Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
12-06-2023 om 14:00
Wasje hangt
Ben met dochter even naar de kringloop geweest . Haar garderobe had aanvulling nodig, kuch. ( ze heeft 3 kasten vol )
Ik echter wat minder en heb ook 3 dingetjes gevonden. Met wat moeite want ik heb een grote maat en daar hebben ze minder keuze in.
Nu weer thuis, gegeten en nu twijfel ik wat te gaan doen. Lezen, schoonmaken of het zwembad in . Of aan mijn voegen in de badkamer, die probeer ik op te knappen met voegenstift. Eigenlijk moet er nodig een nieuwe badkamer in. Net als keuken. Maar er moet nog zoveel gebeuren aan dit oude huisje, weet niet waar te beginnen eigenlijk. Zowel qua werk als financieel niet.
TanSwallow86
12-06-2023 om 14:20
ik ben echt niet blij met deze warmte. Veel meer last van mijn astma
lientje69
12-06-2023 om 17:47
Ik vind het vandaag beter te doen dan gisteren. Sinds de middag zijn er wat meer wolken en waait het een beetje. Heb gewerkt aan de voegen in mijn badkamer en daarna een uur in het zwembad gelegen.
Nu heerlijk opgefrist, zelfs een beetje koud heb ik het. Vanavond nog lekker een tijdje lezen of serie kijken. Lekker dagje vandaag wel met goede afwisseling tussen in - en ontspanning. Bovendien heb ik wat minder pijn met warm weer, dat is dan wel weer fijn. Maar voor het mooie vind ik een graad of 25 wel genoeg eigenlijk.
Picunia
13-06-2023 om 21:09
Klinkt goed, Lientje. Lekker dagje zo.
Ik heb vanmorgen op tijd boodschappen gedaan en daarna lekker in de tuin zitten lezen. Gezellig met schoonmoeder. Ik kan er nu al tegenop zien, dat ze er binnenkort niet meer is. Ze geeft aan dar het langzamerhand slechter gaat. Dat valt niet mee voor zo’n actieve vrouw.
lientje69
13-06-2023 om 21:25
Moeilijk is dat hè Picunia, iemand van wie je houd achteruit zien gaan en zien aftakelen. Enige " fijne " van zo'n diagnose vind ik dat je nog dingen kunt bespreken en herinneringen kunt maken op goede dagen.
Ik herken het van toen mijn vader zo ziek was.
lientje69
13-06-2023 om 21:30
Vandaag weer wat aan mijn badkamer gewerkt. Even naar het kerkhof geweest plantjes water geven ,wasje gedraaid. Wat boodschappen gedaan. En lekker gelezen en serie gekeken. Morgen moet ik weer werken. Qua werk deze week een rustige week, volgende week weer meer werken. Maar ik heb een behoorlijke to do list voor deze week, vervelen zal ik me niet heel snel. Benieuwd hoeveel ik eind van de week afgewerkt zal hebben van mijn lijstje. ![]()
Alcedo
14-06-2023 om 09:50
Picunia schreef op 13-06-2023 om 21:09:
Klinkt goed, Lientje. Lekker dagje zo.
Ik heb vanmorgen op tijd boodschappen gedaan en daarna lekker in de tuin zitten lezen. Gezellig met schoonmoeder. Ik kan er nu al tegenop zien, dat ze er binnenkort niet meer is. Ze geeft aan dar het langzamerhand slechter gaat. Dat valt niet mee voor zo’n actieve vrouw.
heftig he, zoiets. Ik heb hetzelfde met mijn oma. Daar moet ik ook hoognodig heen, maar het is er nog niet van gekomen en stiekem zie ik er een beetje tegenop.
Alcedo
14-06-2023 om 09:52
Ik moest vanochtend naar de autodealer voor de APK van mijn auto. Dat ging heel erg vlot, dus was ik op tijd alweer thuis. Nu lekker buiten met een kop koffie. Het is nog heel aangenaam op het terras hier.
