Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Leatje
23-10-2025 om 18:23
Ah Lientje, ik voel je frustratie door het scherm heen. Maar wat zijn nou enkele weken rust nou op een mensenleven. Het lijkt een innerlijke drang om toch door te gaan he. Ik hoop dat je goede hulp krijgt en er zo weer bovenop komt.
Nog lang niet jarig; dat is ook naar, een valpartij en dan zou in de lappenmand. Met een sleutelbeen kunnen ze eigenlijk niks he, niet gipsen ofzo. Sterkte voor jou, ook rustig aan doen maar.
Broodje brie ook sterkte. Een hernia is niet niks. Ik wens je een vlot herstel toe.
Ben ik nog iemand vergeten?
Met mezelf gaat het wel redelijk. Beetje van hetzelfde de chronische pijn gaat nooit weg natuurlijk. Dus druk in de voorbereiding om uiteindelijk te kunnen gaan solliciteren op een baan die beter past. Vandaag stroomde de emmer weer eventjes over....hopelijk morgen een betere dag.
Alcedo
23-10-2025 om 19:30
Leatje schreef op 23-10-2025 om 18:23:
[...]
Ben ik nog iemand vergeten?
Met mezelf gaat het wel redelijk. Beetje van hetzelfde de chronische pijn gaat nooit weg natuurlijk. Dus druk in de voorbereiding om uiteindelijk te kunnen gaan solliciteren op een baan die beter past. Vandaag stroomde de emmer weer eventjes over....hopelijk morgen een betere dag.
Succes met de sollicitatie! Hopelijk is het een leuke baan.
En een
voor vandaag.
lientje69
24-10-2025 om 14:30
Paar kleine dingetjes gedaan vandaag in het huishouden maar ik ben nog niet veel waard hoor. Had gehoopt dat ik al wat vooruit zou gaan maar het is echt per dag ook verschillend. Heel apart want dat maakt dat ik moeilijk in kan schatten wat ik wel of niet aankan.
Noglangnietjarig
24-10-2025 om 14:59
lientje69 schreef op 24-10-2025 om 14:30:
Paar kleine dingetjes gedaan vandaag in het huishouden maar ik ben nog niet veel waard hoor. Had gehoopt dat ik al wat vooruit zou gaan maar het is echt per dag ook verschillend. Heel apart want dat maakt dat ik moeilijk in kan schatten wat ik wel of niet aankan.
Lientje
Geen planning maken, je hoeft ook niet de boel de boel te laten, kan ik ook niet.
Het heeft (veel) meer tijd nodig dan jij in gedachte hebt.
Ik wil(ga) morgen met zoon de weekboodschappen doen bij 2 of 3 winkels.
Daarom heb ik voor vandaag grotendeels alles klaargezet voor een stampot voor 2 dgn.
Als ik morgen weer net zo kapot ben als afgelopen dinsdag van alleen ff naar het ziekenhuis…. hope not.
Vrijdag gaan we nl naar Gran Canaria, ik moet wel weten of ik dat wel aankan.
Maandag belt de fysio of tape een optie is, die sling kan ik helemaal niet verdragen aan mn nekhernia’s.
Fladderak
24-10-2025 om 16:25
Jeetje Lientje ik schrik me de tandjes van wat je overkomen is (schreef vroeger in een topic met je op Viva). Luister aub naar je lichaam en ga niet forceren. Het is niet niks wat er gebeurd is en het is nog maar kort geleden. Hele dikke knuffel voor jou!
En ook voor Brie een dikke knuffel.
lientje69
24-10-2025 om 16:37
Dank je fladderak!
Noglangnietjarig, gran canaria? Wel lekker. Hoop dat het je gaat lukken.
Ik ga hier morgen ook boodschappen doen. Samen met man. Hij heeft er een pesthekel aan maar moet voor nu ff. Vanavond zal ik proberen het weekmenu te maken. Denk idd dat morgen naast de boodschappen weinig uit mijn handen gaat komen. Voor vandaag ben ik wel tevreden met wat ik gedaan heb, alhoewel ik denk ik mezelf alweer wat té ver heb gepusht. Maar goed. Vanavond eten we makkelijk en nu doe ik niks meer verder vandaag.
