Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Ik ben moe. Gewerkt  en net nog 4 e-learnings  gemaakt  in de hoop dat ik er morgen zoveel mogelijk  kan aftoetsen onder het motto je kunt het maar gehad hebben.
Ben bloedjenerveus.

Theorie  in elk geval allemaal gehaald. ( moet er nog 2, maar heb de tijd tot eind januari  )

Lientje: logisch dat je nu nerveus bent maar het gaat je lukken! Ik denk aan je morgen, heel veel succes!

SuzyQFive

SuzyQFive

14-11-2023 om 21:28 Topicstarter

Ik heb de uitslag van mijn mri van mijn bovenrug: artose met een soort ontsteking aan de buitenkant en de tussenwervelschijven zijn aan het verkalken. In drie wervels in mijn bovenrug dus. 
Niets aan te doen, vooral fysio. Goh!

Waardeloos  Suzy. Kan er ook nog wel weer even bij.

Jeetje Suzy, dat is weer wat erbij. Heel veel sterkte met alles!

Suzy, dat is heftig. Weer iets erbij. Sterkte 

SuzyQFive schreef op 14-11-2023 om 21:28:

Ik heb de uitslag van mijn mri van mijn bovenrug: artose met een soort ontsteking aan de buitenkant en de tussenwervelschijven zijn aan het verkalken. In drie wervels in mijn bovenrug dus.
Niets aan te doen, vooral fysio. Goh!

Die discusversmalling is misschien iets wat leeftijdgerelateerd is.  Niets aan te doen inderdaad. Fysio en in beweging blijven.  Dat werd mij geadviseerd toen ik ongeveer halverwege de 40 was en dit op mri bij mij geconstateerd werd. 

SuzyQFive

SuzyQFive

14-11-2023 om 22:06 Topicstarter

Dorestad schreef op 14-11-2023 om 22:02:

[..]

Die discusversmalling is misschien iets wat leeftijdgerelateerd is. Niets aan te doen inderdaad. Fysio en in beweging blijven. Dat werd mij geadviseerd toen ik ongeveer halverwege de 40 was en dit op mri bij mij geconstateerd werd.

Klopt, alleen is het gewoon lastig als je letterlijk ziek wordt van teveel doen. Ik kom uit de topsport (vandaar waarschijnlijk ook die ongewone locatie van mijn klachten). 

SuzyQFive schreef op 14-11-2023 om 22:06:

[..]

Klopt, alleen is het gewoon lastig als je letterlijk ziek wordt van teveel doen. Ik kom uit de topsport (vandaar waarschijnlijk ook die ongewone locatie van mijn klachten).

Ai,  dus erg lastig voor je om daarin een balans te (gaan)vinden.  Dan heb ik het inderdaad een stuk gemakkelijker.  Bij mij zitten de problemen zowel in de cervicale als lumbale (tussen)wervelschijven. Oorzaken, naast leeftijd, waarschijnlijk ook mijn werk maar ook het feit dat ik obees was zal niet hebben geholpen.  

Vannacht  om 3 uur al wakker van de stress voor mijn examens. Wat kan een mens zich toch druk maken  
Afijn, alles gehaald , 7 examens  met enkele subonderdelen.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-11-2023 om 14:56 Topicstarter

wiehoo Lientje! Gefeliciteerd  
Kan je weer twee jaar rustig ademhalen

goed zo lientje 

SuzyQFive

SuzyQFive

15-11-2023 om 14:58 Topicstarter

Dorestad schreef op 14-11-2023 om 23:11:

[..]

Ai, dus erg lastig voor je om daarin een balans te (gaan)vinden. Dan heb ik het inderdaad een stuk gemakkelijker. Bij mij zitten de problemen zowel in de cervicale als lumbale (tussen)wervelschijven. Oorzaken, naast leeftijd, waarschijnlijk ook mijn werk maar ook het feit dat ik obees was zal niet hebben geholpen.

Met de verschillende revalidatietrajecten wel al geleerd te pacen maar als ik jou zo hoor dat je weer lekker flinke stukken wandelt denk ik: als dat er voor mij nog in zou zitten zou ik daarvoor tekenen  

Gefeliciteerd Lientje!

Dorestad schreef op 14-11-2023 om 23:11:

[..]

Ai, dus erg lastig voor je om daarin een balans te (gaan)vinden. Dan heb ik het inderdaad een stuk gemakkelijker. Bij mij zitten de problemen zowel in de cervicale als lumbale (tussen)wervelschijven. Oorzaken, naast leeftijd, waarschijnlijk ook mijn werk maar ook het feit dat ik obees was zal niet hebben geholpen.

Daar zitten bij mij ook de problemen, maar dan ongewoon vergevorderd voor mijn leeftijd. Dat kan in de toekomst dus ook nog problemen op gaan leveren, en ik heb al een heftige operatie achter de rug om de achteruitgang te stoppen (of pauzeren).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.