Ik heb gelukkig de rest van de dag geen verplichtingen en terwijl ik zat te wachten tot mijn auto klaar was, heb ik al wat voor man gedaan wat ik beloofd had. Ik verruil dus zo mijn laptop maar voor een boek 
lientje69
14-06-2023 om 13:28
Heerlijk Alcedo, lekker in een boek
Hier ben ik op het werk. Het is druk en mensen zijn onrustig
Nu slapen er een paar. Dus hopelijk blijft het even stil nu. Ga weer aan de slag, bakjes fruit klaarmaken.
Picunia
14-06-2023 om 14:11
Alcedo, wacht niet te lang met naar je oma gaan. Ookal is ze oud en misschien ziek, ze is nog steeds dezelfde. En ineens kan ze er niet meer zijn.
Lientje, ik wens je een rustige dienst.
Vandaag heeft schoonmoeder een stukje (zelf)in de auto gereden, ergens een kopje koffie gedronken en een boodschapje gedaan. Nu ligt ze uitgeteld op de bank. Gelukkig een goeie dag!
lientje69
14-06-2023 om 19:01
Dienst was allesbehalve rustig.
Maar ik heb het weer overleefd. Onze afdeling is gewoon heel pittig, allemaal behoorlijk zware zorgvraag. Dat zal ooit wel veranderen, er komt een moment dat er mensen gaan overlijden. Dan is het nog de vraag wat je terugkrijgt, maar veel zwaarder dan dit zal het zeker niet zijn. De ervaring is over het algemeen dat de mensen die nu binnenkomen wat jonger en nog mobieler zijn. Dat scheelt veel. Zeker qua ADL.
Alleen op een of andere manier blijft alles leven op onze afdeling.
Picunia, wat fijn dat schoonmoeder een goede dag had en nog wat heeft kunnen genieten!
Alcedo
15-06-2023 om 08:15
@Picunia, daar ben ik me ook bewust van.
Ik heb vanochtend vroeg al een rondje gefietst. Straks komt de schoonmaakster en verder heb ik geen plannen vandaag. Ik heb nog wel wat dingetjes thuis te doen, dus vervelen zal ik me niet snel denk ik 
Broodjebrie
15-06-2023 om 08:23
lientje69 schreef op 14-06-2023 om 19:01:
Dienst was allesbehalve rustig.
Maar ik heb het weer overleefd. Onze afdeling is gewoon heel pittig, allemaal behoorlijk zware zorgvraag. Dat zal ooit wel veranderen, er komt een moment dat er mensen gaan overlijden. Dan is het nog de vraag wat je terugkrijgt, maar veel zwaarder dan dit zal het zeker niet zijn. De ervaring is over het algemeen dat de mensen die nu binnenkomen wat jonger en nog mobieler zijn. Dat scheelt veel. Zeker qua ADL.
Alleen op een of andere manier blijft alles leven op onze afdeling.
Picunia, wat fijn dat schoonmoeder een goede dag had en nog wat heeft kunnen genieten!
Klinkt pittig inderdaad. Moet je vandaag weer werken?
lientje69
15-06-2023 om 10:32
Nee broodjebrie, deze week werk ik weinig gelukkig. Volgende week wel weer 4 dagen en in juli en augustus heb ik zelfs weken van 5 dagen af en toe. Vakantieperiode hè.
Ik had gisteren wel weer extra pijnstillers nodig om in slaap te vallen. Tijd liggen woelen en pijn gehad, niet gek verder hoor. Gebeurd me tegenwoordig vaker na een werkdag.
Vandaag met de kat naar de dierenarts, en ik wil nog weer verder met mijn badkamer opknappen. En er ligt een mega berg strijkwas. Ik ben dus ook zoet vandaag. Zit nu aan de koffie, heb uitgeslapen en net wat was gevouwen. Proberen rust en inspanning goed af te wisselen om te voorkomen dat het weer een zware pijn dag wordt. Gelukkig herstel ik tegenwoordig wel redelijk in mijn slaap, was ook bekaf gisteravond. Verder nog niet veel gedaan, zwemmen wordt vandaag ook weer niks omdat ik de dierenarts heb vanmiddag.
Wat ben jij sportief de laatste tijd Alcedo!! Goed bezig hoor!
Broodjebrie
15-06-2023 om 10:49
gelukkig dat het deze week nog rustig is lientje. Profiteer er maar van