Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
03-01-2024 om 16:37
Dat elke keer weer opnieuw weer wat naars/ ergs/ vervelends gebeuren, herkennen wij ook. Man kan daar nog steeds erg slecht tegen. Ik heb het inmiddels geaccepteerd, dat is het leven. Niet dat ik het nou zo leuk vind allemaal, maar zoals ik eerder schreef, ik neem het maar dag voor dag .
Tweede dagdienst zit erop. Iets rustiger dan gisteren gelukkig. Morgen nog eentje en dan 2 dagen vrij. Lekker!
Ik ga maar even aan het eten beginnen, heb de was net aangezet en de kattenbak stinkt ook dus daar moet ik ook nog wat mee. Gelukkig heb ik bij deze baan ng wat energie over , in elk geval meer dan toen ik nog in de groentewinkel werkte. Zelfs ná een slechte nacht, man, dacht dat mijn huis instortte zoals het stormde. Alles schudde, kraakte, piepte en er klonken klappen waarvan ik dacht, hellup...
Maar viel dus mee gelukkig, mijn huis staat nog. Wat pannen gezakt , wat waterschade. Meer niet.
lientje69
05-01-2024 om 11:16
Ik ben mijn stem kwijt. Echt héél vervelend, aangezien ik op mijn werk toch wel redelijk wat , en luid moet praten tegen mijn veelal dovere bewoners.
Hoop maar dat het snel overgaat. Voel me verder goed gelukkig, op wat hoesten na . Maar dat heb ik al een paar weken. Waarschijnlijk is dat ook de oorzaak, al dat gehoest.
Mijn heup is nog steeds niet lekker helaas. Afvallen gaat erg langzaam , maar nog steeds gaat de weegschaal naar beneden. Sowieso al een prestatie in de decembermaand toch?
Hoe gaat het met de rest hier?
Picunia
05-01-2024 om 12:36
Vervelend, Lientje, dat je je stem kwijt bent. Nog één dag werken toch? Hopelijk gaat dat lukken!
Met mij gaat het steeds beter, maar nog wel veel last van mijn mond. Ik eet nu hele kleine stukjes of goed geprakte happen. De zwelling is bijna weg, op een klein bultje op mijn kin na. Ook de hoofdpijn is doorgaans goed te doen.
Gistermiddag kwam man ziek thuis, gelijk in bed gekropen. Vanmorgen voelde hij zich weer goed, maar het beddengoed was aan zijn kant drijfnat van het zweten. Alles maar in de wasmachine gegooid, hebben we vannacht weer een vers bed.
Nu ga ik met gezonde tegenzin de kerstspullen opruimen. Wordt wel tijd vind ik.
lientje69
05-01-2024 om 13:07
Fijn dat je je wat beter gaat voelen Picunia, gelukkig maar.
Ik heb vandaag en morgen vrij gelukkig hoor. Zondag en maandag weer werken en dan weer lekker een paar dagen vrij. IIk ben hier ook bezig metde kerstspullen en de boom op te ruimen, begint gelukkig al op te schieten. Kan ik straks het huis ff schoonmaken en verder opruimen.
MrsMary
05-01-2024 om 14:15
Lientje en Picunia: wat zijn jullie nog ijverig ondanks alle lichamelijke ellende! Hier lukt dat momenteel niet, overal was en troep en de kerstspullen staan er ook nog.
Man heeft zijn achillespees ontstoken dus die kan alleen het hoognodige doen. Het is even niet anders maar ik word erg onrustig van chaos in huis.
lientje69
05-01-2024 om 15:08
MrsMary schreef op 05-01-2024 om 14:15:
Lientje en Picunia: wat zijn jullie nog ijverig ondanks alle lichamelijke ellende! Hier lukt dat momenteel niet, overal was en troep en de kerstspullen staan er ook nog.
Man heeft zijn achillespees ontstoken dus die kan alleen het hoognodige doen. Het is even niet anders maar ik word erg onrustig van chaos in huis.
Snap ik MrsMary. Ik heb de strijd hier inmiddels opgegeven. Wou nog schoonmaken maar mijn potje energie is leeg. Man doet hier ook nulkommaniks dus ik ben er wel klaar mee.
