Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
10-06-2023 om 17:46
Picunia, sterkte met je rug! Je zou toch naar een therapeut? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Alcedo, sterkte met de warmte en hooikoorts!
lientje69
10-06-2023 om 17:50
Hier matig slapen, veel werken ( en dat valt met deze temperatuur niet mee, alhoewel ik nog steeds bewoners heb die klagen dat ze het koud hebben
)
Ik heb er nog even over gedacht het zwembad hier in te gaan. Maar na een dag werk, tanken, was draaien, stofzuigen en nu eten koken zit ik hier op de bank eigenlijk ook wel best.
Pijn is te doen nu, ik gedij goed op warmte
Alleen in de avond en nacht wordt het erger. Dus dan prop ik me vol met pijnstillers, zodat ik overdag weer kan functioneren.
Picunia
10-06-2023 om 21:07
Ik ben inderdaad bij een therapeut geweest. Oefeningen gekregen, die ik dagelijks moet doen. Zit nog niet in mijn systeem, dus echt dagelijks lukt nog niet. Maar ik ga mijn best doen.
Alcedo, mijn schoonmoeder woont zelfstandig en voor nu lukt dat niet erg goed. Maar dan gaat het om boodschappen doen en koken en iemand die een oogje in het zeil houdt. Dat kan mijn rug wel trekken. Als de pijn echt aan blijft houden, ga ik terug naar de orthopeed.
Layka.12
10-06-2023 om 23:18
Alcedo sterkte met de hooikoorts, het schijnt erg heftig te zijn op het moment.
Dochter is er ook fiks beroerd van ondanks alle allergiemedicatie die ze normaal al slikt.
Pecunia, je rug kan je aardig belemmeren en de pijn kost veel energie.
Ik hoop dat je de dagen bij je schoonmoeder een beetje gaat trekken. Sterkte!
Lientje, de meeste bejaarde mensen kunnen het niet warm genoeg hebben maar dit weer is niet goed voor ze qua vocht en zo.
De verzorgenden hebben het zwaar dat begrijp ik. En dan ga je thuis ook nog aan de slag, zo maak je lange dagen.
Er staan fiks wat warme dagen nog op ons te wachten. Succes en sterkte de komende werkdagen.
Ik heb erg veel last van mijn rug en sinds gisteren behoorlijke last van mijn darmen.
Een keer een acute ileus gehad en een die net voorkomen is.
Maakt je toch bij klachten alert, dat waren nl heftige ervaringen.
Ik hoop dat jullie een goede nacht maken ondanks de hitte.
Het is weer wennen deze temperaturen.
Picunia
11-06-2023 om 08:18
Layka, jij ook al ervaring met rugpijn. En nu ook nog van je darmen. Wat is ileus? Sterkte met die klachten.
Lientje, wat ellendig dat je zoveel pijnklachten hebt. Maar, zoals ze bij ons zeggen, je hebt ook geen rust in de kont. Ik hoop dat je uren een beetje worden gerespecteerd en dat je niet over je grenzen gaat.
Ik heb een slechte nacht gehad, drie keer eruit om te plassen, één keer door een nare droom en tegen de ochtend kramp in mijn benen. Geen last van de warmte. De kramp en de nachtmerrie komen regelmatig terug. Ik droom dan dat ik een medicijn niet heb ingenomen en dat ik nu dood ga. Soms raak ik dan volledig in paniek en soms loop ik naar de badkamer om toch een poging te doen het medicijn in te nemen. Meestal realiseer ik me dan dat het onzin is. Maar de schrik zit er dan wel in.
Vandaag naar schoonmoeder, zal niet meevallen nu ik niet fit ben.
Layka.12
11-06-2023 om 12:35
Picunia schreef op 11-06-2023 om 08:18:
Layka, jij ook al ervaring met rugpijn. En nu ook nog van je darmen. Wat is ileus? Sterkte met die klachten.
Lientje, wat ellendig dat je zoveel pijnklachten hebt. Maar, zoals ze bij ons zeggen, je hebt ook geen rust in de kont. Ik hoop dat je uren een beetje worden gerespecteerd en dat je niet over je grenzen gaat.
Ik heb een slechte nacht gehad, drie keer eruit om te plassen, één keer door een nare droom en tegen de ochtend kramp in mijn benen. Geen last van de warmte. De kramp en de nachtmerrie komen regelmatig terug. Ik droom dan dat ik een medicijn niet heb ingenomen en dat ik nu dood ga. Soms raak ik dan volledig in paniek en soms loop ik naar de badkamer om toch een poging te doen het medicijn in te nemen. Meestal realiseer ik me dan dat het onzin is. Maar de schrik zit er dan wel in.
Vandaag naar schoonmoeder, zal niet meevallen nu ik niet fit ben.
Picunia wat rot dat je zo.n slechte nacht gehad hebt. Zeker nu je naar je schoonmoeder gaat. Nachtmerries zijn echt heel naar en blijven lang hangen. Sterkte vandaag!!
Ik heb een hele slechte rug met veel afwijkingen, operaties gehad. Het enige wat nu nog tegen de zenuwpijnaanvallen helpt is om de paar maanden een rugblokkkade en zware pijnstilling.
Een ileus is een darmafsluiting. Erg pijnlijk en ben je erg ziek van.
Iedereen een fijne zondag en succes met de hitte.
Picunia
lientje69
11-06-2023 om 20:18
Heftig Layka, zo'n ileus. Hoop ik nooit mee te maken.
