Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Anna76
14-10-2025 om 12:17
Bakblik schreef op 14-10-2025 om 11:41:
[..]
Dan kan ik op zolder checken of ik de was binnen of buiten moet/kan ophangen. Lijkt mij reuze handig, dan hoef ik niet eerst mijn telefoon te pakken
![]()
Want je zit naast je wasmachine te wachten tot de was klaar is, dus je hebt dat niet gezien toen je naar boven liep?
madee
14-10-2025 om 12:56
Anna76 schreef op 14-10-2025 om 11:37:
[..]
Een wasmachine die een berichtje naar je telefoon stuurt dat de was klaar is, zou nog wel eens handig zijn. Mijn wasmachine maakt niet eens geluid als ie klaar is, dus dat mis ik nog wel eens. Maar het weer checken op m'n wasmachine zou toch niet direct bij me opkomen
![]()
Dat bestaat: HomeConnect. Hoe je dat precies moet installeren weet ik niet precies, maar je moet wel een machine hebben die zo’n connectie kan maken. Ik vind het ideaal, want ik ben een warhoofd wat dat betreft en dit helpt me enorm 🧺
Anna76
14-10-2025 om 14:21
madee schreef op 14-10-2025 om 12:56:
[..]
Dat bestaat: HomeConnect. Hoe je dat precies moet installeren weet ik niet precies, maar je moet wel een machine hebben die zo’n connectie kan maken. Ik vind het ideaal, want ik ben een warhoofd wat dat betreft en dit helpt me enorm 🧺
Ja, ik weet dat dat bestaat, ik zou het zelf niet verzinnen
. Mijn wasmachine heeft dat dus niet helaas. Maar goed, er waren andere voorwaarden die ik belangrijker vond, dus nu moet ik zelf opletten of de was klaar is.
Herfstappeltaart
14-10-2025 om 14:23
Onze nieuwe wasmachine heeft ook allemaal van die rare toeters en bellen
. Van mij had het niet gehoeven maar zonder was er niet. Ik gebruik maar een programma of drie van alle mogelijkheden.
duizel
14-10-2025 om 14:31
onze vaatwasser heeft het nu ook. Niet ingesteld want ik vind de vaatwasser timen niet nuttig. Bij de was wel, die wil ik niet te lang erin laten zitten
Ginevra
14-10-2025 om 14:38
Bakblik schreef op 14-10-2025 om 11:41:
[..]
Dan kan ik op zolder checken of ik de was binnen of buiten moet/kan ophangen. Lijkt mij reuze handig, dan hoef ik niet eerst mijn telefoon te pakken
![]()
Buienradar gaf gisteren aan dat het kurkdroog bij mij zou zijn, mooi dat het de hele middag miezerde. Ik had als test ook buienalarm aan staan, die gaf ook niks aan. Ik neem aan dat de wasmachine het niet beter doet dan deze twee dus dan heb je er weinig aan.
Bakblik
14-10-2025 om 14:50
Dat de woningstichting en de bouwmaatschappij niet luisteren naar de bezwaren van de omwonenden die aangeven dat heien schade gaat geven aan de bestaande huizen. Er is zelfs een officieel onafhankelijk bodemonderzoek gedaan door deskundigen waarvan de conclusie was dat boren beter is dan heien en alsnog gaat er geheid worden.
Schade aan de woningen wordt dan afgehandeld door de verzekeringsmaatschappijen van de bouwer en de woningstichting.
Rot op!
Niemand zit toch te wachten op schade!
Broadway
14-10-2025 om 15:00
madee schreef op 14-10-2025 om 12:56:
[..]
ik heb dat op mijn afwasmachine, maar ik snap het nut niet. gebruik het dus ook nooit. ik moet toch het poeder in het bakje doen etc dus ik kan niet op kantoor ineens denken: och, dat ding vergeten aan te zetten! en hem dan aanzetten, want dan zit er geen poeder in
Broadway
14-10-2025 om 15:01
Ginevra schreef op 14-10-2025 om 14:38:
[..]
Buienradar gaf gisteren aan dat het kurkdroog bij mij zou zijn, mooi dat het de hele middag miezerde. Ik had als test ook buienalarm aan staan, die gaf ook niks aan. Ik neem aan dat de wasmachine het niet beter doet dan deze twee dus dan heb je er weinig aan.
idem hier. al 2 ochtenden met de auto naar kantoor omdat het zó droog was dat de honden en ik zeiknat van de miezer thuiskwamen van onze wandeling...
Chrysantje
14-10-2025 om 15:03
bakblik
Vergeet niet je huis van top tot teen van binnen en van buiten op de foto te zetten .
En eventuele bestaande scheuren bij kozijnen/ hoeken met een meeting ook gefotografeerd te documenteren.
