Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Lientje, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! 

Alcedo, echt rot voor je die migraine.
Ik hoop echt dat je wat bij kunt komen en niet veel last hebt als je even weg gaat.

Ik heb een lekker rustig weekend na een drukke week. Veel afspraken en veel geregel voor mijn vrijwilligerswerk. 
De pijn in mijn voet blijkt een hielspoor te zijn. Mijn psoriasis is redelijk onder controle op het moment, klop het af.
Ik heb nu zalf die redelijk aanslaat. 

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.

Vervelend Layka, hielspoor. Hopelijk trekt dat snel weg!

Wat lief van de bewoners Lientje!

Gisteren kregen we het bericht dat mijn broers vrouw in verwachting is van de tweede. Een lastig bericht voor mij en daar kan ik weer moeilijk over praten met man.

Vandaag vast het e.e.a. inpakken, vanochtend nog naar de psycholoog geweest en vanavond naar de fysiotherapeut. Gelukkig wordt er alleen maar mooi weer voorspeld voor de dagen dat wij weg zijn dus dat maakt de kledingkeuze makkelijk Betekent ook dat we wel wat leuke dingen kunnen gaan doen. Gisteren heb ik al een overzichtje gemaakt.

Veel voorpret alvast dus Alcedo  voor je vakantie  .
Wij gaan over een week maar ben er nog niet echt mee bezig.  Sta nog even op overlevingsstand. 
Rot dan voor jou idd dat nieuws van je broer. Steekt dan toch weer.

Alcedo, hopelijk kon je bij je psycholoog wel je gevoel kwijt. Ik begrijp goed dat het bericht van je broer je zo raakt. 

Zowel dochter  als ik hebben vandaag  behoorlijk  pijn. We hebben dus alleen  even een wortel naar het paard  gebracht
Morgen gaan we dan wel een poging wagen  om  haar beweging  te geven  en haar  even goed  te borstelen. 
Zit nu al in pyjama  en met een extra  dosis  pijnstilling  op de bank. 

Doe rustig aan Lientje. Je moet straks ook nog op vakantie en dat gaat ook veel van je vergen. 

@Moyrrie, we hebben het er wel over gehad maar ik voel me dan ook gelijk weer zo'n harteloos monster. Soms is het best lastig om mij te zijn

Alcedo schreef op 25-09-2023 om 20:39:

Doe rustig aan Lientje. Je moet straks ook nog op vakantie en dat gaat ook veel van je vergen.

@Moyrrie, we hebben het er wel over gehad maar ik voel me dan ook gelijk weer zo'n harteloos monster. Soms is het best lastig om mij te zijn

Niet zo streng. Je bent niet harteloos, maar verdrietig. Dat is iets anders. 

Alcedo schreef op 25-09-2023 om 20:39:

Zeg dat nooit meer, dat ben je niet!

Ik sluit me aan bij de rest Alcedo

Hier sliep ik net, en belde dochter me  wakker. Geluk bij een ongeluk,  ik zat net midden in een nachtmerrie.
Ze had overgegeven  en hulp nodig. Kan nog nauwelijks  uit de voeten. Ditzijn echt weer van die situaties wwarbij je denkt: kleine kinderen  kleine  zorgen, grote  kinderen.....e z

Hoe dat moet  als ik straks  op vakantie  ben....   kan me daar best druk over maken  al. Afijn,  ik ga een nieuwe poging  wagen  om te slapen. 

Goede nacht gehad vannacht  gelukkig.  Verder vandaag  veel op de bank gezeten, nog wel met dochter  naar het  paard  geweest. Wei uitgemest , geborsteld en de hoeven uitgekrabd. Stevig toegesproken: waag het niet mij wat te doen, want dan krijg je een oplawaai. Ze was braaf  
Thuis stofgezogen,  en eten klaargemaakt. Spinazie  met  een  gehaktbal vanavond.  

Verder heb ik best wel pijn in mijn armen vandaag,  heb er alleen  even geen verklaring  voor. Wellicht  zit ik teveel met mijn telefoon  in mijn handen  te scrollen ofzo. Ik ga dus maar even verder in mijn boek, heb nog  2 dagen om 2 boeken uit te lezen voor ik ze moet inleveren  dus zal even tempo maken.

Lientje, ik zou na die paard- activiteiten wel pijn in mijn armen hebben.. komt het daar niet van?

Alcedo, ik kan me jou niet voorstellen als een harteloos monster. Er is kennelijk een reden, waardoor je verdrietig wordt van de zwangerschap van je schoonzus. En dat jullie relatie ook niet (understatement) geweldig is, zal ook niet meehelpen. Sterkte!

Lientje, bij jou loopt het ook niet over rozen. Ellendig dat je zoveel pijnklachten hebt. En wat naar van je dochter. Ik snap dat je je wat zorgen maakt, over jouw vakantie. Hopelijk is er iemand anders, die dan een beetje op haar kan passen. Toen mijn zoon afgelopen november zijn enkel brak, heeft hij een maand of vier weer bij ons gewoond. Soms is ouderlijke aandacht even nodig. Maar jij gaat op vakantie, want het is voor jou en je man ook belangrijk om er even uit te zijn.

Layka, hielspoor is heel vervelend. Kan ook best lang duren. Sterkte daarbij!

Hier zijn de laatste weken van schoonmoeder ingegaan. We proberen daar veel te zijn. Ze is heel erg achteruit gegaan en het is naar om haar zo te zien. De wat moeizame relatie met schoonzus maakt het extra lastig. Maar ik hou me vreselijk in, want ik wil niet dat mijn schoonmoeder er, op de valreep, nog lucht van krijgt. Dat zou ze vreselijk vinden.
Over een aantal weken hoeven we niet meer zo intensief met schoonzus om te gaan, dus daar houd ik me maar aan vast.
Mijn rug blijft maar problemen geven en ‘s nachts heb ik af en toe vreselijke kramp. Volgende week weer controle in het ziekenhuis, maar weer eens aankaarten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.