Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Jeetje Cassandra, dus toch. Heel veel sterkte en een voorspoedig herstel toegewenst! Hopelijk heb je straks er maximaal  effect  van en verbetering in je situatie.

Hier gaat het wel redelijk.  Werk gaat beter langzamerhand.  Heb enigzins routine erin gevonden alhoewel ik zelf vind dat ik nog niet helemaal optimaal draai. Maar ken die mensen , weet een beetje hun routine en hoe ze te benaderen ( veel ggz bewoners helaas ) Wel is het een vrij strenge organisatie vind ik, ze zitten overal bovenop en er is veel feedback wat me soms wat onzeker maakt.
Verbouwing zit in afrondende fase , gelukkig  want ik ben het spuugzat. Verder  slaap ik wisselend, laatste paar dagen weer iets beter. Dat is fijn maar ben nog steeds erg moe. Veel ballen hoog te houden. Sociaal/ werk/ verbouwen/ administratie/ mantelzorg/ huishouden.  Die laatste schiet er nog al eens bij in. Boodschappen, eten koken en was bijhouden lukt en wat oppervlakkig schoonmaken. Maar  daar blijft het dan ook bij. Weekend gewerkt, vandaag één dag vrij. Ben aan e- learnings bezig en moet ook aan het huishouden. Komende dagen weer werken.
Ben aan een lange vakantie toe maar dat wordt  helaas pas eind november.  En dat is 2 weken ( niet heel erg lang dus 😅) maar hopelijk genoeg om weer even op te laden dan.

@cassandra, veel succes. Dus toch de knoop doorgehakt wb de operatie. Ik hoop dat het je veel op gaat leveren. Zet hem op!

Hier de eerste 3 uur erop zitten. Was op zich leuk.. samen met een collega gewerkt.  Ben nu wel moe merk ik. Maar ik heb goede moed. Deze week heb ik ook het gesprek met arb. Deskundige. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Ik hoop dat we meer duidelijkheid kunnen scheppen over welke taken ik wel en niet kan gaan doen. 

Helaas gaat het lichamelijk matig. Er is weer een klacht bijgekomen waardoor ik ineens twijfel over wel of niet opereren. Dit is in het verleden al eens ter sprake gekomen, maar opereren is niet zonder risico.  Als ik me nu laat opereren (als in over een paar maanden) dan vergooi ik mijn kansen op ander werk denk ik helemaal. Dus een lastige casus. Maar dat kan ik misschien ook wel voorleggen. Geen idee waar ik met zulke vragen naartoe kan.

Leatje schreef op 18-08-2025 om 12:58:

@cassandra, veel succes. Dus toch de knoop doorgehakt wb de operatie. Ik hoop dat het je veel op gaat leveren. Zet hem op!

Hier de eerste 3 uur erop zitten. Was op zich leuk.. samen met een collega gewerkt. Ben nu wel moe merk ik. Maar ik heb goede moed. Deze week heb ik ook het gesprek met arb. Deskundige. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Ik hoop dat we meer duidelijkheid kunnen scheppen over welke taken ik wel en niet kan gaan doen.

Helaas gaat het lichamelijk matig. Er is weer een klacht bijgekomen waardoor ik ineens twijfel over wel of niet opereren. Dit is in het verleden al eens ter sprake gekomen, maar opereren is niet zonder risico. Als ik me nu laat opereren (als in over een paar maanden) dan vergooi ik mijn kansen op ander werk denk ik helemaal. Dus een lastige casus. Maar dat kan ik misschien ook wel voorleggen. Geen idee waar ik met zulke vragen naartoe kan.

Lastig leatje. Misschien  kan je dit idd ook met de arts overleggen?  Verder klinkt de 3 uurtjes alvast weer positief.  Zet het af tegen 3 maanden geleden. Hoe je toen was en wat je toen kon. Dan zit er toch vooruitgang  in en dat is positief!

Alcedo, wat ellendig dat je ziek bent. Hopelijk ben je snel weer beter en houdt de migraine zich ook wat rustig.

Cassandra, wat goed dat je voor de operatie hebt gekozen. Ik ken een aantal mensen die deze operatie hebben gehad en enorm zijn opgeknapt! Hopelijk geldt dat ook voor jou.

Leatje, drie uurtjes om de re-integratie mee te starten is best veel. Gelukkig ben je weer zover dat je dit kunt proberen. Sterkte met je herstel.

