Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Wasje hangt
Ben met dochter even naar de kringloop  geweest . Haar garderobe had aanvulling  nodig, kuch. ( ze heeft 3 kasten vol )
Ik echter wat minder en heb ook 3 dingetjes gevonden. Met wat moeite want ik heb een grote maat en daar hebben  ze minder keuze in.

Nu weer thuis, gegeten en nu twijfel ik wat te gaan doen. Lezen, schoonmaken  of het zwembad in . Of aan mijn voegen in de badkamer, die probeer ik op te knappen  met voegenstift. Eigenlijk  moet er nodig  een nieuwe  badkamer in. Net als keuken. Maar er moet nog zoveel  gebeuren aan dit oude huisje, weet  niet waar te beginnen  eigenlijk. Zowel qua werk als financieel  niet.

TanSwallow86

TanSwallow86

12-06-2023 om 14:20

ik ben echt niet blij met deze warmte. Veel meer last van mijn astma

Ik vind het vandaag  beter te doen dan gisteren. Sinds de middag  zijn er wat meer wolken en waait het een beetje. Heb gewerkt aan de voegen in mijn badkamer  en daarna een uur in het zwembad gelegen.
Nu heerlijk opgefrist, zelfs een beetje koud heb ik het.  Vanavond  nog lekker een tijdje lezen of serie kijken. Lekker dagje vandaag wel met goede afwisseling tussen in - en ontspanning.  Bovendien  heb ik wat minder pijn met warm weer, dat is dan wel weer fijn. Maar voor het mooie vind ik een graad of 25 wel genoeg eigenlijk. 

Klinkt goed, Lientje. Lekker dagje zo.
Ik heb vanmorgen op tijd boodschappen gedaan en daarna lekker in de tuin zitten lezen. Gezellig met schoonmoeder. Ik kan er nu al tegenop zien, dat ze er binnenkort niet meer is. Ze geeft aan dar het langzamerhand slechter gaat. Dat valt niet mee voor zo’n actieve vrouw.

Moeilijk  is dat hè Picunia,  iemand van wie je houd achteruit zien gaan en zien aftakelen. Enige " fijne " van zo'n diagnose vind ik dat je nog dingen kunt  bespreken  en herinneringen  kunt maken op goede dagen.
Ik herken het van toen mijn vader zo ziek was.

Vandaag weer wat aan mijn badkamer  gewerkt.  Even naar het kerkhof  geweest plantjes water geven ,wasje gedraaid. Wat boodschappen  gedaan. En lekker gelezen en serie gekeken. Morgen  moet  ik  weer werken. Qua werk deze week een rustige week, volgende  week weer meer werken. Maar ik heb een behoorlijke  to do list voor deze week, vervelen zal ik me niet heel snel. Benieuwd hoeveel ik eind van de week afgewerkt zal hebben  van mijn lijstje.

Picunia schreef op 13-06-2023 om 21:09:

Klinkt goed, Lientje. Lekker dagje zo.
Ik heb vanmorgen op tijd boodschappen gedaan en daarna lekker in de tuin zitten lezen. Gezellig met schoonmoeder. Ik kan er nu al tegenop zien, dat ze er binnenkort niet meer is. Ze geeft aan dar het langzamerhand slechter gaat. Dat valt niet mee voor zo’n actieve vrouw.

heftig he, zoiets. Ik heb hetzelfde met mijn oma. Daar moet ik ook hoognodig heen, maar het is er nog niet van gekomen en stiekem zie ik er een beetje tegenop.

Ik moest vanochtend naar de autodealer voor de APK van mijn auto. Dat ging heel erg vlot, dus was ik op tijd alweer thuis. Nu lekker buiten met een kop koffie. Het is nog heel aangenaam op het terras hier.
Ik heb gelukkig de rest van de dag geen verplichtingen en terwijl ik zat te wachten tot mijn auto klaar was, heb ik al wat voor man gedaan wat ik beloofd had. Ik verruil dus zo mijn laptop maar voor een boek

Heerlijk  Alcedo, lekker  in een boek

Hier ben ik op het werk. Het is druk en mensen zijn onrustig 
Nu slapen er een paar. Dus hopelijk  blijft het even stil nu. Ga weer aan de slag, bakjes fruit klaarmaken.

