Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Herfstappeltaart
15-10-2025 om 10:38
Nikki1973 schreef op 15-10-2025 om 10:04:
[..]
Mag ik vinden toch. Dat is waar dit topic over gaat.
Tuurlijk mag je dat vinden maar wij mogen ook benieuwd zijn naar waaróm je dat vindt. Waarom zou je zulke simpele dingen niet voor elkaar doen? Mijn man kijkt ook naar mijn fiets als ie een raar geluid maakt bijvoorbeeld. Hij is daar handiger in dan ik. Man daarentegen heeft absoluut geen kijk op kleding. Als het niet afzakt is het goed (bij wijze van spreken). Dan zou hij er niet netjes/leuk gekleed bijlopen. Dus ik zoek zijn kleding uit (meestal online) en hij is daar blij mee. Wat is het probleem?
Merel9988
15-10-2025 om 11:53
Broodjebrie schreef op 14-10-2025 om 19:11:
[..]
De mijne ook, een paar verschillende piepjes. Vind het wel gezellig klinken.
Die van mij ook. En dan antwoord ik Ja, ja, ik kom
Broodjebrie
15-10-2025 om 12:04
Merel9988 schreef op 15-10-2025 om 11:53:
[..]
Die van mij ook. En dan antwoord ik Ja, ja, ik kom
![]()
Ja precies
Deci
15-10-2025 om 12:10
Dat onze buren hun versiering voor de geboorte van hun baby al 4 maanden aan het raam hebben en dus nog steeds niet weer opgeruimd hebben. Ik snap dat je blij bent met je baby, maar twee weken is wat mij betreft ook lang genoeg.
Ginevra
15-10-2025 om 12:11
Mijn wasmachine piept niet, gelukkig. Ik heb zo'n hekel aan al die apparaten die zo'n rotpiep geven. Wasmachine, waterkoker, magnetron, koelkast ... Vooral als ze gaan herhalen. De wasmachine (of droger) van de buren piept en blijft om de paar minuten piepen als ze hem niet leeghalen. Heel irritant als ik in de tuin zit.
Maar ik heb dan ook dat sommige hoge tonen letterlijk pijn doen aan mijn oren en dat ik in het verlengde daarvan een hekel aan allerlei hoge tonen heb gekregen.
(mijn moeder had op haar whatsapp dat élk nieuw bericht een PING! gaf. Ook in groepsapps. Als ik bij haar was kon ik soms geen zinnig gesprek meer voeren omdat er elke paar minuten weer een PINGGGGG!! doorheen kwam. Zij vond het dan weer heeeeeel raar dat ik daar last van had)
Nikki1973
15-10-2025 om 12:48
Herfstappeltaart schreef op 15-10-2025 om 10:38:
[..]
Tuurlijk mag je dat vinden maar wij mogen ook benieuwd zijn naar waaróm je dat vindt. Waarom zou je zulke simpele dingen niet voor elkaar doen? Mijn man kijkt ook naar mijn fiets als ie een raar geluid maakt bijvoorbeeld. Hij is daar handiger in dan ik. Man daarentegen heeft absoluut geen kijk op kleding. Als het niet afzakt is het goed (bij wijze van spreken). Dan zou hij er niet netjes/leuk gekleed bijlopen. Dus ik zoek zijn kleding uit (meestal online) en hij is daar blij mee. Wat is het probleem?
Het is geen probleem als dat voor jullie werkt, maar ik vind het raar omdat wij dat prima zelf kunnen.
nlies
15-10-2025 om 12:49
Deci schreef op 15-10-2025 om 12:10:
Dat onze buren hun versiering voor de geboorte van hun baby al 4 maanden aan het raam hebben en dus nog steeds niet weer opgeruimd hebben. Ik snap dat je blij bent met je baby, maar twee weken is wat mij betreft ook lang genoeg.