Lientje, ik blijf me erover verwonderen hoe hoog jij de lat legt voor jezelf. Na een pijnnacht toch weer aan de klus! Mooi dat je steeds meer thuis begint te raken op je werk. Ik vind dat best snel gaan. Ik had altijd dat dit wel een jaar kon duren, als ik een nieuwe baan kreeg.

Ik ga later nog reageren, maar het is nu moeilijk typen zo in bed.

Hier is de vakantie afgelopen. Man is vandaag weer aan het werk gegaan en ik heb me maar eens op de was gestort. Afgelopen drie weken echt het minimale gedaan. Heerlijk in de tuin geprutst en met een boek onder de parasol gezeten. Lekker gekookt en ook nog een paar dagen weg. Hele fijne vakantie gehad, maar nu begint het gewone leven weer. Morgen vergadering van mijn vrijwilligerswerk. Ik verheug me erop om mijn collega’s weer te zien.
Mijn definitieve implantaat is erin gezet. Helaas moet er nog iets gebeuren (weet niet precies wat), maar daar was geen tijd meer voor, doordat de behandeling later begon. Eėn van de apparaten, die gebruikt moesten worden, deed het niet en het duurde een behoorlijke tijd voordat ze hem aan de gang kregen.
En verder gaat het goed met mij.

Fijn dat het goed met je gaat Picunia.

Dat een jaar herken ik wel hoor. Voordat je je echt helemaal op je plek voelt. Maar ik heb op de revalidatie veel ervaring opgedaan en sommige dingen zijn daardoor niet nieuw voor me gelukkig. Bij de revalidatie  was zo'n beetje alles nieuw. Verder is de zorg hier natuurlijk een stuk minder complex dan op mijn vorige werk. Waar ik daar grote wonden, pegsonde en neusmaagsondes, katheters, hechtingen, zuurstof,  sondevoeding en noem maar op had, blijft het  hier bij wat insuline, katheter en kleinere wondjes. En dat is het dan.
De adl zorg op zich is overal hetzelfde.  Dus dan hangt het op het administratieve gedeelte  wat anders is  en de mensen die er wonen en collega's.  

Vind je het jammer, Lientje, dat je hier minder verpleegkundige handelingen doet? Je hebt natuurlijk hard gewerkt om de vereiste diploma’s te krijgen.

Hopelijk is de operatie goed verlopen Cassandra!
@Leatje, dat klinkt lastig. Om wat voor (soort) operatie gaat het?

Mijn verkoudheid gaat wel weer wat beter gelukkig maar mijn pijn is behoorlijk toegenomen. Daardoor kan ik me ook slecht concentreren. Schiet niet op allemaal.

@ Lientje , je schrijft “hier gaat het redelijk “. Redelijk? Wat doe jij véél! Veel respect voor wat jij allemaal doet.Jammer dat jij hetzelf niet zo ziet. Je bent een topmens! Geloof dat nou eens. En je werk, natuurlijk is dat wennen. Het komt wel goed. En gelukkig is de verbouwing bijna klaar. Het heeft zo te lezen lang genoeg geduurd. En dan komt er hopelijk weer wat ruimte en tijd voor jezelf. Je hebt het zo verdiend!

@Pecunia, ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat en je terug plezier in je leven hebt. Ook jij hebt héél véél meegemaakt en afgezien. Het is je zo gegund!

@ Leatje, veel moed. Het zal een lastige keuze worden. De raad die Lientje heeft is een goede.

@Alcedo, Gelukkig is die verkoudheid aan het minderen. En die eeuwige pijn , een mens zou er gek van worden. Ik kan mij niet voorstellen wat jij allemaal doorgemaakt. Veel sterkte!

De operatie is voorspoedig verlopen maar er is een ander probleem opgedoken. Een probleem met mijn blaas. Dus daar heb ik nu ook een afspraak voor bij de uroloog. We gaan het zien.

@ Lientje, ik heb gewoon erg lang moeten wachten eer er plaats was om mij te opereren. Het is niet dat ik er nog over twijfelde om het te laten doen. Ook de andere ga ik laten vervangen, ik heb gewoon geen keus. Maar dat zal ook niet voor direct zijn. Er gaan vlug enkele maanden voorbij. Al wat een mens kan doen is wachten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.