Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

lientje69 schreef op 17-03-2025 om 17:18:

Zakmes na bespreking teruggekregen. Morgen alles thuislaten. Het viel me niet mee. Vrees dat hi er met een therapietje en taakstraf af gaat komen.

O jee, dat zou wel een hard gelag zijn voor jullie dan

Zulke zaken zijn ook zwaar, ik hoop echt dat hij gestraft wordt en dat jullie wat ‘closure’ kan geven. Al snap ik dat je zoiets nooit echt achter je kunt laten. 

Man denkt dat het weinig zin heeft om naar de huisarts te gaan voor een diagnostisch traject voor wat betreft de symptomen na het ongeluk. Hij denkt dat ze, gezien de historie, geen energie meer gaan steken in nieuwe diagnostiek als de kans aanwezig is dat het toch niet behandelbaar meer is. Dus ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet. 
Ik zal het bij de pijnpoli nog wel aankaarten, maar die kunnen ook niet zoveel meer doen helaas. 
Lastig.

Alcedo schreef op 17-03-2025 om 19:37:

Man denkt dat het weinig zin heeft om naar de huisarts te gaan voor een diagnostisch traject voor wat betreft de symptomen na het ongeluk. Hij denkt dat ze, gezien de historie, geen energie meer gaan steken in nieuwe diagnostiek als de kans aanwezig is dat het toch niet behandelbaar meer is. Dus ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet.
Ik zal het bij de pijnpoli nog wel aankaarten, maar die kunnen ook niet zoveel meer doen helaas.
Lastig.

Ik schreef nefroloog, maar daar maakt mijn iPad neuroloog van. De nefroloog behandelt mijn nierfalen, maar dat is stabiel, dus mijn nierfunctie wordt weer gecontroleerd. Hopelijk gaat het met mijn nieren nog steeds goed (genoeg).

Alcedo, ik weet niet wat je klachten zijn na het ongeluk, maar als dat andere zijn dan die je al had, dan zou ik zeker naar de huisarts gaan. Misschien heeft je man gelijk, en komt er geen remedie, maar ook daarvoor zal er eerst een diagnostisch traject doorlopen  moeten worden.

Lientje, ik duim dat er een ‘echte’ straf wordt opgelegd en dat jullie dit hele gedoe (voor zover mogelijk) achter je kunt laten.
Sterkte voor morgen!

Picunia schreef op 17-03-2025 om 23:30:

Lientje, ik duim dat er een ‘echte’ straf wordt opgelegd en dat jullie dit hele gedoe (voor zover mogelijk) achter je kunt laten.
Sterkte voor morgen!

Hij praatte zich volledig vast tijdens de ondervraging.  De eis is idd gevangenisstraf geworden. Over 14 dagen de uitspraak. 

Veel stress gehad  . Ging last minute bijna niet door omdat de officier in de file stond.  Uiteindelijk met 5 kwartier vertraging begonnen. En het duurde bijna 4 uur ipv de voorgeschreven  2 uur. Viel bijna van mijn graat. Dochter had een ijzersterke  slachtofferverklaring die flink indruk maakte op de rechters. Man stortte bijna in, ik ook in tranen uiteraard. Maar er is nu een blok van me afgevallen  en ik ben zó blij dat het achter de rug is.

lientje69 schreef op 18-03-2025 om 16:23:

[..]

Hij praatte zich volledig vast tijdens de ondervraging. De eis is idd gevangenisstraf geworden. Over 14 dagen de uitspraak.

Veel stress gehad . Ging last minute bijna niet door omdat de officier in de file stond. Uiteindelijk met 5 kwartier vertraging begonnen. En het duurde bijna 4 uur ipv de voorgeschreven 2 uur. Viel bijna van mijn graat. Dochter had een ijzersterke slachtofferverklaring die flink indruk maakte op de rechters. Man stortte bijna in, ik ook in tranen uiteraard. Maar er is nu een blok van me afgevallen en ik ben zó blij dat het achter de rug is.

Dat is weer geweest, Lientje! Over 14 dagen de uitspraak en dan kunnen dochter en jullie gaan herstellen. Ik kan me voorstellen dat er wat van je af is gevallen.

Picunia schreef op 18-03-2025 om 20:48:

Dat is weer geweest, Lientje! Over 14 dagen de uitspraak en dan kunnen dochter en jullie gaan herstellen. Ik kan me voorstellen dat er wat van je af is gevallen.

Ja echt heel erg. 

De rechtzaak heeft nog een wat nare nasleep door wat foutieve uitspraken in de kranten. Druk bezig met rectificatie.  Dochter zit er nogal doorheen. Sneu als je net denkt het eindelijk achter je te kunnen  laten.

Och, dat is ook moeilijk. Maar hopelijk komt het allemaal goed en is het eindelijk afgelopen.

Dat hoop ik ook Picunia. 

Ik heb het momenteel behoorlijk druk. Werk. Mantelzorg. Huishouden.  Klussen in huis pleegkind. Ook nog 2 verjaardagen dit weekend.  Komende week ook nog 4 dagen werken en het paard verzorgen want dochter is er een paar dagen tussenuit na alle stress.  Slim plan, hopelijk is alles overgewaaid en weer wat rustiger  als ze terugkomt.

Dan heb ik de operatie en een paar dagen écht rust. Omdat ik gewoon  niks mag doen bijna. Dat gaat moeilijk worden voor me ben ik bang. Aan de andere kant is het voor mijn lijf niet verkeerd eens een paar dagen helemaal niets. Maar ik weet nu al dat ik het er lastig mee ga krijgen.😄

Wanneer is de operatie, Lientje? Als lezen dan lastig is (want je houdt van lezen), zou je ook kunnen overwegen om luisterboeken te gaan ‘lezen’. Kan op een tablet of telefoon. Je bent lid van de bieb, volgens mij, en daar kun je ook luisterboeken, via internet, lenen.

Picunia schreef op 22-03-2025 om 19:09:

Wanneer is de operatie, Lientje? Als lezen dan lastig is (want je houdt van lezen), zou je ook kunnen overwegen om luisterboeken te gaan ‘lezen’. Kan op een tablet of telefoon. Je bent lid van de bieb, volgens mij, en daar kun je ook luisterboeken, via internet, lenen.

De 31 ste. Ik ben niet van de luisterboeken  eigenlijk.  Misschien ga ik gewoon wel heel veel slapen en uitrusten. 

Ik val nu ook al bijna in slaap  op de bank. Ben bekaf. Drukke  zware dag gehad. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.