Broodjebrie
24-10-2025 om 17:40
fladderak ♥️
Ik zit in een dip, sinds een paar dagen. Gisteren met de huisarts gebeld en ik moet komende dagen nog even de extra pijnstiller slikken. Mochten de klachten erger worden kan ik sterkere krijgen, maar ik hoop dat het niet nodig is. Ze zei dat deze klachten voorlopig nog wel zullen aanhouden en dat heeft er toch best ingehakt. Ik weet dat ze gelijk heeft maar het is gewoon zo frustrerend. Heb me voor maandag ook nog ziekgemeld, ik moet dan ook weer naar de fysio dus wil ook even afwachten wat zij gaat doen en zeggen.
Gisteren had ik eigenlijk wel een redelijke dag, dus ik besloot daar gebruik van te maken en wat lichte huishoudelijke taken te doen. Helaas moet ik dat vandaag met meer pijn bekopen. Ik heb net even met een vriendin gebeld, alle frustraties eruit gegooid.
lientje69
24-10-2025 om 17:55
Broodjebrie herkenbaar
Ook jij wilt , net als ik , te snel. Denk dat we beide zeker nog wel een paar weken uitgerangeerd zijn helaas.
Broodjebrie
24-10-2025 om 17:56
lientje69 schreef op 24-10-2025 om 17:55:
Broodjebrie herkenbaar
![]()
Ook jij wilt , net als ik , te snel. Denk dat we beide zeker nog wel een paar weken uitgerangeerd zijn helaas.
Ik herken me heel veel in jou, op het moment. Ik vrees dat je gelijk hebt.
Fladderak
24-10-2025 om 19:42
Dat te snel willen herken ik wel. Ik mag door een operatie 8 weken mijn werkzaamheden niet doen. Na 4 weken werd ik thuis hard gillend gek. De afgelopen 2 weken heb ik 2 x 2 uurtjes op kantoor gewerkt. Ik had zelf wel meer willen werken maar mijn lichaam gaf toch aan dat dit het was. Niet te geloven dat je daar zo moe van kan worden.
Rustig aan dus voor ons alle drie 
lientje69
24-10-2025 om 21:40
Fladderak schreef op 24-10-2025 om 19:42:
Dat te snel willen herken ik wel. Ik mag door een operatie 8 weken mijn werkzaamheden niet doen. Na 4 weken werd ik thuis hard gillend gek. De afgelopen 2 weken heb ik 2 x 2 uurtjes op kantoor gewerkt. Ik had zelf wel meer willen werken maar mijn lichaam gaf toch aan dat dit het was. Niet te geloven dat je daar zo moe van kan worden.
Rustig aan dus voor ons alle drie
Voor jou dan ook sterkte Fladderak!
Ons lichaam fluit ons wel terug.
lientje69
24-10-2025 om 22:14
Vandaag wel de eerste dag met relatief weinig hoofdpijn. Erg blij mee, toch wat vooruitgang. Nu nog de rest van mijn lijf. Ik hoop volgende week af en toe een stukje te kunnen wandelen en op die manier mijn conditie langzaam weer wat op te bouwen. Wil ook weer graag zwemmen maar durf dat nog niet aan. Warme omgeving. Kouder water. Geen idee wat dat met de aders in mijn hoofd doet. Ben nu best wel angstig geworden. Had dit hele gebeuren echt niet aan zien komen.
lientje69
25-10-2025 om 22:26
Vandaag weer wat meer kunnen doen qua energie. Wel ook meer pijn, maar dat behoort wel tot de standaard pijn die ik altijd al had. Zeker gezien de slechte weersomstandigheden momenteel.
Ik ga nu best wat vooruit vind ik zelf. Maar vind het erg moeilijk daarom te bepalen en in te schatten wat verstandig is qua belasting. Gelukkig komt volgende week de ergotherapeut. Hopelijk heeft die hier ervaring mee. Want enerzijds denk ik: ik kan nu wel wat meer gaan doen. En anderzijds ben ik erg bang dat het weer fout gaat en dan heftiger. Ik vind het allemaal maar moeilijk hoor.
Noglangnietjarig
27-10-2025 om 07:54
Dat is ook moeilijk, Lientje
Je bent de controle over je eigen lichaam kwijt.
Hopelijk heb je baat bij de ergotherapie.
Vandaag belt de fysio mij, ik hoop dat mn sleutelbeen kan worden ingetaped.
Vrienden boden nog aan om hun rolstoel mee te nemen, omdat we vrijdag naar Gran Canaria gaan, ik bekijk het per dag of dat nodig is.
Pijn bij het lopen en het gaat snel schrijnen.
Dus ja (of nee), zeg t maar.
Het rechtop zitten staat me vooral tegen, omdat ik dat nu ook niet zo goed kan.