Picunia , ging het bij je schoonmoeder?
Vandaag ook weer gewerkt. Het was erg pittig. Weet niet of het door de warmte kwam, maar de mensen waren erg druk en onrustig. Op het vervelende af. Zowel lichamelijk maar vooral geestelijk ben ik behoorlijk op nu. Gelukkig morgen vrij. Heb me vanavond beperkt tot het maken van de maaltijd. Verder niks gedaan.
Zit met de benen languit op de bank. Vanavond op tijd mijn bed in en morgen een klein beetje uitslapen. En dan zie ik wel wat er uit mijn handen komt verder. Sowieso wil ik morgen nog even zwemmen. Denk ik. Hangt ook beetje af van mijn pijn en energielevel
TanSwallow86
12-06-2023 om 07:53
de was hangt nu lekker buiten. Verder doe ik niks meer, ja de was weer afhalen vanavond
Alcedo
12-06-2023 om 08:14
Sterkte Layka, klinkt heftig. Hopelijk deze keer geen afsluiting.
Sterkte Picunia. Ik snap dat je wel wil bijspringen.
Jeetje Lientje, het is echt niet goed als je je 's nachts alleen maar 'volpropt' met medicatie zodat je overdag nog drukker kan zijn. Ik geef om je, dus ik blijf het toch zeggen. Het komt uit een goed hart, ook al klinkt het misschien als gezeur.
Alcedo
12-06-2023 om 08:15
Ik heb alweer een rondje gefietst. Nu is het nog aardig te doen buiten. Ik sliep erg goed op de medicatie van de uroloog. Daar had ik zaterdagavond de laatste van dus ik lag vannacht prompt een aantal keer wakker. Dat man nogal snurkte hielp ook niet mee, dus ik ben om 2:00 maar op de logeerkamer gaan liggen.
Mijn afspraak van vandaag gaat niet door, dus ik zit nu met koffie buiten. Geen verplichtingen, maar man heeft me gevraagd of ik hem ergens bij kan helpen.
lientje69
12-06-2023 om 09:07
HarleyQuin schreef op 12-06-2023 om 07:53:
de was hangt nu lekker buiten. Verder doe ik niks meer, ja de was weer afhalen vanavond
Mooi op tijd Harley!
Mijn werkkleding draait ook nu in de was. Maar is nog niet klaar.
lientje69
12-06-2023 om 09:14
Alcedo schreef op 12-06-2023 om 08:14:
Sterkte Layka, klinkt heftig. Hopelijk deze keer geen afsluiting.
Sterkte Picunia. Ik snap dat je wel wil bijspringen.
Jeetje Lientje, het is echt niet goed als je je 's nachts alleen maar 'volpropt' met medicatie zodat je overdag nog drukker kan zijn. Ik geef om je, dus ik blijf het toch zeggen. Het komt uit een goed hart, ook al klinkt het misschien als gezeur.
Alcedo, dat gebeurt vooral na mijn werkdagen. Die kan ik niet rustiger maken, hangt heel erg af van hoe de dag loopt. Zaterdag was een iets rustigere dag op het werk, toen heb ik idd daarna nog getankt, stofgezogen en nog iets gedaan thuis ( alweer vergeten wat) Gisteren was chaos. Dan kook ik alleen het eten en doe ik verder niks. Ik probeer het echt wel. Zeg nu ook minder ja op een extra dienst. Of vaker nee, net hoe je het zien wilt. Het is gewoon dat ik slecht kan stilzitten als het een troep om me heen is. En dat is het hier vaak. Er is altijd werk . Ik zie alles. Thuis, op het werk, bij mijn moeder, noem maar op. Ik voel me oververantwoorderlijk, dus pak dat op. Karaktertrek en niet te veranderen. Geloof me, al zo vaak geprobeerd.
Heb het iets weten te verbeteren , maar helemaal lukt niet. En dan ligt mijn huishoudelijke lat echt laag. Héél laag.
lientje69
12-06-2023 om 09:18
Lekker op tijd al gefietst Alcedo!
Ik moet nog beginnen met mijn dag
Heb t ontbijt op en de was draait. En afwasmachine is leeggeruimd en de dieren hebben eten gehad. Voor het eerste uur van de dag geen slecht begin. Maar nog niet echt actief dus. Ik ga zo eerst de vogelstront van mijn auto afspoelen, dat brandt anders zo in met die zon. En even naar de bouwmarkt voor een tube kit. De rand van de douchebak moet nog gekit worden. Daarna heb ik nog heel veel klusjes op mijn to do list staan voor deze week, ik kijk even wat haalbaar is met de warmte de komende dagen.
Picunia
12-06-2023 om 11:06
Goed bezig, Harley, Alcedo, Lientje. Lekker op tijd de was gedaan en een stuk gefietst. Ik zit bij schoonmoeder op het terras. Gisteren een gezellig middag/avond gehad met de hele familie. Nu is de rust weergekeerd. Vanavond een potje koken en dat is de meeste inspanning die ik ga verrichten. Nog steeds veel rugpijn.
Layka.12
12-06-2023 om 13:28
Heel huishoudelijke praat dames maar inderdaad ook de was en opruimklussen gedaan!
en wat aan mijn secretariaat. Vrijwilligerswerk.
Picunia, fijn dat het gezellig was, houdt het maar fijn bij een maaltijd koken en lekker de rust er in.
Wat vervelend van je rug, word je echt moe van he?!
Succes allemaal met de hitte.