Picunia
05-01-2024 om 15:35
Ik heb alle ballen en slingers uit de boom en moet nu even zitten i.v.m. rugpijn. Het moet dus in etappes. Man kwam net weer ziek thuis. Helaas ligt ons beddengoed nog niet op bed, dus ik heb hem naar de logeerkamer gedirigeerd. Van hem hoef ik dus nu ook niet veel hulp te verwachten, hoewel hij anders heel actief is in de huishouding. Zo was het ook toen de kinderen klein waren: we werkten allebei vier dagen en deden ongeveer even veel. Hij kookt bijna altijd, ik doe de boodschappen en de was.
MrsMary, wat naar dat je je nog zo akelig voelt. Het is ook zo vervelend dat je de rommel wel ziet, maar er niets aan kan doen. En als je er ook nog niet goed tegen kan… Sterkte!
Lientje, goed dat je stopt nu je energie op is. Zo gaat het nu eenmaal met ‘ons soort mensen’. Toch blijft het frustrerend.
lientje69
06-01-2024 om 10:11
Vanmorgen de rest van de klusjes afgemaakt. Is nu redelijk netjes in huis, nog niet superschoon maar voor mijn standaarden tevreden. Mijn heup speelt nog steeds op, mijn stem is ook nog steeds weg. Ik ga even een crackertje en een bakje fruit eten en tv kijken of lezen. Vanmiddag acupunctuur, morgen en overmorgen weer werken. Was man niet blij mee dat ik de dienst geruild had voor zondag. Want dan is hij de hele dag alleen en kunnen we niks leuks doen... tsja.
Ik heb hem geruild voor een avonddienst, waar ik een hekel aan heb. En zondag ook nog extra ORT, ik word er wel blij van.
Alcedo
06-01-2024 om 11:12
heftige val geweest Picunia. Sterkte jullie, ook Lientje en MrsMary.
Ik kreeg vannacht een migraineaanval. Ik heb voor mijn doen lang geen aanval gehad maar deze hakt er meteen in. Gelukkig hoef ik toch niks te doen vandaag maar de hele dag liggen trekt mijn lijf niet, dus ik hang maar wat rond.
Morgen gaan we de kerstboom eindelijk opruimen. Maandag is de operatie vijf weken geleden. Nog 1 week te gaan…
lientje69
06-01-2024 om 13:04
Het begint op te schieten Alcedo, nog even doorzetten.
Sterkte met de migraine!
Picunia
07-01-2024 om 19:25
Rustig hier!
Ik ben vandaag voor het eerst sinds weken een stukje gaan wandelen. Heerlijk in dat mooie weer, wel koud! Ik heb alleen nog een klein bultje op mijn kin. Hij slinkt steeds verder. Normaal eten gaat nog niet, maar ook dat gaat steeds beter. Kortom, ik ben klaar voor een drukke week.
lientje69
07-01-2024 om 19:56
Sterkte met de drukke week Picunia!
Ik heb vandaag gewerkt. Een ruildienst met dinsdag. Dus nu alleen morgenavond nog en dan lekker 4 dagen vrij. Weekend weer werken, week erop weet ik nog niet. Ik bekijk het maar ff per week, we hebben zoveel uitgevallen diensten dat als ik verder vooruit ga kijken mezelf gek maak. Voel me oververantwoordelijk en dat is niet goed.
Wel gaat mijn goede voornemen goed tot nu toe. Me minder druk maken en haasten. Alles in een wat rustiger tempo doen en niet zo gestresst. Ook op mijn werk probeer ik dit door te voeren, en wat blijkt, niet alleen ik vaar er wel bij , maar ook mijn bewoners lijken er soms wat beter op te reageren . Scheelt per dag natuurlijk, maar goed, het idee helpt mij al.
Ook thuis doe ik alles nét een tandje langzamer. Dat helpt goed voor het gestreste gevoel in mijn lijf dat ik meestal heb. En verder heeft niemand er erg in, alles komt evengoed af.
Kizomba
08-01-2024 om 01:14
Hoihoi, ik ben een stille meelezer. Ligt het aan mij of is Lollypopje al lang afwezig? Normaliter is zij toch vaak aanwezig.
voor iedereen.