Alcedo, wacht niet te lang met naar je oma gaan. Ookal is ze oud en misschien ziek, ze is nog steeds dezelfde. En ineens kan ze er niet meer zijn.

Lientje, ik wens je een rustige dienst.

Vandaag heeft schoonmoeder een stukje (zelf)in de auto gereden, ergens een kopje koffie gedronken en een boodschapje gedaan. Nu ligt ze uitgeteld op de bank. Gelukkig een goeie dag!

Dienst was allesbehalve  rustig.
Maar ik heb het weer overleefd. Onze afdeling  is gewoon  heel pittig, allemaal  behoorlijk  zware zorgvraag. Dat zal ooit wel veranderen,  er komt een moment  dat er mensen gaan overlijden. Dan is het nog de vraag wat je terugkrijgt, maar veel zwaarder dan dit zal het zeker niet zijn. De ervaring  is over het algemeen  dat de mensen die nu binnenkomen wat jonger en nog mobieler zijn. Dat scheelt veel. Zeker qua ADL.
Alleen op een of andere manier  blijft alles leven op onze afdeling. 

Picunia,  wat fijn dat schoonmoeder  een goede dag had en nog wat heeft kunnen  genieten!

@Picunia, daar ben ik me ook bewust van. 

Ik heb vanochtend vroeg al een rondje gefietst. Straks komt de schoonmaakster en verder heb ik geen plannen vandaag. Ik heb nog wel wat dingetjes thuis te doen, dus vervelen zal ik me niet snel denk ik

lientje69 schreef op 14-06-2023 om 19:01:

Dienst was allesbehalve rustig.
Maar ik heb het weer overleefd. Onze afdeling is gewoon heel pittig, allemaal behoorlijk zware zorgvraag. Dat zal ooit wel veranderen, er komt een moment dat er mensen gaan overlijden. Dan is het nog de vraag wat je terugkrijgt, maar veel zwaarder dan dit zal het zeker niet zijn. De ervaring is over het algemeen dat de mensen die nu binnenkomen wat jonger en nog mobieler zijn. Dat scheelt veel. Zeker qua ADL.
Alleen op een of andere manier blijft alles leven op onze afdeling.

Picunia, wat fijn dat schoonmoeder een goede dag had en nog wat heeft kunnen genieten!

Klinkt pittig inderdaad. Moet je vandaag weer werken?

Nee broodjebrie, deze week werk ik weinig gelukkig.  Volgende week wel weer 4 dagen en in juli en augustus  heb ik zelfs weken van 5 dagen af en toe. Vakantieperiode hè.

Ik had gisteren  wel weer  extra pijnstillers  nodig om in slaap te vallen. Tijd liggen woelen en pijn gehad, niet gek verder hoor. Gebeurd me tegenwoordig  vaker na een werkdag. 
Vandaag  met de kat naar de dierenarts,  en ik wil nog weer verder met mijn badkamer  opknappen.  En er ligt een mega berg strijkwas. Ik ben dus ook zoet vandaag. Zit nu aan de koffie,  heb uitgeslapen  en net wat was gevouwen. Proberen rust en inspanning  goed af te wisselen om te voorkomen  dat het weer een zware pijn dag  wordt. Gelukkig  herstel ik tegenwoordig  wel redelijk  in mijn slaap, was ook bekaf gisteravond. Verder nog niet veel gedaan, zwemmen  wordt vandaag  ook weer niks omdat ik de dierenarts heb vanmiddag. 

Wat ben jij sportief de laatste tijd Alcedo!! Goed bezig hoor!

gelukkig dat het deze week nog rustig is lientje. Profiteer er maar van

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.