Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
08-01-2024 om 07:24
Kizomba schreef op 08-01-2024 om 01:14:
Hoihoi, ik ben een stille meelezer. Ligt het aan mij of is Lollypopje al lang afwezig? Normaliter is zij toch vaak aanwezig.
Hier op dit topic schrijft lollypopje niet echt mee kizomba. Dat is op een ander topic meen ik, het lepeltopic? Ze schrijft wel wat minder de laatste tijd ja, maar ik meen haar laatst nog ergens gelezen te hebben.
Kizomba
08-01-2024 om 15:31
lientje69 schreef op 08-01-2024 om 07:24:
[..]
Hier op dit topic schrijft lollypopje niet echt mee kizomba. Dat is op een ander topic meen ik, het lepeltopic? Ze schrijft wel wat minder de laatste tijd ja, maar ik meen haar laatst nog ergens gelezen te hebben.
Oeps ja, dat topic bedoel ik ook. Nou hopelijk gaat het voor zover kan goed met haar.
lientje69
08-01-2024 om 21:26
Kizomba schreef op 08-01-2024 om 15:31:
[..]
Oeps ja, dat topic bedoel ik ook. Nou hopelijk gaat het voor zover kan goed met haar.
Ik hoop het ook ja. En anders moeten we even een topic openen: waar is lollypopje gebleven??
Alcedo
09-01-2024 om 10:59
ik voel me al een aantal dagen niet lekker en dat hindert me nu ook echt in mijn functioneren. Ik slaap ook nog mega slecht. Ik baal dus een beetje.
Picunia
09-01-2024 om 11:17
Ach Alcedo, wat klink je verdrietig. Vervelend dat het maar niet goed wil gaan. Ik hoop toch dat het wat beter zal gaan.
Picunia
09-01-2024 om 11:23
Ik heb donderdag een afspraak met de nefroloog. Daarvoor moet ik twee uur van te voren bloed laten prikken en urine inleveren dat ik 24 uur vantevoren heb verzameld.
Ik vind het vervelend om twee uur in het ziekenhuis rond te hangen, dus ik doe dit een dag van te voren (woon niet zover van het ziekenhuis). Vannacht realiseerde ik me ineens dat ik morgen dus de boel moet inleveren! Dus nu mijn plasjes verzamelen. Ik was net op tijd.
Vervelend is wel dat ik van 3 tot half 6 een vergadering heb, waardoor ik moet proberen niet naar de WC te gaan. We zullen zien of het lukt.
lientje69
09-01-2024 om 14:08
Succes Picunia, hopelijk kan je het ophouden! Kan jegeen lege fles ofzo meenemen in een tas met een maatbeker voor het opvangen? Als je moet , moet je , en een vergadering van 3 uur zonder pauze klinkt pittig.
Alcedo, wat balen dat het allemaal zo rot gaat. 
lientje69
09-01-2024 om 14:11
Hier gaat het geestelijk niet helemaal lekker. Lichamelijk gelukkig wel redelijk , op het feit dat ik nog wat hoest en last van mijn stem heb na.
Ik probeer de oproepen op de noodapp van het werk nadrukkelijk te negeren, maar pff , dat is moeilijk. Echter moet ik nu even om mezelf denken, anders lig ik er straks ook uit. Had al huilbuien gisteren, dat is een teken dat ik op het randje zit....
Kizomba
09-01-2024 om 14:21
lientje69 schreef op 09-01-2024 om 14:11:
Hier gaat het geestelijk niet helemaal lekker. Lichamelijk gelukkig wel redelijk , op het feit dat ik nog wat hoest en last van mijn stem heb na.
Ik probeer de oproepen op de noodapp van het werk nadrukkelijk te negeren, maar pff , dat is moeilijk. Echter moet ik nu even om mezelf denken, anders lig ik er straks ook uit. Had al huilbuien gisteren, dat is een teken dat ik op het randje zit....
🫂
Picunia
10-01-2024 om 12:43
Wat jammer dat het mentaal wat minder gaat, Lientje. Gelukkig gaat het lichamelijk wel redelijk. Goed dat je even niet ingaat op al die dringende appjes.
Hier was er vanochtend even paniek. Gisteravond kwam ik na man thuis, waardoor mijn auto achter die van hem op de oprit stond. Hij had om 8 uur een afspraak, dus hij moest om half 8 weg. Toen hij mijn auto weg wilde rijden, wou hij niet starten. Zoon uit bed gehaald, die bij ons logeerde omdat ik met hem naar het ziekenhuis moest. Auto aangeduwd en de motor sloeg weer aan. Man kon enigszins verlaat naar zijn afspraak.
Daarna gingen zoon en ik naar het ziekenhuis. Waar hij niet, zoals hij dacht, een ingreep zou krijgen, maar eerst een consult. Was wel een opluchting, want morgen heeft hij rijexamen. Duimen jullie mee?
Layka.12
10-01-2024 om 13:10
Picunia ik duim zeker mee!
Succes met urine verzamelen vandaag en ik zou ook tussen de vergadering door je plas ergens in opvangen.
Wat rot dat het geestelijk niet lekker gaat Lientje. Probeer inderdaad je grenzen maar in de gaten te houden.
Alcedo het klinkt echt niet zo goed bij jou. Ik hoop echt dat het weer een beetje de goede kant op mag gaan. Ik denk aan je hoor. Sterkte.
Ik voel me overbelast, privé en vrijwilligerswerk. Teveel op mijn bordje gekregen dus ook maar proberen iets op de rem te trappen.
Veel exceem en pijn.
Probeer maar positief te blijven
Picunia
10-01-2024 om 13:32
Layka, alvast dank voor het meeduimen. De urine is ingeleverd en het bloed is geprikt. De vergadering en de reis (samen 5 uur) heb ik zonder plaspauze doorstaan. Het scheelde ook dat we tijdens deze lange zit niet meer dan twee kopjes thee en een glaasje water kregen.
Picunia
10-01-2024 om 13:33
Ook voor jou geldt dat het goed is dat je even op de rem trapt, Layka. Je lichaam geeft het goed aan, dat je over grenzen gaat. Sterkte!
Alcedo
10-01-2024 om 20:39
Ik duim mee Picunia! En sterkte bij de nefroloog.
een dikke knuffel voor jou Lientje 
wat vervelend Layka dat je je zo overbelast voelt. Kun je wat meer rust nemen?
Alcedo
10-01-2024 om 20:43
Hier gaat het iets beter. Het is mijn maag die opspeelt, een bekend probleem maar nu opeens heel heftig. Ik heb mijn medicatie wat aangepast en dat lijkt wat te helpen. Maar ik moet niet actief worden want dan word ik meteen misselijker en duizelig. En ik heb het continu afwisselend warm en koud, vooral ‘s nachts. Ik slaap ook heel slecht.
Maandag naar het ziekenhuis n.a.v. de operatie en dinsdag bloedprikken, waarna we een discussie aan kunnen gaan over hooikoorts en B12. De injecties helpen me goed, ik merk echt verschil. Het is alleen de vraag of de huisarts dat ook zo gaat zien.
Maandag wel een goed gesprek gehad bij de psycholoog. Vorige week ook met man en dat heeft ook wel wat geholpen.
Vandaag is een vriendin even langs geweest, dat was erg fijn. En lieve kaartjes en een lief gebaar van twee mensen doet me ook heel goed.