Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
03-01-2026 om 10:43
Klinkt ook niet fijn leatje. Voor jou dan ook sterkte gewenst. Hoop echt dat ze wel iets voor je kunnen doen. Solliciteren lijkt me nu idd niet het juiste moment. 
Ambra
03-01-2026 om 11:13
Lientje, ben je al een keer alleen maar koffie gaan drinken op het werk? Eerlijk gezegd lijkt me dat een realistische eerste stap. Niet gelijk willen werken, ook al weet ik ook wel dat er heel veel verschillende aspecten werk te vinden zijn in jouw baan.
lientje69
03-01-2026 om 13:36
Ambra schreef op 03-01-2026 om 11:13:
Lientje, ben je al een keer alleen maar koffie gaan drinken op het werk? Eerlijk gezegd lijkt me dat een realistische eerste stap. Niet gelijk willen werken, ook al weet ik ook wel dat er heel veel verschillende aspecten werk te vinden zijn in jouw baan.
As vrijdag ga ik al voor de 4e keer koffie drinken. Elke drie weken op gesprek. Dus ja.
lientje69
05-01-2026 om 19:08
Ik heb vandaag op meerdere fronten niet zo'n beste dag. Voel me behoorlijk beroerd ( door mijn verkoudheid? sneeuw? vermoeidheid? Geen idee ) Ben zó raar in mijn hoofd vandaag. Verder ben ik ook erg verdrietig vandaag. Niet mijn dag.
lientje69
06-01-2026 om 18:33
Gesprek neuroloog gehad. Geen onderliggende pathologie dus dat is mooi. Mag overstappen naar pijnstiller van mijn keuze, die ik nu heb slaap ik helaas erg slecht van en heb veel last van bijwerkingen. Ga starten met bloedverdunner, hopelijk merk ik daar ook nog iets ( positiefs ) van. Cholesterolverlager hoeft van hem niet perse , maar gaat via HA. Ik sta niet te springen ivm pijn bijwerkingen. Dus als de HA niks zegt, zegt ik ook niks.
Als hij geweten had dat ik nog zoveel problemen had, had hij een multidisciplinair traject opgestart. Maar ik gaf een vertekend beeld af in het ziekenhuis, daar voelde ik me prima. Inmiddels heb ik mijn eigen traject opgestart met fysio en ergo dus dat hoeft niet meer. Wel krijg ik een verwijzing naar een medisch psycholoog , daar kan ik wellicht sneller terecht. Omdat ik best veel moeite heb met wat er allemaal gebeurd is.
Vliegen mag als ik dat wil. En ik hoef niet terug te komen in het ziekenhuis,gewoon weer onder controle van de HA.
Verder raadt de ergo af nu al te starten met werken. Vrijdag weer langs het werk om alles te bespreken.
lientje69
06-01-2026 om 18:35
Kans op herhaling valt niet echt iets over te zeggen. Ben een vrij uniek geval met én een infarct én 2 hersenbloedingen. Maar als mijn bloeddruk onder controle blijft, is het risico wel kleiner.
lientje69
06-01-2026 om 18:49
Broodjebrie schreef op 06-01-2026 om 18:44:
heel verstandig dat je nog niet aan het werk mag lientje.
Ze wil eerst alle " survival " technieken met me doornemen. Februari vond ze dus een beter plan...
Niet dat ik echt niet mag . Maar ze heeft het liever nog niet.
Picunia
07-01-2026 om 08:08
Vind jezelf dat je wel weer aan het werk kan, Lientje? Zoals je het beschrijft, snap ik dat de ergo je adviseert nog niet op te starten.
Broodjebrie
07-01-2026 om 08:30
lientje69 schreef op 06-01-2026 om 18:49:
[..]
Ze wil eerst alle " survival " technieken met me doornemen. Februari vond ze dus een beter plan...
Niet dat ik echt niet mag . Maar ze heeft het liever nog niet.
Ik snap haar wel.
En ik snap ook wel dat je graag wilt werken. Thuiszitten is ook niks voor jou, maar ik denk dat werk echt nog een grote brug te ver is.
lientje69
07-01-2026 om 08:58
Picunia schreef op 07-01-2026 om 08:08:
Vind jezelf dat je wel weer aan het werk kan, Lientje? Zoals je het beschrijft, snap ik dat de ergo je adviseert nog niet op te starten.
Een uurtje 2 x per week met 2 dagen ertussen moet lukken lijkt me. Week erop dan 2x2 en dan even kijken wat gaat en hoe mijn lijf en hoofd reageren. Maar had bedacht dat dit wel haalbaar is ja. Heel snel en vlot opbouwen gaat het niet worden. Ik verwacht daar helaas toch wel minimaal 2 à 3 maanden voor nodig te hebben. Het is niet dat ik niet realistisch nadenk hoor ofzo.
lientje69
07-01-2026 om 09:00
Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 08:30:
[..]
Ik snap haar wel.
En ik snap ook wel dat je graag wilt werken. Thuiszitten is ook niks voor jou, maar ik denk dat werk echt nog een grote brug te ver is.
Ik had het idee dat dat wel haalbaar was ja. En geestelijk goed voor me. Wel heel laagdrempelig hoor. Zie mijn reactie op Picunia.
Broodjebrie
07-01-2026 om 09:13
lientje69 schreef op 07-01-2026 om 09:00:
[..]
Ik had het idee dat dat wel haalbaar was ja. En geestelijk goed voor me. Wel heel laagdrempelig hoor. Zie mijn reactie op Picunia.
Uiteindelijk ga je er zelf achterkomen inderdaad.