Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Vandaag  een dagje naar oudste.  Eerst een afspraak bij een psycholoog  in de hoop dat ze medicatie voor haar adhd kan krijgen. Daarna even de stad in en lekker geluncht. Mooie gebouwen gezien.  Even er een soort van klein uitje van gemaakt. 

Dat is fijn, Lientje, even gezellig dagje met je kind. Kan ik ook erg van genieten!

Hoe is het gegaan met het implantaat Picunia?

Ik had vandaag naar de tandarts gemoeten, maar ze is ziek. Stiekem vind ik het niet zo erg dat de afspraak nu verplaatst is. Moest twee gaatjes laten vullen. Nu heb ik over twee weken een afspraak. Ik vind mezelf nogal laf omdat ik deze keer toch maar wel een verdoving wil. 

Verder een druk weekend gehad dus nu veel napijn. En verder kabbelt alles een beetje door. Nog steeds niets gehoord van de pijngeneeskundige helaas. Ik begin nu wel nieuwsgierig te raken.

Laf  ? Nou dan ben ik dat standaard altijd bij de tandarts.  Ik doe niets zonder verdoving  hoor

Hier een mega drukke week achter de rug. Zondag nog een dagje werken en dan weer een paar dagen vrij. Hopelijk kunnen we de verbouwing dan grotendeels afronden.  Hrt kost allemaal flink meer tijd dan verwacht  maar vooral de badkamer  is een behoorlijk struikelblok. 
Ik heb 3 avonddiensten achter de rug  en heb voor eerst sinds lange tijd mijn bed niet uitgeweest voor toilet.
 Een paar keer wakker geworden, meestal slaap ik dan niet 
meer als ik niet even ga plassen. Maar nu zó moe dat ik steeds weer in slaap viel en van de wekker  wakker werd.

Blegh, ik ben snotverkouden, heb inmiddels koorts en voel me ellendig. En daar bovenop migraine natuurlijk. Ik wil er niet aan toegeven maar ik voel me nu wel echt brak. Misschien vanavond en morgen maar gewoon helemaal niks doen. 
Ik ben zelden verkouden dus ik baal er echt van maar mag misschien niet klagen omdat ik het niet vaak ben.

Alcedo schreef op 09-08-2025 om 19:37:

Blegh, ik ben snotverkouden, heb inmiddels koorts en voel me ellendig. En daar bovenop migraine natuurlijk. Ik wil er niet aan toegeven maar ik voel me nu wel echt brak. Misschien vanavond en morgen maar gewoon helemaal niks doen.
Ik ben zelden verkouden dus ik baal er echt van maar mag misschien niet klagen omdat ik het niet vaak ben.

Oh dat klinkt niet zo fijn. Even rustig aan doen is wel een goed idee dan denk ik.

Inmiddels echt ziek geworden. Gisteren koorts, wat ik maar zelden heb en ik voelde me echt beroerd. 
Vandaag gaat ietsje beter dus ik hoop dat het er nu een stijgende lijn in zit. Wel balen, want ik had juist wat leuke dingen voor mezelf in gedachten deze week. Maar helaas...

Alcedo schreef op 11-08-2025 om 19:29:

Inmiddels echt ziek geworden. Gisteren koorts, wat ik maar zelden heb en ik voelde me echt beroerd.
Vandaag gaat ietsje beter dus ik hoop dat het er nu een stijgende lijn in zit. Wel balen, want ik had juist wat leuke dingen voor mezelf in gedachten deze week. Maar helaas...

Wat balen. Hopelijk knap je tegen het weekend weer wat op.

Hier ook een matige dag.  Slecht geslapen.  Erg moe.  Vandaag niks gedaan aan de verbouwing terwijl dat wel het plan was. Wel materiaal  gehaald uit Verweggistan met man. Ik heb de halve weg zitten suffen in de auto. Viel steeds 2 minuten in slaap, schoot weer wakker enz. Niet echt mijn dag vandaag. Morgen dan maar weer flink aan de slag.

Beterschap alcedo! 

Lientje, de verbouwing is nog niet klaar dus. Deze warme dagen nodigen ook niet uit om te klussen. Rustig aan maar

Wij hebben vakantie gehad, echt even rust gecreëerd voor mezelf. Wat fijn geen druk van buitenaf. Vanaf volgende week weer bezig met reintegreren en kijken hoe dat loopt. Ik kijk er niet naar uit. Pijnklachten komen en gaan maar zijn zeker goed te dragen zolang ik mijn eigen tijd kan indelen. Dus afwachten hoe zich dat ontwikkeld. 

Succes volgende week  leatje!

Nee, verbouwing is nog niet klaar. Al zit er nu wel redelijk schot in gelukkig.  Maar de afwerking kost nog de nodige tijd helaas. We zetten er nu maar op in dat dochter er op 1 september in kan. Heeft ook lang genoeg geduurd  dan.

Leatje schreef op 13-08-2025 om 16:05:

[...]

Wij hebben vakantie gehad, echt even rust gecreëerd voor mezelf. Wat fijn geen druk van buitenaf. Vanaf volgende week weer bezig met reintegreren en kijken hoe dat loopt. Ik kijk er niet naar uit. Pijnklachten komen en gaan maar zijn zeker goed te dragen zolang ik mijn eigen tijd kan indelen. Dus afwachten hoe zich dat ontwikkeld.

Fijn dat je wat rust voor jezelf kon hebben in de vakantie! Sterkte met de re-integratie! Hopelijk kun je dat een beetje op je eigen tempo doen. 

Helaas nog steeds verhoging met af en toe koorts. Nu ook van die lekkere hoestbuien erbij waar andere delen van mijn lijf dan weer op reageren.
Verder nog wat gedoe in huis, heel handig tijdens de bouwvakantie. Gelukkig is nu de meest waarschijnlijke oorzaak gerepareerd, dus fingers crossed. 

Beterschap Alcedo! Vervelend dat je nog niet opknapt. 

Hier een mega slechte pijnnacht. Ook erg vervelend.  Een rustige ochtend nu, even bijkomen. Dat lijkt te lukken met extra pijnstillers  gelukkig.  Vanmiddag maar weer verder aan de klus. Wanden badkamer zitten er in maar de badkamer moet nog verder afgebouwd en  het plafond en één muur zijn helaas beschadigd geraakt bij het erin draaien van de platen dus daar moet de kwast/ roller ook weer overheen. 

En hier zit ik dan, in de kliniek. Straks wordt ik geopereerd en wordt mijn linkerheup vervangen. Geen dag te vroeg. Er waren dagen dat mijn man mij moest ondersteunen om nog maar naar het toilet te gaan.

Veertien dagen geleden kreeg ik ook nog een infectie op mijn longen. Als dat niet weg was tegen vandaag ging de operatie niet door. Ik ben zelfs kort opgenomen geweest omdat het zo slecht ging. Gelukkig is het zogoed als weg.

Hoe gaat het hier nog met iedereen? 
Picunia, jij bent zogoed als volledig hersteld?
Leatje, valt het mee om opnieuw te werken?
En Alcedo en Lientje hoe gaat het met jullie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.