Desgewenst ook met een waterpas alle gevels in kaart brengen.voor eventuele verzakking.
Tijdens het heien dagelijks een controle uitvoeren en bij schade gelijk melden bij de uitvoerder.
absor
14-10-2025 om 15:08
Anna76 schreef op 14-10-2025 om 11:37:
[..]
Een wasmachine die een berichtje naar je telefoon stuurt dat de was klaar is, zou nog wel eens handig zijn. Mijn wasmachine maakt niet eens geluid als ie klaar is, dus dat mis ik nog wel eens. Maar het weer checken op m'n wasmachine zou toch niet direct bij me opkomen
![]()
Ohjaa
Als ik de was aanzet dan zet ik vaak een timer of alarm een uur nadar hij klaar is op mijn telefoon anders vergeet ik het echt. Dan ga ik naar bed en dan zie ik pas : ohja shit de was’
madee
14-10-2025 om 15:26
Broadway schreef op 14-10-2025 om 15:00:
[..]
ik heb dat op mijn afwasmachine, maar ik snap het nut niet. gebruik het dus ook nooit. ik moet toch het poeder in het bakje doen etc dus ik kan niet op kantoor ineens denken: och, dat ding vergeten aan te zetten! en hem dan aanzetten, want dan zit er geen poeder in
Als je een vaatwasser (of wasmachine of droger) met timerfunctie hebt, dan zet je die klaar voor gebruik en krijg je een seintje als ie klaar is. Ik time bijvoorbeeld ‘s avonds vaak een was in die dan rond 7 uur ‘s morgens klaar is. Als ik dan wakker word en mijn telefoon activeer (voor andere dingen) dan komt daar een pushmelding op binnen dat de was klaar is. Ik vergeet namelijk regelmatig dat ik (of mijn man zonder mijn medeweten) een was heb laten draaien die nacht.
Het is maar net of je van jezelf al goed georganiseerd bent of niet 🙂
Bakblik
14-10-2025 om 15:26
Chrysantje schreef op 14-10-2025 om 15:03:
bakblik
Vergeet niet je huis van top tot teen van binnen en van buiten op de foto te zetten .
En eventuele bestaande scheuren bij kozijnen/ hoeken met een meeting ook gefotografeerd te documenteren.
Desgewenst ook met een waterpas alle gevels in kaart brengen.voor eventuele verzakking.
Tijdens het heien dagelijks een controle uitvoeren en bij schade gelijk melden bij de uitvoerder.
Er zijn al diverse 0-metingen gedaan door een onafhankelijk bureau inclusief foto's en metingen. Eerst voor aanvang van de sloop en toen nog een keer voor aanvang van het grondwerk en toen nog een voor aanvang van de bouwwerkzaamheden. Sloop, grondwerk en bouw zijn 3 bedrijven.
Ginevra
14-10-2025 om 16:06
madee schreef op 14-10-2025 om 15:26:
[..]
Als je een vaatwasser (of wasmachine of droger) met timerfunctie hebt, dan zet je die klaar voor gebruik en krijg je een seintje als ie klaar is. Ik time bijvoorbeeld ‘s avonds vaak een was in die dan rond 7 uur ‘s morgens klaar is. Als ik dan wakker word en mijn telefoon activeer (voor andere dingen) dan komt daar een pushmelding op binnen dat de was klaar is. Ik vergeet namelijk regelmatig dat ik (of mijn man zonder mijn medeweten) een was heb laten draaien die nacht.
Het is maar net of je van jezelf al goed georganiseerd bent of niet 🙂
Bij de wasmachine vind ik de timerfunctie handig, want dan kan ik het zo instellen dat ik de was snel na afloop kan ophangen. Voor ik naar mijn werk ga of juist als ik net thuiskom. Anders gaat die liggen stinken.
Bij de vaatwasser zie ik dat nut niet zo. Die zet ik aan als hij vol is, en hij springt open als hij klaar is dus het blijft niet nat of zo. Alleen als je een nachtstroomtarief hebt lijkt het me handig want dan wil je uitgesteld kunnen starten.
madee
14-10-2025 om 16:08
Ginevra schreef op 14-10-2025 om 16:06:
[..]
Bij de wasmachine vind ik de timerfunctie handig, want dan kan ik het zo instellen dat ik de was snel na afloop kan ophangen. Voor ik naar mijn werk ga of juist als ik net thuiskom. Anders gaat die liggen stinken.
Bij de vaatwasser zie ik dat nut niet zo. Die zet ik aan als hij vol is, en hij springt open als hij klaar is dus het blijft niet nat of zo. Alleen als je een nachtstroomtarief hebt lijkt het me handig want dan wil je uitgesteld kunnen starten.
Snap ik, maar ik reageerde op Broadway die het over de vaatwasser had. Ik gebruik HomeConnect ook alleen voor wasmachine en -droger.