Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Layka.12
23-09-2023 om 13:18
Lientje, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
Alcedo, echt rot voor je die migraine.
Ik hoop echt dat je wat bij kunt komen en niet veel last hebt als je even weg gaat.
Ik heb een lekker rustig weekend na een drukke week. Veel afspraken en veel geregel voor mijn vrijwilligerswerk.
De pijn in mijn voet blijkt een hielspoor te zijn. Mijn psoriasis is redelijk onder controle op het moment, klop het af.
Ik heb nu zalf die redelijk aanslaat.
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.
Alcedo
23-09-2023 om 18:52
Vervelend Layka, hielspoor. Hopelijk trekt dat snel weg!
Wat lief van de bewoners Lientje!
Alcedo
25-09-2023 om 11:28
Gisteren kregen we het bericht dat mijn broers vrouw in verwachting is van de tweede. Een lastig bericht voor mij en daar kan ik weer moeilijk over praten met man.
Vandaag vast het e.e.a. inpakken, vanochtend nog naar de psycholoog geweest en vanavond naar de fysiotherapeut. Gelukkig wordt er alleen maar mooi weer voorspeld voor de dagen dat wij weg zijn dus dat maakt de kledingkeuze makkelijk
Betekent ook dat we wel wat leuke dingen kunnen gaan doen. Gisteren heb ik al een overzichtje gemaakt.
lientje69
25-09-2023 om 12:17
Veel voorpret alvast dus Alcedo voor je vakantie .
Wij gaan over een week maar ben er nog niet echt mee bezig. Sta nog even op overlevingsstand.
Rot dan voor jou idd dat nieuws van je broer. Steekt dan toch weer.
Moyrrie
25-09-2023 om 13:16
Alcedo, hopelijk kon je bij je psycholoog wel je gevoel kwijt. Ik begrijp goed dat het bericht van je broer je zo raakt. 
lientje69
25-09-2023 om 19:07
Zowel dochter als ik hebben vandaag behoorlijk pijn. We hebben dus alleen even een wortel naar het paard gebracht
Morgen gaan we dan wel een poging wagen om haar beweging te geven en haar even goed te borstelen.
Zit nu al in pyjama en met een extra dosis pijnstilling op de bank.
Alcedo
25-09-2023 om 20:39
Doe rustig aan Lientje. Je moet straks ook nog op vakantie en dat gaat ook veel van je vergen.
@Moyrrie, we hebben het er wel over gehad maar ik voel me dan ook gelijk weer zo'n harteloos monster. Soms is het best lastig om mij te zijn 
Moyrrie
25-09-2023 om 21:15
Alcedo schreef op 25-09-2023 om 20:39:
Doe rustig aan Lientje. Je moet straks ook nog op vakantie en dat gaat ook veel van je vergen.
@Moyrrie, we hebben het er wel over gehad maar ik voel me dan ook gelijk weer zo'n harteloos monster. Soms is het best lastig om mij te zijn
Niet zo streng. Je bent niet harteloos, maar verdrietig. Dat is iets anders.
Broodjebrie
25-09-2023 om 21:35
Alcedo schreef op 25-09-2023 om 20:39:
Zeg dat nooit meer, dat ben je niet!
lientje69
26-09-2023 om 00:35
Hier sliep ik net, en belde dochter me wakker. Geluk bij een ongeluk, ik zat net midden in een nachtmerrie.
Ze had overgegeven en hulp nodig. Kan nog nauwelijks uit de voeten. Ditzijn echt weer van die situaties wwarbij je denkt: kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen.....e z
Hoe dat moet als ik straks op vakantie ben....
kan me daar best druk over maken al. Afijn, ik ga een nieuwe poging wagen om te slapen.
lientje69
26-09-2023 om 16:21
Goede nacht gehad vannacht gelukkig. Verder vandaag veel op de bank gezeten, nog wel met dochter naar het paard geweest. Wei uitgemest , geborsteld en de hoeven uitgekrabd. Stevig toegesproken: waag het niet mij wat te doen, want dan krijg je een oplawaai. Ze was braaf
Thuis stofgezogen, en eten klaargemaakt. Spinazie met een gehaktbal vanavond.
Verder heb ik best wel pijn in mijn armen vandaag, heb er alleen even geen verklaring voor. Wellicht zit ik teveel met mijn telefoon in mijn handen te scrollen ofzo. Ik ga dus maar even verder in mijn boek, heb nog 2 dagen om 2 boeken uit te lezen voor ik ze moet inleveren dus zal even tempo maken.
Ambra
26-09-2023 om 23:43
Lientje, ik zou na die paard- activiteiten wel pijn in mijn armen hebben.. komt het daar niet van?
Picunia
27-09-2023 om 09:24
Alcedo, ik kan me jou niet voorstellen als een harteloos monster. Er is kennelijk een reden, waardoor je verdrietig wordt van de zwangerschap van je schoonzus. En dat jullie relatie ook niet (understatement) geweldig is, zal ook niet meehelpen. Sterkte!
Lientje, bij jou loopt het ook niet over rozen. Ellendig dat je zoveel pijnklachten hebt. En wat naar van je dochter. Ik snap dat je je wat zorgen maakt, over jouw vakantie. Hopelijk is er iemand anders, die dan een beetje op haar kan passen. Toen mijn zoon afgelopen november zijn enkel brak, heeft hij een maand of vier weer bij ons gewoond. Soms is ouderlijke aandacht even nodig. Maar jij gaat op vakantie, want het is voor jou en je man ook belangrijk om er even uit te zijn.
Picunia
27-09-2023 om 09:32
Layka, hielspoor is heel vervelend. Kan ook best lang duren. Sterkte daarbij!
Hier zijn de laatste weken van schoonmoeder ingegaan. We proberen daar veel te zijn. Ze is heel erg achteruit gegaan en het is naar om haar zo te zien. De wat moeizame relatie met schoonzus maakt het extra lastig. Maar ik hou me vreselijk in, want ik wil niet dat mijn schoonmoeder er, op de valreep, nog lucht van krijgt. Dat zou ze vreselijk vinden.
Over een aantal weken hoeven we niet meer zo intensief met schoonzus om te gaan, dus daar houd ik me maar aan vast.
Mijn rug blijft maar problemen geven en ‘s nachts heb ik af en toe vreselijke kramp. Volgende week weer controle in het ziekenhuis, maar weer eens aankaarten.