O dat is nog niets. Jaren geleden eens vaak door een straat gefietst, volgens mij kon t kind al lopen toen de versiering nog hing (misschien dat de luxaflex net meer omhoog kon, zodat ze er niet bij konden, ik zal het nooit weten )
Miepjecody
15-10-2025 om 13:01
Nikki1973 schreef op 15-10-2025 om 12:48:
[..]
Het is geen probleem als dat voor jullie werkt, maar ik vind het raar omdat wij dat prima zelf kunnen.
Maar als jjj de reden niet weet van waarom dat gebeurd, waarom is het dan raar?
CharlieB
15-10-2025 om 13:04
Nikki1973 schreef op 15-10-2025 om 12:48:
[..]
Als je dat voor elkaar doet, betekent het toch niet automatisch dat zij dat niet prima zelf kúnnen. Er zijn meer redenen om dat voor een ander te doen.
Ginevra
15-10-2025 om 13:15
Ach ik vind er ook wel een beetje iets komisch aan als een vrouw standaard de sokken voor haar man koopt, maar vooral als het doorgeschoten is, zoals bij die man die niet eens weet dat hij bergen suiker in zijn koffie heeft. Dat is zowat een karikatuur van de onzelfstandige hulpeloze man.
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn meer redenen dan onvermogen dat je als partners een klus van elkaar overneemt. Omdat je er een gigantische hekel aan hebt of omdat het logistiek niet uitkomt bijvoorbeeld. Of omdat de ander een manier bedacht heeft waarop het moet gebeuren en dat je dan denkt "doe jij dat dan ook lekker, ik heb er geen zin in als het per se op die manier moet".
Herfstappeltaart
15-10-2025 om 13:24
Ginevra schreef op 15-10-2025 om 13:15:
Ach ik vind er ook wel een beetje iets komisch aan als een vrouw standaard de sokken voor haar man koopt, maar vooral als het doorgeschoten is, zoals bij die man die niet eens weet dat hij bergen suiker in zijn koffie heeft. Dat is zowat een karikatuur van de onzelfstandige hulpeloze man.
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn meer redenen dan onvermogen dat je als partners een klus van elkaar overneemt. Omdat je er een gigantische hekel aan hebt of omdat het logistiek niet uitkomt bijvoorbeeld. Of omdat de ander een manier bedacht heeft waarop het moet gebeuren en dat je dan denkt "doe jij dat dan ook lekker, ik heb er geen zin in als het per se op die manier moet".
Ja of gewoon dat de één beter is in dit en de ander beter is in dat. Hoeft helemaal niet te betekenen dat de man hulpeloos is of opvattingen heeft uit het jaar kruik hoor. Die van mij kookt ook gewoon bijvoorbeeld. En ik ben a-technisch....tja een echt Alpha.
CharlieB
15-10-2025 om 13:25
Ginevra schreef op 15-10-2025 om 13:15:
Ja dat is natuurlijk wel waar. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook genoeg vrouwen die niets van de financiën kunnen en de tv niet kunnen installeren. Terwijl de man dat dan simpeler vindt dan een paar sokken kopen, bij wijze van.
Herfstappeltaart
15-10-2025 om 13:26
CharlieB schreef op 15-10-2025 om 13:25:
[..]
Ja dat is natuurlijk wel waar. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook genoeg vrouwen die niets van de financiën kunnen en de tv niet kunnen installeren. Terwijl de man dat dan simpeler vindt dan een paar sokken kopen, bij wijze van.
Zo is het.
Poezie
15-10-2025 om 13:42
Herfstappeltaart schreef op 15-10-2025 om 10:38:
[..]
Ik denk dat het vooral heel erg onvolwassen overkomt.
Herfstappeltaart
15-10-2025 om 14:24
Poezie schreef op 15-10-2025 om 13:42:
[..]
Ik denk dat het vooral heel erg onvolwassen overkomt.
Ik ben onvolwassen omdat ik a-technisch ben? Iedereen heeft toch zijn eigen kwaliteiten? Als mijn broer problemen heeft met de computer ofzo moet mijn man op komen draven. Dan vind ik mijn broer niet onvolwassen hoor.