Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Picunia
10-01-2024 om 21:26
Kun je die B12-injecties niet elders halen? Of naar een huisarts gaan, die wel deze injecties wil geven, Alcedo?
Wat fijn, dat het wat beter gaat, ook in relatie tot je man. Vervelend dat het slapen slecht gaat. Misselijk en duizelig is ook niet fijn.
Succes bij de afspraak in het ziekenhuis maandag. Ik hoop dat de operatie toch iets heeft gedaan.
lientje69
10-01-2024 om 22:15
Layka, sterkte met de overbelasting, probeer iets meer rust te nemen!
Picunia, succes morgen in het ziekenhuis!
Alcedo, fijn dat er aan je gedacht wordt en dat dat je goed doet. Hopelijk is het ziekenhuisbezoek maandag positief ( en de b12 evaluatie ook )
Ik heb vandaag een heerlijke boswandeling gemaakt met man. Genoten. Nu wel veel meer pijn dus tijd voor mijn bed.
Alcedo
11-01-2024 om 08:30
Picunia schreef op 10-01-2024 om 21:26:
Kun je die B12-injecties niet elders halen? Of naar een huisarts gaan, die wel deze injecties wil geven, Alcedo?
Wat fijn, dat het wat beter gaat, ook in relatie tot je man. Vervelend dat het slapen slecht gaat. Misselijk en duizelig is ook niet fijn.
Succes bij de afspraak in het ziekenhuis maandag. Ik hoop dat de operatie toch iets heeft gedaan.
We hebben maar 1 groepspraktijk hier. Dus een alternatief is er niet.
Picunia
11-01-2024 om 12:46
Het duimen heeft niet mogen baten, zoon is gezakt. In de herkansing dan maar.
Alcedo, is er een homeopaat of een ander alternatief arts in de buurt, die jou B12-injecties wil geven? En zijn alle huisartsen in de groepspraktijk niet bereid die injecties te geven? Zouden B12-pillen nog kunnen werken?
Ik heb er geen verstand van, maar ik weet wel dat je wanhopig kunt worden van alle klachten. Als dit jou helpt zou het toch mogelijk moeten zijn.
lientje69
11-01-2024 om 12:51
Ach wat jammer Picunia, volgende keer beter.
Hier is pleegkind vandaag geslaagd voor zijn motorrijbewijs. Ik ben er geen fan van maar kan hem ook niet tegenhouden, hij wordt 23 volgende maand.
Picunia
11-01-2024 om 13:56
Herken ik. Onlangs heeft oudste zijn motorrijbewijs gehaald. Ik vond het fijn voor hem, maar ik had het liever niet.
lientje69
11-01-2024 om 14:28
Picunia schreef op 11-01-2024 om 13:56:
Herken ik. Onlangs heeft oudste zijn motorrijbewijs gehaald. Ik vond het fijn voor hem, maar ik had het liever niet.
Dat dus. Doodsbang dat we hem straks van de weg af moeten schrapen...
Ik heb een erge pijndag. De wat langere wandeling gisteren over ongelijke paden was wellicht niet echt verstandig. Balen, want ik heb vandaag nog niks aan beweging gedaan. Wou wandelen, maar met deze pijn nu denk ik niet echt verstandig.
Picunia
11-01-2024 om 16:24
Hé, wat vervelend weer, Lientje. Herkenbaar dat je een leuke onderneming weer met pijn (of enorme vermoeidheid) moet bekopen.
Mijn contrôle bij de nefroloog was heel goed. De nierfunctie is weer gestegen. Toch weer opgelucht.
Alcedo
11-01-2024 om 19:55
Wat jammer Picunia. Ik hoor wel dat tegenwoordig heel veel mensen de eerste keer zakken. Maar zuur is het wel. Wanneer kan hij voor de herkansing?
Fijn dat je nierfunctie weer gestegen is!
Gefeliciteerd Lientje, ondanks dat je er geen fan van bent. Dat snap ik wel eigenlijk.
Over de B12 injecties. Homeopaat ga ik niet heen. Ik slik ook teveel medicatie dus dat zou heel onverstandig zijn. Ik heb net een nieuwe voorraad in huis dus ik kan weer even vooruit, maar ik moet dus eerst bloed prikken en ik heb geen idee wat de frequentie nu moet zijn. Lekker handig allemaal. De apothekersassistente was behoorlijk pissig over de gang van zaken, aangezien het algemeen bekend is dat met gebruik van maagzuurremmers je lichaam niet of nauwelijks B12 uit voedsel en orale supplementen kan halen. Bij mijn waarde is injectie dan noodzakelijk, zeker gezien mijn klachten en volgens mij helemaal omdat ik duidelijk verschil merk.
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest op verzoek van man voor mijn maagklachten. Het was vanochtend helemaal erg en het is zo weer weekend, dus hij zag de bui al hangen. Wat ik zelf al had gedaan was goed, maar ik krijg nu andere maagzuurremmers om te proberen. Ze denkt dat het misschien ook nog een virus kan zijn en dan kan het wel twee weken duren. Ik voel me behoorlijk ellendig in elk geval en ze had met het lichamelijk onderzoek ook wel door dat het echt pijn doet. Ze nam me wel serieus in elk geval, iets waar ik altijd bang voor ben dat dat niet gebeurd. Iets met ervaring...
lientje69
11-01-2024 om 21:34
Gelukkig dat je serieus genomen werd Alcedo!
Picunia, wat fijn van de gestegen nierfunctie zeg, dat is een zorg minder.
Picunia
12-01-2024 om 01:12
Alcedo, wat naar, er ook nog maagklachten bij. Ik weet niet welke maagzuurremmers je krijgt, maar pas op met omeprazol. Samen met de bestraling en uitdroging (door warmte), zijn mijn nierproblemen ontstaan.
Ik hoop dat je snel B12-injecties krijgt.
lientje69
12-01-2024 om 16:14
Ik slik ook omeprazol. Zonder verga ik van de pijn, een dag vergeten en in de middag al last.
Hier een bijzonder slechte dag qua pijn. Hopelijk wordt dat snel beter, want dit weekend moet ik werken.
Alcedo
12-01-2024 om 20:23
Picunia schreef op 12-01-2024 om 01:12:
Alcedo, wat naar, er ook nog maagklachten bij. Ik weet niet welke maagzuurremmers je krijgt, maar pas op met omeprazol. Samen met de bestraling en uitdroging (door warmte), zijn mijn nierproblemen ontstaan.
Ik hoop dat je snel B12-injecties krijgt.
Ik heb nu pantoprazol in plaats van omeprazol. Ik slik al jaren omeprazol en kan ook niet zonder. Het is bekend dat ik gastritis heb. Nierfunctie heb ik pas nog laten controleren en die is goed.
Ik heb nu vijf (of zes) B12 injecties gezet en ik merk significant verschil. Ik moet dinsdag laten prikken en dan ben ik benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik heb de nieuwe lading overigens al in huis, dus ik kan sowieso prikken, maar ik weet de dosering niet 
Verder voel ik me eigenlijk slechter dan gisteren. De hele dag in bed gelegen. Man was de hele dag weg maar die is gelukkig nu thuis, dus die zet lief kopjes thee voor me en zo 
Ik zou maandag naar het ziekenhuis moeten maar dat heb ik maar vast afgezegd. Ik zie het nog niet gebeuren dat ik maandag weer helemaal beter ben en het ziekenhuis is niet naast de deur.