Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Overigens had ik vandaag best een goede dag..Heb  aardig wat kunnen doen met ook veel " oplaad " momenten tussendoor.  Benieuwd hoe ik me morgen voel. Gisteren was ook al een best aardige dag. Al heb ik gisteren niet gewandeld, de fysio was intensief genoeg.  Behoorlijk spierpijn vandaag. Vandaag zat ik wel weer rond de 5000 stappen.  En dat is niet heel slecht.

Morgenochtend ga ik met moeder om boodschappen.  Morgenmiddag  heel misschien  toch weer eens een poging wagen  om te zwemmen.  Al vind ik dat wel spannend en eng na het vorige keer zo fout ging. Ik kijk even aan hoe ik me morgen voel.

lientje69 schreef op 14-01-2026 om 21:38:

Overigens had ik vandaag best een goede dag..Heb aardig wat kunnen doen met ook veel " oplaad " momenten tussendoor. Benieuwd hoe ik me morgen voel. Gisteren was ook al een best aardige dag. Al heb ik gisteren niet gewandeld, de fysio was intensief genoeg. Behoorlijk spierpijn vandaag. Vandaag zat ik wel weer rond de 5000 stappen. En dat is niet heel slecht.

Morgenochtend ga ik met moeder om boodschappen. Morgenmiddag heel misschien toch weer eens een poging wagen om te zwemmen. Al vind ik dat wel spannend en eng na het vorige keer zo fout ging. Ik kijk even aan hoe ik me morgen voel.

Fijn dat er ook weer wat goede momenten tussen zitten..

Dat zwemmen, heb je dat overlegd met de ergotherapie? Mijn ergotherapeute gaf, nadat ik ook weer eens geweest was en dit heel hard tegen viel, aan dar zwemmen prikkeltechnisch het meest intensieve is wat je kunt doen, zeker als je ook last heb van je evenwicht. De prikkels van het water, het missen van de vaste grond om je evenwicht te bepalen en daarbij een schommelende horizon, in combinatie met nog de geluidsprikkels erbij.. mij werd dit afgeraden zolang ik nog geen stabiele dagen en dagindeling had. Misschien is dit bij jou niet van toepassing omdat de oorzaak elders ligt, maar misschien helpt het wel om te begrijpen waardoor het tegen kan vallen.. 

Miekje6 schreef op 14-01-2026 om 23:31:

[..]

Fijn dat er ook weer wat goede momenten tussen zitten..

Dat zwemmen, heb je dat overlegd met de ergotherapie? Mijn ergotherapeute gaf, nadat ik ook weer eens geweest was en dit heel hard tegen viel, aan dar zwemmen prikkeltechnisch het meest intensieve is wat je kunt doen, zeker als je ook last heb van je evenwicht. De prikkels van het water, het missen van de vaste grond om je evenwicht te bepalen en daarbij een schommelende horizon, in combinatie met nog de geluidsprikkels erbij.. mij werd dit afgeraden zolang ik nog geen stabiele dagen en dagindeling had. Misschien is dit bij jou niet van toepassing omdat de oorzaak elders ligt, maar misschien helpt het wel om te begrijpen waardoor het tegen kan vallen..

Goede tip Miekje! Ze heeft me wel uitgelegd waarom het toen zo mis ging inderdaad. Maar ik was toen eigenlijk ook flink te snel, 4 weken na mijn hersenbloedingen.  Inmiddels  ben ik 2,5 maand verder en is de situatie wel flink veranderd.  Maar ik ga dit even laten bezinken, is misschien  wel een goed plan dit te bespreken.  Dank je!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.