Blijkbaar doen heel veel dat, lees ik in het topic.
Schemerlampje
14-10-2025 om 16:43
Ginevra schreef op 14-10-2025 om 16:06:
[..]
Bij de wasmachine vind ik de timerfunctie handig, want dan kan ik het zo instellen dat ik de was snel na afloop kan ophangen. Voor ik naar mijn werk ga of juist als ik net thuiskom. Anders gaat die liggen stinken.
Bij de vaatwasser zie ik dat nut niet zo. Die zet ik aan als hij vol is, en hij springt open als hij klaar is dus het blijft niet nat of zo. Alleen als je een nachtstroomtarief hebt lijkt het me handig want dan wil je uitgesteld kunnen starten.
Ik gebruik het juist bij de vaatwasser. Sinds we zonnepanelen hebben. Voor ik naar mijn werk ga, kijk ik wanneer de meeste zon verwacht wordt en dan laat ik hem eens sie rijs starten. Bij onze vorige jaarafrekening moesten we flink veel terugleverkosten betalen. Dus ik draai machines zo veel mogelijk op zonne-energie.
Rogue
14-10-2025 om 16:45
Anna76 schreef op 14-10-2025 om 11:37:
[..]
Een wasmachine die een berichtje naar je telefoon stuurt dat de was klaar is, zou nog wel eens handig zijn. Mijn wasmachine maakt niet eens geluid als ie klaar is, dus dat mis ik nog wel eens. Maar het weer checken op m'n wasmachine zou toch niet direct bij me opkomen
![]()
Mijn wasmachine speelt een deuntje als die klaar is.
Noem hem liefkozend Mario
BlairW
14-10-2025 om 16:51
Ginevra schreef op 14-10-2025 om 16:06:
[..]
Bij de wasmachine vind ik de timerfunctie handig, want dan kan ik het zo instellen dat ik de was snel na afloop kan ophangen. Voor ik naar mijn werk ga of juist als ik net thuiskom. Anders gaat die liggen stinken.
Bij de vaatwasser zie ik dat nut niet zo. Die zet ik aan als hij vol is, en hij springt open als hij klaar is dus het blijft niet nat of zo. Alleen als je een nachtstroomtarief hebt lijkt het me handig want dan wil je uitgesteld kunnen starten.
Ik gebruik het juist alleen maar bij de vaatwasser. Die laat ik starten nadat we een paar uur in bed liggen. Dan horen we hem verder niet en is hij in de ochtend klaar. Hij springt niet open bij ons. Moet juist dicht blijven, want er zitten kristallen in die de warmte van het water opnemen en die hitte gebruiken om de vaat te drogen. Als hij open zou springen, zou dat nut weg zijn. En het aanrechtblad gaat er van naar de knoppen.
krulliebollie
14-10-2025 om 18:05
wij hebben de wasmachine en droger op zolder. Bij ons kloppen de minuten die de wasmachine nog moet nooit met de echte tijd. Er zit geen systeem op wat een berichtje stuurt dus mijn vriend heeft een camera van de Action gericht op de timer van de wasmachine. Erg handig. Scheelt steeds naar zolder lopen.
BlairW
14-10-2025 om 18:49
krulliebollie schreef op 14-10-2025 om 18:05:
wij hebben de wasmachine en droger op zolder. Bij ons kloppen de minuten die de wasmachine nog moet nooit met de echte tijd. Er zit geen systeem op wat een berichtje stuurt dus mijn vriend heeft een camera van de Action gericht op de timer van de wasmachine. Erg handig. Scheelt steeds naar zolder lopen.
Ik luister gewoon beneden in de gang 😁 en centrifugeren hoor ik sowieso wel als ik op de bank zit. Maar die tijd klopt inderdaad nooit. Hij gaf net 2:35 uur aan en na 1,5 uur was hij al klaar. Zat niet zo veel in, dus dan weegt hij en stelt de tijd bij.
Beterlaat2021!
14-10-2025 om 19:09
Rogue schreef op 14-10-2025 om 16:45:
[..]Mijn wasmachine speelt een deuntje als die klaar is.
De mijne piept!
Broodjebrie
14-10-2025 om 19:11
Beterlaat2021! schreef op 14-10-2025 om 19:09:
[..]
De mijne piept!
De mijne ook, een paar verschillende piepjes. Vind het wel gezellig klinken.
Peaches
14-10-2025 om 19:34
Anna76 schreef op 14-10-2025 om 14:21:
[..]
Ja, ik weet dat dat bestaat, ik zou het zelf niet verzinnen
. Mijn wasmachine heeft dat dus niet helaas. Maar goed, er waren andere voorwaarden die ik belangrijker vond, dus nu moet ik zelf opletten of de was klaar is.
Je kunt ook een stekker kopen die de verbruikte stroom meet, dan kun je instellen dat je een seintje krijgt als het stroomverbruik ineens veel lager wordt. Zo krijg ik netjes over mijn 20 jaar oude wasmachine de melding 'wasmachine is klaar'.
krulliebollie
14-10-2025 om 19:53
BlairW schreef op 14-10-2025 om 18:49:
[..]
Ik luister gewoon beneden in de gang 😁 en centrifugeren hoor ik sowieso wel als ik op de bank zit. Maar die tijd klopt inderdaad nooit. Hij gaf net 2:35 uur aan en na 1,5 uur was hij al klaar. Zat niet zo veel in, dus dan weegt hij en stelt de tijd bij.
Op de gang zou ik ook horen want het staat op de overloop van de zolder. Mijn machine weegt aan het begin ook de was en dan geeft hij een tijd aan. Maar het gebeurt gerust dat hij 5 minuten blijft staan op nog 17 minuten of dat de laatste 3 minuten in ene 10 mintien duren.
Auwereel
14-10-2025 om 22:59
Peaches schreef op 14-10-2025 om 19:34:
[..]
Je kunt ook een stekker kopen die de verbruikte stroom meet, dan kun je instellen dat je een seintje krijgt als het stroomverbruik ineens veel lager wordt. Zo krijg ik netjes over mijn 20 jaar oude wasmachine de melding 'wasmachine is klaar'.
Ik tel een kwartier op bij de tijdsduur die de wasmachine aangeeft en zet mijn wekker op mijn mobiel rond die tijd en dan is-ie eigenlijk altijd wel klaar. Maar deze truc met de stekker vind ik slim bedacht!
Miepjecody
15-10-2025 om 08:44
Nikki1973 schreef op 14-10-2025 om 16:28:
Dat er vrouwen zijn die sokken, ondergoed en toiletspullen voor hun partner kopen. Blijkbaar doen heel veel dat, lees ik in het topic.
Waarom is dat nou weer raar? Ik werk onregelmatig en mijn man is amper thuis als de winkels open zijn.
Net zo handig om het mee te nemen als ik overdag in de stad ben
Nikki1973
15-10-2025 om 10:04
Miepjecody schreef op 15-10-2025 om 08:44:
[..]
Waarom is dat nou weer raar? Ik werk onregelmatig en mijn man is amper thuis als de winkels open zijn.
Net zo handig om het mee te nemen als ik overdag in de stad ben
Mag ik vinden toch. Dat is waar dit topic over gaat.
. Mijn wasmachine heeft dat dus niet helaas. Maar goed, er waren andere voorwaarden die ik belangrijker vond, dus nu moet ik zelf opletten of de was klaar is.