Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
15-06-2023 om 10:57
Broodjebrie schreef op 15-06-2023 om 10:49:
gelukkig dat het deze week nog rustig is lientje. Profiteer er maar van
Doe ik zeker! Er stond alweer een dienst open maar heb er niet op gereageerd. Bij ziek of zeer geen probleem , maar dit is volgens mij voor een feestje ofzo. Daar begin ik niet meer aan, dat heb ik inmiddels afgeleerd.
Broodjebrie
15-06-2023 om 11:00
lientje69 schreef op 15-06-2023 om 10:57:
[..]
Doe ik zeker! Er stond alweer een dienst open maar heb er niet op gereageerd. Bij ziek of zeer geen probleem , maar dit is volgens mij voor een feestje ofzo. Daar begin ik niet meer aan, dat heb ik inmiddels afgeleerd.
Gelijk heb je.
Picunia
15-06-2023 om 14:19
Gelijk heb je, Lientje. Geniet maar van de rustige week.
Ik zit in de trein naar huis. Man neemt afscheid van werk en zoon verjaart. Morgen gaat schoonzus naar haar moeder.
Ik heb geen idee hoe het komt, maar verga van de rugpijn.
lientje69
15-06-2023 om 14:22
Gaat man met pensioen Picunia? Of andere baan?
Gefeliciteerd met zoon!
Misschien heb je je rug overbelast met schoonmoeder?
lientje69
15-06-2023 om 14:27
Ik ben weer terug van de dierenarts met kat. Was onschuldig iets gelukkig. Strijkwas is klaar, eerste was hangt buiten en tweede draait. Ik ga eerst weer even een uurtje zitten . Straks nog wat scheuren dichten in de badkamer, maar dochter heeft gedoucht dus alles is vochtig. Even wachten dus, anders hecht het niet.
Verder wil ik nog was opruimen boven straks. En moet nog verzinnen wat te eten vanavond . Ben weer alleen thuis . Misschien doe ik wel soep met brood of zo. Heb ook een fruitsalade gemaakt. Lekker makkelijk met dit weer.
Alcedo
15-06-2023 om 19:23
Picunia schreef op 15-06-2023 om 14:19:
Gelijk heb je, Lientje. Geniet maar van de rustige week.
Ik zit in de trein naar huis. Man neemt afscheid van werk en zoon verjaart. Morgen gaat schoonzus naar haar moeder.
Ik heb geen idee hoe het komt, maar verga van de rugpijn.
Toch tijd om naar de arts te gaan?
Picunia
15-06-2023 om 22:02
Man heeft een andere baan. Maar eerst vakantie! Hopelijk kunnen we nog even weg.
Alcedo, de therapeut waar ik ben geweest is arts. Hij zag geen afwijkingen. Wel loop ik met een bolle rug en zit het boven in mijn rug vrij vast. Hij heeft mij oefeningen gegeven, in de hoop dat het minder vast gaat zitten. Dat helpt ook wel, maar zodra ik iets til, niet perse zwaar, heb ik daarna pijn. De stoelen in de trein zijn ook geen feest voor mijn rug.
Picunia
15-06-2023 om 22:03
Wat gelukkig, Lientje, dat het met de kat niet ernstigs is. Lekker even alleen thuis is ook wel eens fijn. Neem het er maar van!
Layka.12
15-06-2023 om 23:47
Picunia wat vervelend van je rug!! Ik hoop dat het snel wat minder wordt.
Gefeliciteerd met je zoon.
Lientje, fijn dat het niet ernstig is met de kat en inderdaad geniet even van het alleen zijn!
lientje69
16-06-2023 om 00:13
Dochter is nu onderweg naar huis vanuit haar avonddienst in het ziekenhuis. Ik wacht altijd even tot ze veilig thuis is. Als ik de volgende dag niet hoef te werken dan.
Gefeliciteerd met man zijn nieuwe baan dan Picunia!
Ik baal een beetje. Ben al meerdere dagen aan de de badkamer bezig. En elke keer zie ik weer scheuren die ik gemist heb. Dus morgen weer voegmiddel aanmaken en maar weer vullen. Oud huis dat zakt, het blijft ellende.
We willen als we een nieuwe badkamer krijgen van die wandpanelen. Dat scheurt tenminste niet.
Verder blijft het natuurlijk dweilen met de kraan open. Alles wat je links vernieuwd of repareert, scheurt aan de rechterkant na een paar jaar weer. Zucht.
Alcedo
16-06-2023 om 08:45
Picunia schreef op 15-06-2023 om 22:02:
Man heeft een andere baan. Maar eerst vakantie! Hopelijk kunnen we nog even weg.
Alcedo, de therapeut waar ik ben geweest is arts. Hij zag geen afwijkingen. Wel loop ik met een bolle rug en zit het boven in mijn rug vrij vast. Hij heeft mij oefeningen gegeven, in de hoop dat het minder vast gaat zitten. Dat helpt ook wel, maar zodra ik iets til, niet perse zwaar, heb ik daarna pijn. De stoelen in de trein zijn ook geen feest voor mijn rug.
Gefeliciteerd! En fijne vakantie!
Zijn er ook scans of foto's gemaakt?
Alcedo
16-06-2023 om 08:47
Ik werd moe wakker en had moeite met opstaan. Wel al een rondje gefietst, zij het met frisse tegenzin.
Vanmiddag naar de fysiotherapeut en verder wil ik toch wat dingetjes van mijn to-do lijstje doen.
Morgen weer een feestje, dat kost ons de hele middag en avond, aangezien het niet in de buurt is. Gelukkig zondag geen plannen.
lientje69
16-06-2023 om 09:58
Hier ook moeite met opstaan
Aantal dingen voor vandaag in de planning dus moet wel aan de slag eigenlijk. Maar hang nog op de bank. Zo eerst dochter wakker maken, ik ben haar extra wakeup call zeg maar
En dan eerst maar eens aan de koffie.
lientje69
16-06-2023 om 10:02
Ondanks dat ik overdag redelijk wat doe, gaat het wel met de pijn. Alleen in de avond/ nacht erger. Waarschijnlijk doet het warme weer wel een en ander voor de pijn bij mij.
Hoe is het bij jullie?
Ook verschil in pijn of maakt het niet zoveel uit?