Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Broadway
23-09-2026 om 09:01
Repelsteeltje_88 schreef op 23-09-2026 om 08:53:
Momenteel is hier een schoonmaakster die invalt, die gaat eerst stofzuigen en dan pas stoffen en met de plumeau aan de gang
Mij ontgaat die logica
die logica ontgaat mij bij de meeste bedrijfsschoonmakers die ik tegenkom. ze hebben een routine en dat is het. of dat handig is maakt niet uit, of er "ineens" een kastje bij is waar dingetjes staan die na 3 maanden stofnesten zijn zien ze niet want zit niet in routine etc.
schoonmakers die huizen van mensen schoonmaken lijken meer te kijken naar wat ze doen en die snappen beter dat je beter even kunt kijken wat er moet gebeuren ipv elke week de lampenkap afstoffen en nooit achter de monitoren op het bureau kijken want dat is het taakje dat afgevinkt moet worden.
Damoontje
23-09-2026 om 09:09
Herkenbaar. Bij mijn vorige werk, elke dag die vloer met een wisser en een dweil, maar nooit een keer grondig de bureaustoelen van hun plaats halen en onder de bureaus dweilen.
Altijd beginnen in een hoek die al schoon was, en de rommelige hoek overslaan.
Broadway
23-09-2026 om 09:13
Damoontje schreef op 23-09-2026 om 09:09:
Herkenbaar. Bij mijn vorige werk, elke dag die vloer met een wisser en een dweil, maar nooit een keer grondig de bureaustoelen van hun plaats halen en onder de bureaus dweilen.
Altijd beginnen in een hoek die al schoon was, en de rommelige hoek overslaan.
yup, want daar komen ze niet aan toe.
we hebben hier op kantoor een kast met reclameauto'tjes staan. die auto'tjes zijn te stoffig voor woorden. al tig keer aangegeven en we hebben het ook weleens zelf schoongemaakt, maar de schoonmaakster blijft inderdaad in de schone hoek beginnen en heeft die hele kast nog nooit aangeraakt.