Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Gefeliciteerd Lientje!

Ik ben een beetje druk, te druk. Dat levert ook drukte op in mijn hoofd. Niet fijn. Dat is wel een voordeel van de operatie, daarna moet ik simpelweg rust houden

Ben nu trouwens  wel erg moe. Eerst werken,  toen al die examens  en dat na een korte nacht. Heb vandaag  ook weer voor het eerst  sinds een tijdje pijn. Vooral  ook nek en rug,alles staat vast. Gevalletje spanning denk ik.
Ook wat  last van been en arm nu , best irritant.  Het ging nl best wel goed. Hopelijk  morgen weer  beter. Na een goede nachtrust.  

Morgen voor de Corona prik. In de middag  met  dochter  naar de ortho.Vrijdag misschien  weer zwemmen  en met moeder boodschappen  halen. Verder zaterdag, zondag , maandag,  woensdag  en donderdag  werken.  Best weer een pittige  serie qua dagen . Maar goed, het zij zo.

Ik heb mijn afspraak voor de coronaprik gisteren al voor de tweede keer verzet. Zo draaierig, misselijk en hoofdpijn. Maandag nieuwe poging.
Voor de ontspanning ben ik begonnen met Lego voor volwassenen. Heel erg leuk maar na een half uur was het weer genoeg. Ik hoop morgen verder te kunnen.

Wat balen  MrsMary. Hopelijk  lukt het maandag  wel.  Wat voor iets ben je aan het maken van Lego? Hoor het steeds vaker de laatste tijd dat  volwassenen  dat doen.

Lientje: een Porsche 911. Ik vind hem echt zo mooi, heel veel oog voor detail. Puzzelen op elk stukje. Man denkt dat me dat nooit gaat lukken.

MrsMary schreef op 15-11-2023 om 18:40:

Lientje: een Porsche 911. Ik vind hem echt zo mooi, heel veel oog voor detail. Puzzelen op elk stukje. Man denkt dat me dat nooit gaat lukken.

Oh wauw wat knap! Ik zag een tijdje terug op Utrecht Centraal ook een lego winkel. Was erg druk! 

Gefeliciteerd, Lientje! Goed gedaan!

Weer een beetje geland, Alcedo, na je minivakantie?

Wat ellendig, Suzy! Heb je ook veel klachten van die wervels?

Ik heb het deze week ontzettend druk. Door het mantelzorgen bij schoonmoeder heb ik veel (vrijwilligers-)werk laten liggen. Dat haal ik nu een beetje in. Vandaag een paar uur Sinterklaascadeautjes ingepakt voor arme gezinnen in de stad. Dat leverde mij behoorlijke rugpijn op. Daarna een intake gedaan met een deelnemer van mijn vrijwilligersproject en een sessie gehad van het JeugdEducatieFonds over kansgelijkheid bij kinderen. Daarnaast heeft man Corona, dus die vroeg ook nog wat aandacht.
Het gaat gelukkig weer wat beter. Morgen vergadering van de cliëntenraad waar ik in zit. En vrijdag een leuk uitje met vriendinnen. Dan is de week weer voorbij.

Broodjebrie schreef op 15-11-2023 om 18:55:

[..]

Oh wauw wat knap! Ik zag een tijdje terug op Utrecht Centraal ook een lego winkel. Was erg druk!

Nou, dat moet dus nog blijken!

Oh wat geweldig  MrsMary. De droom van mijn man. ( een echte  dan )

Picunia, dat klinkt erg druk. Wel erg bevredigend  jouw vrijwilligers werk.  Wat gaat de tijd snel hè. Verbaas ik me ook steeds weer over.

MrsMary schreef op 15-11-2023 om 19:07:

[..]

Nou, dat moet dus nog blijken!

Oh dan heb ik iets te snel gelezen. Oeps

SuzyQFive schreef op 15-11-2023 om 14:58:

[..]

Met de verschillende revalidatietrajecten wel al geleerd te pacen maar als ik jou zo hoor dat je weer lekker flinke stukken wandelt denk ik: als dat er voor mij nog in zou zitten zou ik daarvoor tekenen

Ik zou het je graag gunnen.  Inderdaad,  4.5 jaar geleden was de trap op naar boven al een uitdaging.  De eerste keer dat ik weer een kilometer kon wandelen,  ik was eufoor.  Elke 2 jaar heb ik grote keuring in MZG.  Altijd slechte VO2Max.  Sinds 2 jaar goed.  Maar de pijn blijft.  Mijn wandelingen doe ik tegenwoordig vaak met Nordic walking stokken,  dat scheelt enorm in mijn houding. 

De pijn in mijn snuit probeer ik op die manier ook wat naar de achtergrond te krijgen. Dus hoe meer pijn ik heb,  des te meer beweeg ik. 

Alcedo schreef op 15-11-2023 om 16:47:

[..]

Daar zitten bij mij ook de problemen, maar dan ongewoon vergevorderd voor mijn leeftijd. Dat kan in de toekomst dus ook nog problemen op gaan leveren, en ik heb al een heftige operatie achter de rug om de achteruitgang te stoppen (of pauzeren).

Alcedo,  dat klinkt behoorlijk heftig! Mag ik vragen Wat voor ingreep je hebt gehad?

gefeliciteerd Lientje.  

Dorestad schreef op 15-11-2023 om 21:41:

gefeliciteerd Lientje.

Dank je dorestad!

En ook alle anderen uiteraard!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.