Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 09:13:

[..]

Uiteindelijk ga je er zelf achterkomen inderdaad.

Ja dat is ook  helaas de enige manier om erachter te komen wat al wel kan en wat nog  te hoog gegrepen is. Trial en error. En dan weer een of 2 stapjes terug en opnieuw proberen. 

lientje69 schreef op 07-01-2026 om 09:29:

[..]

Ja dat is ook helaas de enige manier om erachter te komen wat al wel kan en wat nog te hoog gegrepen is. Trial en error. En dan weer een of 2 stapjes terug en opnieuw proberen.

En als je dat te snel doet ( en die kans zit erin) dan heb je steeds weer die frustratie en verdriet wat je nu thuis ook hebt. Op je werk moet je dat dan ook nog weer delen met mensen die je nog niet verschrikkelijk lang kent.

Een week 2 keer een uur en dan de week erop al naar 2 keer 2 uur is echt te snel. Ik zou je aanraden eerst een keer koffie gaan drinken. De week erop een keer koffie en je mail doornemen, ik zeg maar iets. De week daarop een uur met bewoners zitten. En zo opbouwen tot dat moeiteloos gaat en zonder restverschijnselen thuis.

En dan naar 2 keer per week.

Ik hoop dat de ergo de haalbaarheid van je plannen met je doorneemt. Trial and error is niet altijd beter dan beheerst opbouwen.. integendeel.

Sterkte, want ik weet hoe frustrerend dit voor je is..

Ambra schreef op 07-01-2026 om 14:28:

[..]

En als je dat te snel doet ( en die kans zit erin) dan heb je steeds weer die frustratie en verdriet wat je nu thuis ook hebt. Op je werk moet je dat dan ook nog weer delen met mensen die je nog niet verschrikkelijk lang kent.

Een week 2 keer een uur en dan de week erop al naar 2 keer 2 uur is echt te snel. Ik zou je aanraden eerst een keer koffie gaan drinken. De week erop een keer koffie en je mail doornemen, ik zeg maar iets. De week daarop een uur met bewoners zitten. En zo opbouwen tot dat moeiteloos gaat en zonder restverschijnselen thuis.

En dan naar 2 keer per week.

Ik hoop dat de ergo de haalbaarheid van je plannen met je doorneemt. Trial and error is niet altijd beter dan beheerst opbouwen.. integendeel.

Sterkte, want ik weet hoe frustrerend dit voor je is..

Uiteindelijk komt de bedrijfsarts met een re-integratie advies en stel je een re-integratieplan op samen met je werkgever. 

Let er goed op dat alles volgens het boekje gaat en schakel desnoods zelf vast de bedrijfsarts in. Dat lijkt me trouwens ook verstandig na het advies van je ergotherapeut. Dit heeft immers invloed op je re-integratie. 

Een rotnacht gehad hier....zon pijn aan schouder....ontzettend moe nu ..

Leatje schreef op 09-01-2026 om 08:22:

Wat rot leatje, geen enkele pijnstilling die wat hielp voor je? Kan je nog iets via  de huisarts?  Neem aan dat er verder qua bijvoorbeeld injecties tegen de klachten enzo al geprobeerd is?

Veel sterkte. Een goede nachtrust is zo belangrijk  , zeker als je pijn hebt.

Leatje schreef op 09-01-2026 om 08:22:

Ai, sterkte

injectie heb ik er idd al een paar gehad en die deden nooit iets. Over 2 weken naar orthopeed wellicht heeft hij nog een idee. Vorige keer toen ik dit had aan andere schouder kwam de huisarts niet verder dan paracetamol en naproxen maar doet allemaal niks.  Sinds 2 weken is het misse boel...dus kijk het nog even aan...er zijn natuurlijk wel sterkere middelen maar weet niet of je dan bijvoorbeeld ook geen auto meer mag rijden...

Leatje schreef op 09-01-2026 om 12:44:

injectie heb ik er idd al een paar gehad en die deden nooit iets. Over 2 weken naar orthopeed wellicht heeft hij nog een idee. Vorige keer toen ik dit had aan andere schouder kwam de huisarts niet verder dan paracetamol en naproxen maar doet allemaal niks. Sinds 2 weken is het misse boel...dus kijk het nog even aan...er zijn natuurlijk wel sterkere middelen maar weet niet of je dan bijvoorbeeld ook geen auto meer mag rijden...

Bij de meeste sterkere middelen mag  je meestal na een gewenningsperiode wel weer autorijden. Maar dat zal afhankelijk van het middel zijn en hoe ernstig je bijwerkingen zijn denk ik. Meestal zakken die na een paar weken weg en mag je daarna weer rijden. Ik ga voor je duimen dat de orthopeed een oplossing heeft!

Wat naar, Leatje! Hopelijk kan de orthopeed iets voor je doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.