Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

BroodjeBrie, sterkte met je hernia. Ik heb begrepen dat er bij voorkeur niet meer geopereerd gaat worden. Het herstel zal dan inderdaad wel even duren.

NLNJ, watskeburt? Hoe kom je aan een gebroken sleutelbeen? Vervelend, hoor. Heb je er veel last van?

Broodjebrie schreef op 22-10-2025 om 08:53:

[..]

Ik mag hopen dat het met 6 weken wel een stuk minder is..

Dat hoop ik ook voor je hoor

Picunia schreef op 22-10-2025 om 09:07:

BroodjeBrie, sterkte met je hernia. Ik heb begrepen dat er bij voorkeur niet meer geopereerd gaat worden. Het herstel zal dan inderdaad wel even duren.

[...]

Het herstel na een operatie is niet korter dan zonder operatie. Daarom wordt er niet meer meteen geopereerd maar heeft een conservatief beleid (sporten onder begeleiding) de voorkeur omdat je daarbij niet de risico's loopt die je met een operatie wel hebt. 

Ik heb afgelopen vrijdag een val met de fiets gemaakt…
Maandag afspraak gemaakt bij de huisarts, waarom ook eerder? 🙈 

Omdat ik nu toch naar de huisarts moest ook maar even gevraagd wat dat met mn rechterheup kan zijn, een slijmbeursontsteking dus.
Ik lag altijd op rechts omdat op links niet mee wil vanwege nekaandoeningen.
Dus teveel op 1 kant liggen is funest? 🤔 

Gisteren foto’s laten maken wb die val van afgelopen vrijdag en daar kwam een gebroken sleutelbeen uit.

Picunia schreef op 22-10-2025 om 09:02:

Wat is er weer veel gebeurd! Ik lees alles, maar gun me de tijd niet om te reageren. Met mij gaat het wel redelijk. Geen ups, maar ook geen downs. Wel heel druk, te druk. Ik kan er maar niet aan wennen, dat ik niet dezelfde energie meer heb als voor mijn ziekte.

Lientje, wat fijn dat je je weer wat beter voelt. Het zegt wel wat dat je lichaam je zo rigoureus op slot heeft gezet. Ik hoop dat je écht de tijd neemt om te herstellen. Dit had zo anders af kunnen lopen!

Bij de huisarts vanmorgen te horen gekregen dat ik meer tijd voor mijn herstel moet uittrekken dan ik zelf in mijn hoofd had. Ik ben er erg verdrietig om. Kan dit allemaal gewoon moeilijk  accepteren.  

Ben bezig met ergo en mag begin november naar de POH ggz om hieraan te werken . Dan had ik alweer aan het werk willen zijn eigenlijk...

Jij ziet het vast anders dan ik Lientje maar ik ben zo blij dat de huisarts op de rem duwt. 
Mooi dat je snel hulp krijgt van zowel ergotherapeut als POH-GGZ. 

Ach Lientje, ik begrijp dat je verdrietig bent. Het is nogal niet wat, wat je is overkomen. Maar jouw strategie ‘doorgaan’ helpt je nu niet. Ik moet je huisarts helaas gelijk geven. Heel veel sterkte!

Lientje, ik gun het je zo dat je een arts had getroffen die jou 2 weken een dagboek liet bijhouden en na het zien daarvan tegen jou zou zeggen: ik word al moe als ik dit lees. Van wie moet je dat🤔

Voor mij was dit zo’n eyeopener dat ik in zag dat ik moest veranderen. 

Fleurette schreef op 22-10-2025 om 20:44:

Lientje, ik gun het je zo dat je een arts had getroffen die jou 2 weken een dagboek liet bijhouden en na het zien daarvan tegen jou zou zeggen: ik word al moe als ik dit lees. Van wie moet je dat🤔

Voor mij was dit zo’n eyeopener dat ik in zag dat ik moest veranderen.

Ik zit ook best veel te lezen hoor. Lees een boek of 10 per maand. Maar als kk nu iets bij  moet gaan houden is het totaal niet representatief.  Lezen hou ik nog niet lang vol. Niks eigenlijk.  Dus nu bijhouden is niet nuttig vrees ik.

Nee, dat had ik je dus veel eerder gegund. 

Ik zit mezelf behoorlijk in de weg. Ben in gevecht met verstand en gevoel. Gesprek gehad met gelukkig begripvolle manager  die me t/ m november op ziek heeft gezet. In november gaan we kijken of ik rustig  een paar uurtjes kan werken boventallig. Ik weet dat het verstandig is om per week te kijken wat ik aan kan. Maar gevoelsmatig vind ik het zo moeilijk.  Maar mijn hoofd heeft gewoon meer rust nodig om te herstellen.  Alleen kan ik die rust zó moeilijk vinden. hopelijk kunnen  ergo en maatschappelijk werk mij daar verder bij helpen.

lientje69 schreef op 23-10-2025 om 10:52:

Ik zit mezelf behoorlijk in de weg. Ben in gevecht met verstand en gevoel. Gesprek gehad met gelukkig begripvolle manager die me t/ m november op ziek heeft gezet. In november gaan we kijken of ik rustig een paar uurtjes kan werken boventallig. Ik weet dat het verstandig is om per week te kijken wat ik aan kan. Maar gevoelsmatig vind ik het zo moeilijk. Maar mijn hoofd heeft gewoon meer rust nodig om te herstellen. Alleen kan ik die rust zó moeilijk vinden. hopelijk kunnen ergo en maatschappelijk werk mij daar verder bij helpen.

Aard van t beestje Lientje

Daar moet je nu wat mee.  

heel herkenbaar lientje.. 

Ik mag nu niet tillen, maar met 1 hand toch wel? 😇 
Wss niet!
De 4 ds a 4,5 kg hondenvoer liggen nu wel in de vriezer.

Begrijp je heel goed Lientje.

Ook al gaat het bij jou niet om tillen.

Noglangnietjarig schreef op 23-10-2025 om 15:24:

Ik mag nu niet tillen, maar met 1 hand toch wel? 😇
Wss niet!
De 4 ds a 4,5 kg hondenvoer liggen nu wel in de vriezer.

Begrijp je heel goed Lientje.

Ook al gaat het bij jou niet om tillen.

Ja nou ja. Dat dus...

Ik voel me vandaag ook weer iets beter.  Waarschijnlijk mede dankzij de bloeddrukverlager  die ik sinds gisteren heb. Heb was gedraaid en eten gekookt. Verder niet veel maar het voelt wel of ik veel gedaan heb. Ben best moe maar slapen  lukt niet. Hopelijk vannacht dan wel.  Ik kan in elk geval langer en beter op mijn benen staan dan gisteren en dat is alvast winst.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.