Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Geen psycholoog  Layka.  Als het zo blijft zal ik weer eens naar de POH  ggz. Maar het zijn momenten. Getriggerd door dingen die mensen zeggen, schiet ik dan vol in emotie. Het is vooral dat er dan iets getriggerd wordt uit mijn jeugd, het nooit goed genoeg zijn/ voelen. Vooral als mensen dan door blijven drammen op iets dat zij vinden dat ik zou moeten doen. Maar waar ik zelf niet achter sta. Dan denk ik op een gegeven  moment, ben ik dan toch zo dom? Zo'n sukkel ?
Dat jullie hier aan vast blijven  houden. Dat triggert mijn onzekerheid  van vroeger.
Terwijl ik gewoon zou moeten denken, barst maar, ik doe wat IK wil en fijn vind, het gaat om mij. Niet wat jullie vinden en denken. Maar ik vind dat erg lastig. 

Ik ga zo voor het eerst van mijn  leven naar de sportschool.  Nu al spijt dat ik toegezegd heb. 
Dochter  wil graag haar knie trainen.  En zelf rijden is een brug te ver nog. Dus ik bood aan een keer mee te gaan, kan ik gelijk een eerlijk oordeel geven of ik het wat vind. Maar zó geen zin...

Okee. Duidelijk.  Zó niets voor mij, de sportschool. Laat mij maar lekker  zwemmen  en in de natuur wandelen. 

lientje69 schreef op 11-11-2023 om 15:40:

Okee. Duidelijk. Zó niets voor mij, de sportschool. Laat mij maar lekker zwemmen en in de natuur wandelen. 

Ik ben nog nooit zelfs maar in een sportschool geweest…
       Weet zeker dat het ook niet mijn ding is.

MrsMary schreef op 11-11-2023 om 16:38:

[..]

Ik ben nog nooit zelfs maar in een sportschool geweest…
Weet zeker dat het ook niet mijn ding is.

Was voor mij ook de eerste keer MrsMary.  En tevens de laatste!

ik heb een tijdje gefitnesst in een sportschool. Op zich prima, maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar banen zwemmen.

ik vond het altijd wel gezellig, de sportschool. Maar we waren met een vast clubje mensen, dat scheelt denk ik.

ik heb flink veel pijn van mijn tripje. Echt niet fijn. 

Alcedo schreef op 11-11-2023 om 20:53:

ik heb flink veel pijn van mijn tripje. Echt niet fijn.

Sterkte  ermee. 

Ik heb vanmiddag  ook wat te enthousiast  gedaan bij de sportschool. Voel ook het een en ander . Nog een reden dat het niks voor mij is. Veel te fanatiek  ben ik . Uit het niets 75 kg legpressen, hardlopen op de loopband en flink met gewichten stoeien. Nou ja, ik weet nu echt zeker dat het niks voor mij is.

SuzyQFive

SuzyQFive

11-11-2023 om 22:27 Topicstarter

lientje69 schreef op 11-11-2023 om 15:40:

Okee. Duidelijk. Zó niets voor mij, de sportschool. Laat mij maar lekker zwemmen en in de natuur wandelen.

😂 Je zei het eerder al. Een collega van mij zweert echt bij een personal trainer. Ik vind dat echt veel te duur maar anders had mij dat ook wel wat geleken 😅. 

Suzy, ik weet over het algemeen  vrij goed wat wél en niet bij mij past ja.  

Vanmorgen  even met dochter naar schoonmoeder  geweest, daar was ik al een tijdje  niet meer geweest.  Nu zo nog even naar een creatieve  markt hier in het dorp en daarna maar even wat aan  mijn  huishouden  doen. Ik ben wat lui vandaag  merk  ik.   Geeft niks, heb morgen ok nog vrij en dan pas weer werken. 

SuzyQFive

SuzyQFive

12-11-2023 om 14:33 Topicstarter

lientje69 schreef op 12-11-2023 om 13:57:

Suzy, ik weet over het algemeen vrij goed wat wél en niet bij mij past ja.

Vanmorgen even met dochter naar schoonmoeder geweest, daar was ik al een tijdje niet meer geweest. Nu zo nog even naar een creatieve markt hier in het dorp en daarna maar even wat aan mijn huishouden doen. Ik ben wat lui vandaag merk ik. Geeft niks, heb morgen ok nog vrij en dan pas weer werken.

Nog wat gescoord op de markt? 

Wij hebben een rondje minibiebjes gedaan. Maar een deel stond er niet meer 🤷🏼‍♀️

SuzyQFive schreef op 12-11-2023 om 14:33:

[..]

Nog wat gescoord op de markt?

Wij hebben een rondje minibiebjes gedaan. Maar een deel stond er niet meer 🤷🏼‍♀️

Nee , vond er weinig  aan. Veel schilderijen, wat gehaakte knuffel, gebrandschilderd  hout en zelfgemaakte  sieraden.   Ik was op zoek naar een borduurpakket  maar  helaas.  Strijkwas inmiddels  klaar, alleen nog stofzuigen. En dan rustig lezen, ben alleen  thuis. Vond de  body en soulmarkt vorige week veel leuker

Vandaag lekker gezwommen en wat klusjes gedaan . Nu nog wat studeren straks. 
Verder gaat het lichamelijk  eigenlijk  best redelijk.  Maar heb nu natuurlijk  een paar  dagen vrij gehad.  Morgen weer werken,  kijken  of  ik  me dan nog zo voel.

lientje69 schreef op 13-11-2023 om 14:55:

Vandaag lekker gezwommen en wat klusjes gedaan . Nu nog wat studeren straks.
Verder gaat het lichamelijk eigenlijk best redelijk. Maar heb nu natuurlijk een paar dagen vrij gehad. Morgen weer werken, kijken of ik me dan nog zo voel.

Fijn dat het redelijk gaat. Succes met werken vandaag!

Alcedo schreef op 14-11-2023 om 11:20:

[..]

Fijn dat het redelijk gaat. Succes met werken vandaag!

Gaat goed komen,  dag is al half om.  Morgenochtend ook werken,  daarna rest van  de dag examens.  Fingers crossed.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.